ryad3k Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Witam. Jak w temacie. Po całonocnym postoju, po odpaleniu silnika, strasznie dymi na szaro niebiesto. Silnik pracuje nie równo, szarpie i tak jest przez około 2-3 minut potem zaczyna pracować prawie równo. Jak się rozgrzeje to nie dymi. Nagrałem dwa filmiki z różnych dni. Na kanale są dwa różne filmy.Przed zaślepieniem EGR było trochę inaczej bo po odpaleniu zadymił, powoli ustawał i dopiero się nasilał kiedy z rury wydechowej mozna było usłyszeć taki narastający świst jak by turbina zaczynała pracować. Co to może być ? Blędów zero. Może ktoś zna w mojej okolicy jakiegoś szpeca od dieslów.
Jarek882 Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Ja obstawiam ze turbo puszcza olej. Zdejmij rurę co idzie do IC i zobacz czy wyleje się olej jeśli tak to masz już przyczynę kopcenia. Wysłane z mojego Nexus 4
ryad3k Opublikowano 17 Października 2013 Autor Opublikowano 17 Października 2013 Jak ostatnio sprawdzałem, to było go bardzo mało, tak jak powinno być "podobno" Jak podłączam kompa to widać że na jałowych obrotach skacze dawka paliwa. Nastawnik był robiony, pompa nie. Czy to mogą być pierścienie lub zapieczone pierścienie olejowe, czy to raczej problem z dawką paliwa, pompa czy coś innego ?
Jarek882 Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Mogą być pierścienie albo uszczelniacze zaworowe. Jedz do kumatego gościa od diesla to ogarnie temat. Wysłane z mojego Nexus 4
andrzej22 Opublikowano 17 Października 2013 Opublikowano 17 Października 2013 Szary dym to niespalone paliwo. Pewnie wtryski bo słychać w tle jak coś napierd.la
ryad3k Opublikowano 18 Października 2013 Autor Opublikowano 18 Października 2013 Wtryski sprawdzane i są ok. Uszczelniacze wymieniałem. Dzisiaj jadę zostawic samochód umechanika niech zobaczy jak to jest z rana przy odpalaniu. Przy okazji sprawdzi ciśnienie w cylindrach na zimnym jaki na ciepłym. W sobote się może dowiem co jest nie tak.
trepek Opublikowano 18 Października 2013 Opublikowano 18 Października 2013 Jak prowadnice zaworowe sa wyrobione to wymiana uszczleniaczy pomoze na bardzo krotko.
artek_bartek Opublikowano 20 Października 2013 Opublikowano 20 Października 2013 Niebieski dym jest z oleju ktory jest w cylindrze (po dlugim postoju)i po 2 minutach auto chodzi dobrze bo wypali sie olej do konca. Ja obstawiam uszczelniacze zaworowe. Pozdrawiam
ryad3k Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Opublikowano 7 Listopada 2013 Dalej problem nie rozwiązany. Jeden z mechaników stwierdził że pompa do wymiany bo dawka oscylowała między 2 mg a 9mg i może dlatego dymi. Po wymianie pompy na inną używaną dawka utrzymuje się na poziomie 5 do 6 a kopcenie zostało. Dym jest szary może lekko podchodzi pod niebieski. Kiedyś czytałem o zapowietrzaniu się układu paliwowego czy to może być powód ? Z tego co zaobserwowałem to oleju nie bierze ale niedługo będę wymieniał na nowy to sprawdzę dokładnie. Brak mi już pomysłów. Wklejam logi może coś powiedzą. VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Olszak86 Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 Mialem tak kiedys w starej A80. Dokladnie te same przyczyny i te same wymiany co u ciebie. Okazalo sie ze uszczelka pod glowica ale mi tez plyn chlodniczy uciekal' Wysłane z mojego onetouch EVO7 przy użyciu Tapatalka
gienek Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Kolego, ma identyczną sytuację. Wymieniłem wszystkie świece żarowe i to samo. Co prawda 5 szt. było walniętych. I też szukam przyczyny. Moja au 2,5 TDI V6 przebieg 141 000 km. Zauważyłem większe spalanie. Oleju mi nie ubywa. bardzo dziwne.Jak znajdziesz przyczynę daj znać na [email protected]
