kondi169 Opublikowano 8 Października 2013 Opublikowano 8 Października 2013 Witam po odpaleniu auta przez jakiś czas coś popiskiwało, od 2 dniu doszedł taki dziwny dźwięk. Dodaję filmik abyście usłyszeli to sami i ocenili. Dodam, że ostatnio wymieniany kompletny rozrząd + paski klinowe. Czy to może być napinacz paska klinowego? (nie został on wymieniony przy rozrządzie). MOV 0255 - YouTube Dzięki za pomoc
Tobike Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Wygląda mi to na kompresor klimy lub coś w rozrządzie bo ewidentnie robi się głośniej jak w stronę rozrządu przesuwasz kamerkę. Napinacz paska wielorowkowego zdaje się działać poprawnie, nie skacze i nie hałasuje.
trepek Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 No ciekawe. Policzylem ze mocniejsze "klepniecie" jest dokladnie co 4 zaplon mieszanki. P.S. Zmien stacje bo slychac w tle jak Ci wtryski delikatnie klepia, paliwo za suche.
ciahciah Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 paliwo za suche:)? mój klepał jeszcze gorzej i zmiana stacji cpn, wtrysków i pompy nic nie zmieniła, dopiero zmiana oleju silnikowego na inny lepszy zmniejszyła problem bo to klepią luzy w układzie tłokowo korbowym polej pasek klinowy wodą i zobaczy czy ucichnie, jak nie to polej ten od klimy bo albo on jest za słabo naciągnięty albo coś z kompresorem się dzieje
kondi169 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Rozrząd ma miesiąc wszystkie rolki zostały zmienione jak i paski od klimy i wspomagania co do oleju to jeżdże na castrolu edge 5w40 a tankuje na orlenie.
Dżordż Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 albo piszczy napinacz paska klinowego albo sam pasek. U mnie mam to samo i nie mam klimy. Przerabiałem już to 2 razy i ciągle to samo pomogło założenie sprzęgiełka na alternator i wymiana paska na nowy. Ps po samej wymianie napinacza i rolki nie pomogło ponieważ pasek sie wyrobił i w moim przypadku piszczał przy głównym kole zamachowym. ---------- Post dopisany at 20:01 ---------- Poprzedni post napisany at 20:01 ---------- jak chcesz to nagram filmik i jutro wrzucę to sobie porównasz
kondi169 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Panowie zrobiłem test z wodą. Po polaniu wodą paska klinowego od alternatora przez 3-5 sekund przestaje piszczeć.
Dżordż Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 tak więc albo napinacz albo tak jak mówię pasek
kondi169 Opublikowano 9 Października 2013 Autor Opublikowano 9 Października 2013 Czyli zostaje ten napinacz, pasek oraz sama rolka na napinaczu została wymieniona jakiś miesiąc temu przy wymianie rozrządu.
janusz_stg Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 Winę ponosi pasek sam dopiero co z tym walczyłem .Kolejno. 1. wymiana rozrządu + kpl pasków bez wymiany napinacza- ori audi wszystko OK. 2.Po czasie 3000 km wymiana zaległego napinacza (tu zamiennik i zaczynają się kłopoty) piszczy jak u ciebie. 3 Jeżdżę tydzień . Powrót do starego napinacza -piszczy. Pasek dostał już dostatecznie w d*pę... 4. zrzut przodu i wymiana paska na nowy - ciszaaaaa... Napinacz stary ori Audi. Silnik 1z alternator bez rolki ze sprzęgłem. wniosek : ori napinacz + nowy pasek = ciszaaaa...
Dżordż Opublikowano 9 Października 2013 Opublikowano 9 Października 2013 dokładnie tak jak kolega wyżej pisze a więc do sklepu po piwko oraz części i wymieniać ;D
mico82 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 Witam. Dołączę się do tematu. Chciałem wymienić napinacz paska i rolkę alternatora ze sprzęgłem. Za cholerę nie mogę odkręcić altka, prawą śrubę w 5 sekund, a lewa się kręci i kręci. Od tyłu blokuje 13mm łeb śruby, a od przodu nakrętkę samokontrującą kręcę i kręcę po 5 minut i w tą i w tą i sam już zgłupiałem co jest:facepalm:. Boshem nie próbowałem jeszcze. Mogę prosić o jakąś poradę.
