maslo Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 Witam mam pilny temat. Dziś się zorientowałem, że na przedniej osi mam inny rozmiar kół niż na tylnej. Przód 195/65/15 tył 205/65/15. Nie wiem jak długo te koła tak jeżdżą, bo jestem właścicielem od niedawna. Wiem, że w przypadku stałego napędu niedopuszczane jest montowanie różnych kół na osiach (niestety poprzedni właściciel najwyraźniej nie). Pojawił się problem bo jutro rano jadę w trasę 2x200km. a dziś już nic w tym temacie nie zrobię. Wpadłem na pomysł, aby zminimalizować naprężenia na wale, zamienić jedno koło przednie z tylnym. Bo jeśli dobrze myślę to mechanizm różnicowy powinien sobie poradzić z różną wysokością kół, a średnia prędkość obrotowa osi powinna być równa. Czy jako rozwiązanie zastępcze do poniedziałku to dobry pomysł? Panowie pomóżcie.
Marcin6 Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 Wydaje mi się, że to co zaproponowałeś to najgorsze co możesz zrobić, bo nie dość że będziesz miał - tak jak teraz - różnice między osiami, to w dodatku między kołami tej samej osi, auto będzie prawdopodobnie pływać, same skręcać itd. Między osiami też masz mechanizm różnicowy. ---------- Post dopisany at 19:36 ---------- Poprzedni post napisany at 19:34 ---------- Jak już nie masz możliwości, to zostaw tak jak jest - torsen dostaje troszkę po d*pie, ale nie wiele wg mnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się