ciahciah Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 ilu z was miało dokładnie takie same objawy i znalazło rozwiązanie? pytam ilu? bo skoro doradzacie to macie o tym jakieś pojęcie nie? Jarek882 na zimny dymił, a ma ciepłym nie i to było u ciebie turbo? no bo chyba z gruszki nie strzelasz tylko spotkało Cię to tak? artek_bartek odkręć świece, wlej strzykawką do każdego cylindra po 5mg oleju, wkręć świece, włacz stoper i zapal auto, powiedz nam ile silnik nie równo ci pracował, podpowiem ci ze nie równej pracy możesz się spodziewać nie 2min a 2s i chwile smrodu z rury pierścienie lub uszczelniacze zaworów - ten silnik nie bierze oleju wiec skąd w ogóle ten pomysły? już zacząłeś wymieniać i sprawdzać elementy i powiem ci robisz źle, ja miałem to samo 6 lat temu przy realnym przebiegu 200tys km, i powiem tylko tyle że nie zrobiłem nic z tego co tu jest napisane, auto ma teraz ponad 300tys km, jest katowane nie miłosiernie i kompletnie nic nie zostało zrobione z tych rad i problem nigdy się nie powtórzył, moja rada ogarnij totalne podstawy bo tam jest pies pogrzebany, statyczny kąt wtrysku, dawka jałowa, świece żarowe, nowy filtr powietrza i paliwa, zmień stacje cpn, zalałeś ściek nie paliwo który ci nastawnik zasycił, albo syf porysował tłok w pompie, albo nastawnik był marnie wyczyszczony jaki lejesz olej silnikowy i co ile wymieniasz? niech mechanik zmierzy przy zapalaniu zimnego silnika ciśnienie oleju i niech sprawdzi czy pompa nie zaciąga za duzo bąbelków powietrza z on nie zdarza się że po zapaleniu auto pracuje na 3 cylindry i z rury leci ogromna ilość biało-szarego dymu? czy silnik ostatnio nie dostał super powera? sam napisałeś ze obr skaczą, czyli problem jest jak byk w układzie paliwa bo przecież ten układ odpowiada za utrzymanie obr. wyjeździ paliwo co masz w baku do zera, czyli na rezerwie zrób nie więcej jak 80km, teraz wyjmij smoka z baku, umyj go i opróżnij bak i wytrzyj papierowymi ręcznikami, po prostu go umyj w środku, spr smoka ustami zanurzając w miednicy z wodą i ustami wdmuc**jąc powietrze czy któreś łączenie nie puszcza bąbelków, to tak przy okazji dla spr szczelności smoka, składasz wszystko i zalewasz nowe paliwo z innej stacji bardziej pewnej najzwyklejsze ON, nie bio i nie to droższe, wymieniasz filtr paliwa na nowy, pojeździ z 500km, zrób logi i zaczniemy ogarniać podstawy... możesz zdjąć pokrywkę nastwniak i zrobić fotkę, log 013 taki ze 2min też nie zaszkodzi teraz jako ciekawostkę dodam ze u mnie to nie był dym tylko niebieska rosa, obłoki które osiadały na trawie i zderzaku, wszystko w koło od razu robiło się mokre, było wszędzie pełno kropli, pierwsze kilka depnięc przy ruszaniu tez objawiały się pięknymi niebieskim bąkami niczym ze starego jelcza, wtedy po raz pierwszy odkąd miałem to auto zajrzałem pod maskę, przez pierwsze dwa lata nie było takiej potrzeby, nic związanego z układem smarowania nie było nigdy ruszane, obecnie silnik dalej nic nie bierze oleju a wtedy poza niebieskimi porannymi chmurami był tylko jeden szokujący objaw, spalanie wzrosło o 1L, zadaj sobie pytanie czy auto pali tyle co zawsze czy ostatnio więcej
xXPiotrekXx19 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Witam koledzy u mnie autko stalo od listopada w garazu poniewaz robiles kilka zeczy w srodku auta i nie mialem tes czesu dlatego stalo do teraz i zauwazylem ze jak pracuje silnik to dymi tak jak by na niebiesko auto nie bylo jezdzone przez ten okres tylko czasami odpalone na krutki okres a ostanio tylko odpalone i gaszone od razu praktycznie i czy to cos powaznego czy poprostu moze tak byc przez te odpalania ale jak sie zacznie jezdzic to sie unormuje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się