Dżordż Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 najprawdopodobniej zerwał się gwint... hm może spróbuj to czymś podgrzać i wtedy odkręcić
ciahciah Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 nie rolkę alternatora tyko sprzęgiełko alternatora tak? może już odkręciłeś i tylko wyciągnąć trzeba śrubę wymiana sprzegiełka to jest ciężka robota, bo trzeba jeszcze wisko odkręcić, i potem bardzo ale to bardzo topornie wychodzi alternator, a odkręcenie samego sprzęgła to bez profesjonalnych kluczy nie podchodź, poluzuj pas przedni i na aucie sprzegiełko wymień
mico82 Opublikowano 10 Października 2013 Opublikowano 10 Października 2013 nie rolkę alternatora tyko sprzęgiełko alternatora tak?może już odkręciłeś i tylko wyciągnąć trzeba śrubę wymiana sprzegiełka to jest ciężka robota, bo trzeba jeszcze wisko odkręcić, i potem bardzo ale to bardzo topornie wychodzi alternator, a odkręcenie samego sprzęgła to bez profesjonalnych kluczy nie podchodź, poluzuj pas przedni i na aucie sprzegiełko wymień nie podałam tej Twojej odpowiedzi, ale spoko dzięki za pomoc. Najprawdopodobniej to zerwany gwint jest tak jak kolega Dżordż napisał. Chyba bez ścięcia nakrętki się nie obejdzie, ale spróbuje jeszcze czymś podważyć i odkręcać od przodu tą nakrętkę.
trepek Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 nie rolkę alternatora tyko sprzęgiełko alternatora tak?może już odkręciłeś i tylko wyciągnąć trzeba śrubę wymiana sprzegiełka to jest ciężka robota, bo trzeba jeszcze wisko odkręcić, i potem bardzo ale to bardzo topornie wychodzi alternator, a odkręcenie samego sprzęgła to bez profesjonalnych kluczy nie podchodź, poluzuj pas przedni i na aucie sprzegiełko wymień Musze popatrzec dzisiaj na swoj silnik ale ostatnio chyba wyjalem alternator bez odkrecania wiskozy. Ciezko ale wyszedl.
Wiciu8800 Opublikowano 11 Października 2013 Opublikowano 11 Października 2013 Kiedyś miałem taki problem w passacie 1.9 tdi 90 kucy to owy napinacz naciągnął pasek maksymalnie i wyrobił łożyska w alternatorze i nową pompę wody. Napinacz z paskiem miał 7tyś. przebiegu tylko że mechanik zainwestował w najtańszy co się odbiło na mnie podwójnie
ciahciah Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 można tylko poluzować wisko, u mnie to był jedyny normalny sposób, drugi to cięcie śruby, w innych autach w których coś tam w fabryce wstawili inne wyjdzie bez bo jedni wyjmuje normalnie a inni nie, w afn kwiecięń 96r. nie da racy pomimo że śrubę można pod katem ustawić bo jet specjalnie nacięte mocowanie, już przyjemniej się wyjmuje turbo niż alternator, przy okazji wyjmowania go warto zrobić mu remont kapitalny, nowe łożyska i komutator, koszt mały i spokój na kolejne 300+tys km
Dżordż Opublikowano 14 Października 2013 Opublikowano 14 Października 2013 nie straszcie tym wyjmowaniem wisko tak jakby z tyłu wiskozy jest śruba która ją trzyma. Wystarczy klucz ampulowy tylko nie pamiętam jaki i odkręca sie wiskoze bez większego problemu
SMS Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 Podepne się do tematu. ja mam w swoim afn taki dżwiek jak kolega tylko ze do czasu jak sie nagrzeje, pozniej tego nie słychać. czy to też jest wina napinacza?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się