arkades Opublikowano 5 Sierpnia 2008 Opublikowano 5 Sierpnia 2008 witam, tak na prawdę nie wiem czy problem dotyczy benzyny czy LPG, historia jest taka: samochód jeździ bez najmniejszych problemów na benzynie jak ina LPG (sekwencja DT GAS), po odpaleniu w obydwu przypadkach pracuje równo (około 1000 obr/min.) problem zaczyna się przy odpalaniu... (nie zawsze, ale co raz częściej) rozrusznik kręci normalnie i po krótkiej chwili odpala, po to żeby za 1s zgasnąć. Mam wrażenie, że szybciej odpala przy włączonej benzynie i wtedy, jak jest ustawiony na LPG (niby też odpala na benzynie z tą różnicą że automatycznie przełącza się później na LPG) to można kręcić z 10 razy i za każdym odpala i gaśnie po 1s. Dodam jeszcze, że można wciskać gaz do podłogi, a reaguje tylko na pierwsze wciśnięcie i nie ma zmiłuj gaśnie! ;( Po podłączeniu do komputera wyszły następujące usterki: ... Sterownik silnika zablokowany Sporadycznie 00561 012 Dopasowanie mieszanki Granica adaptacji (multip.) przekroczona 00561 015 Dopasowanie mieszanki Granica adaptacji (addytyw.) nieosiągnięta ... Pan po diagnozie komputerowej i krótkim pokazie odpalania i gaśnięcia samochodu robił wielkie oczy i nic nie potrafił powiedzieć... nawet wytłumaczyć o co chodzi z tymi usterkami wykrytymi przez komputer ehhh... Nie wiem co robić dalej czy udać się do serwisu DT GAS, czy szukać pomocy gdzie indziej? a może ktoś miał podobny problem i wie gdzie jest pies pogrzebany?
martinno Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Witam ,ja mialem podobny problem,gasł po odpaleniu.Przyczyną okazała się brudna przepustnica powietrza,i po przeczyszczeniu problem znikł.
andre_23 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Witam, ja miałem podobny problem w A4 B5 1.6 ADP z gazem. Palił i zaraz gasł też, niezależnie czy był zostawiony na benzynie czy gazie. Pojechałem więc do warsztatu, żeby mi podłączyli do kompa i sprawdzili usteki. Okazało się,że problem jest z immobiliserem za słaby jest sygnał z kluczyka i odcina zapłon. Pan z warsztatu dopasował podobnie sygnał i problem znikł na miesiąc. Potem problem ponownie się pojawił- kontrolka od immobilisera na tablicy rozdzielczej zapalała się i gasła na przemian. Poczytałem sobie na forum o problemach kolegów ze swoimi immobiliserami i zgodnie z ich wytycznymi sam rozebrałem kierownice i odizolowałem złącze przy stacyjce. Problem znikł narazie jak ręką odjął. Proponuję poczytać forum dotyczące układu elektrycznego i immobilizera.
juby_p Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Nie wiem jak to jest w Audi ale w Oplu Omedze miałem podobnie, co jakis czas trzeba było kasowac w ECU silnika stałe wyuczone na gazie uczył sie głupot i potem niepotrafił pracowac na benzynie jak powinien moze podpytaj o to mechanika?
Lewy01 Opublikowano 14 Września 2008 Opublikowano 14 Września 2008 Polecam czyszczenie przepustnicy. Moje autko gaslo podczas krecenia na parkingu przy wlaczonej klimie-to byl poczatek. Na serwisie polecili przy drobnych wachaniach wolnych obrotow podjerzdzac
Kennykk Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 mam ten sam problem...no to gdzie szukać tej przepustnicy? laikiem jestem więc dokładnie prosze myślę że sobie poradzę bo czyścić to ja umiem prawie wszystko;)
nex Opublikowano 17 Września 2008 Opublikowano 17 Września 2008 czyszczenie stykow kostki immobilaizera, zauwaz ze po wlaczeniu zaplonu jak ma ci nie odpalic mruga zolta kontrolka autka - immobilaizer. Jedz do elektryka samochodowego, rozbierze kierownice wyczysci, koszt 30-40zl, czas 10 minut
Kennykk Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 eee wątpię. Mi nic nie mruga. Kolega (niefachowiec) stwierdził żeby sprawdzić masę dochodzącą do silnika. Bo problem z odpalaniem jest tylko przy gorącym silniku po tzw krótkim postoju. Gdzie naleźć masę w 1.8? i co do cholery ma wspólnego masa z odpalaniem? czyżby jakieś automatyczne odcinanie dopływu paliwa? co wy na to?
Lewy01 Opublikowano 19 Września 2008 Opublikowano 19 Września 2008 Kennykk ja dalem na serwis 150 z kompem i zczytaniem bledow[br]Dopisany: 19 Wrzesień 2008, 20:03_________________________________________________Co do odciecia zaplonu to moze byc naewt imo ale po bledach mieszanki zaczalbym od filtrow(paliwo ,gas) a zakonczyl na czyszczeniu prezpustnicy mysle ze powinno pomoc
pablosan Opublikowano 19 Grudnia 2008 Opublikowano 19 Grudnia 2008 Witam, mam podobny problem. Instalacja BRC Sequent 24-założona 2 miesiące temu, tuż po kupnie przeze mnie. Auto od bardzo dobrego kumpla, więc nie ma lipy-jemu paliło na benzynie zawsze na dotyk, ja po założeniu gazu mam problemy: jak auto jest zimne to wszystko super-benzyna pali na dotyk, jednak jak jest ciepłe (po jeździe na gazie), to wtedy muszę sporo kręcić i bez dodania gazu zwykle gaśnie-a przecież automatycznie jest ustawione, że pali z benzyny? Już po zakupie założyłem autoalarm, dodatkowo auto posiada odcięcie paliwa. Jak włożę kluczyk w stacyjkę to zapala się żółta lampka immobilisera, która po chwili gaśnie.
Kennykk Opublikowano 20 Grudnia 2008 Opublikowano 20 Grudnia 2008 ja ostatnio robię tak. gdy już zaparkuję przełączam z gazu na benzynę i po chwili jak juz obroty sie ustatkują gaszę silnik. Teraz na dziesięć razy tylko ze dwa nie odpali..to taki połowiczny sukces bo nikt z forum nie potrafił poprawnie stwierdzić przyczyny
Bogumił Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Witam, dołączę się do tematu, ja podobnie miałem jak pablosan ale w Mazdzie 323 jak pojeździłem na gazie i silnik złapał temperaturę to gdy go zgasiłem już nie mogłem go odpalić aż trochę nie ostygł i później śmigał normalnie do kolejnego krótkiego zgaszenia silnika. W moim przypadku wystarczyło zmienić akumulator na mocniejszy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się