aldam Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Witam, Troche zmodyfikowalem watek. Generalnie na zime pojdzie 205/60/16. Na lato 225/55/16. Nie będę wchodzil w nie homologowane rozmiary. Sa rozne opinie na temat likwidacji szkod w takim przypadku. Proszę o pomoc w doborze felg. Rozmiar nie urywa.... Chcialbym aby wzor wizualnie ich nie zmniejszał dodatkowo. Oryginalne już mniej wiecej ogarnalem i wiem jak wygladaja. Ktore lepiej pasuja nie wiem. Moga tez byc innych producentow. Auto to A4 B8 sedan czarny kolor. Dzięki
Fido Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Jak już to 205/55/16 bo to taki standard no i bardziej dostępne od profilu 60.
aldam Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 205/55/16 to idealny rozmiar na 16" ale nie homologowany w b8...
Fido Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Jeśli nie homologowany to nie pchaj się w niego. Dopiero zerknąłem że chodzi o B8. A co masz na wlepce ?
aldam Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 205/60/16 225/55/16 225/50/17 i większe 18", których nawet nie rozważam
Fido Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 O widzisz, trzeba było tak od razu. Też zamiast 16" wybrałbym na twoim miejscu 17" Lepiej się będzie prezentować. Jeśli chodzi o profil to nawet jakbyś założył 225/45/17 to nic złego się nie stanie. Będzie minimalnie przekłamywać licznik ale na prawdę minimalnie. Zależy po jakich drogach jeździsz. Ja w B6 mam 235/45/17 i więcej takich nie założę. Niskie i twarde i w dodatku po kiepskich często muszę jeździć. Co innego jak wpadnę 2 razy do roku do Niemiec, to aż się chce pocisnąć. Zmieniam je na węższe czyli 215/50
aldam Opublikowano 2 Października 2013 Autor Opublikowano 2 Października 2013 No tak tylko 225/45/17 tez nie homologowane. Jezdzę teraz na takich i planuję zmienić. Ceny 225/50/17 są dwukrotnie wyższe niz 205/60/16 stąd myślę o zmianie. Wygląd jest sprawą drugorzędną. Tylko ten profil 60 mnie martwi. Boje się, że będzie bujało jak na morzu.
Rotor Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Te rozmiary czyli 205/60R16 często są w wersji XL znaczy wzmocnione i mają sztywniejsze ścianki boczne więc nie powinno być mocnego bujania. Przez miesiąc jeździłem na takich z indeksem 92H XL, potem przesiadłem się na zwykłe 205/55R16 91V (bez XL) i nie zauważyłem istotnej różnicy. No ale zimą jeździłem na 195/65R15 więc może byłem przyzwyczajony. Z własnego kalkulatora w excelu wychodzi mi że 215/55R16 będą miały tylko 1,5% mniejszy obwód niż 205/60R16 co jest wielkością akceptowalną. Może więc z takiego rozmiaru coś się da wybrać?
aldam Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Dzięki za info na temat opon. Na zime ida 205/60 na lato 225/55 Zmodyfikowalem tez trochę temat.
Rotor Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Nie będę wchodzil w nie homologowane rozmiary. Sa rozne opinie na temat likwidacji szkod w takim przypadku. Skoro już tak szczegółowo podchodzisz, to jeszcze zwróć uwagą na indeks prędkości i lepiej nie schodź poniżej V (240km/h).
aldam Opublikowano 10 Października 2013 Autor Opublikowano 10 Października 2013 Tak zwrócę uwagę. Rozmawiałem z ubezpieczycielem, kazał zwrócić uwagę na indeks nośności. Najlepiej min. podany na tabliczce. Potwierdził, że rzeczywiście mogą (ale nie muszą ) być problemy z jazdy nie homologowanymi oponami. Od czego to zależy nie potrafił wytłumaczyć. BTW W jaki wzór wchodzić aby wizualnie nie zmniejszał opony. Na początek wybrałem coś takiego http://www.leichtmetallrad.com/pics/felgen/2013/mak/STADT_-_GUNMETALLICMIRROR_-_b.jpg
Rotor Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Ładne, ja ogólnie jestem zafiksowany na pięcioramienne gwiazdy o prostym wzornictwie. Jakby jeszcze były całe srebrne to byłoby super . Czy to wyłącznie na lato czy też na zimę? Te modne czarno srebrne wzory są chyba tak robione że to srebrne to chyba gołe aluminium pokryte jedynie przezroczystym lakierem, tak mi się wydaje. Na zimę to nie byłoby najlepsze, klasyczne malowanie ma jeszcze wartswy podkładowe na to srebrny lakier i dopiero bezbarwny połysk na sam koniec, co daje lepszą ochronę przed maniakalnie sypaną u nas solą z błotem.
aldam Opublikowano 11 Października 2013 Autor Opublikowano 11 Października 2013 są i srebrne ale jakoś tak teraz podobają mi się te ciemne. Z tego co zauważyłem ciemne wyglądają w rzeczywistości na większe. Nie wiedziałem, że na zimę to nie najlepsza opcja. Ważna uwaga. Podobają mi sie również ori pod b8 ale z tym et ok 45 wyglądają średnio w nadkolu. Stąd rozglądam się za innymi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się