Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rekord Polski na pompkach 073BA i GTB2260VK na ON :-)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pragnę zaprezentować owoc mojej jak i moich dwóch dobrych znajomych Piotrka juby_p z forum A4 oraz Jędrzeja Fahoo z forum Golfa pracy.

Auto to Passat B5 98'.

Seryjnie był AHU, od ponad roku jest AVF 04' + dorobiona przeze mnie kompletnie nowa wiązka silnika w taki sposób, że można włożyć zarówno VP jak i PD po prostu przepinając 5kostek :)

Modyfikacje :

- GTB2260VK - przeróbka na podciśnienie, spawanie do kolektora, przeróbka spływu, spawanie części zimnej na prosty wylot oraz montaż na aucie juby_p

- Wydech 2.5" na 3tłumikach przelotowych - robiony na zamówienie pod konkretne wymiary puszek, spawanie, montaż juby_p oraz Fahoo. Warunek był jeden - ma być cicho i jest jak na serii :)

- FMIC 550x180x65 montaż + spawanie odcinka od turbiny do coolera oraz wylotu Fahoo, reszta układu dolotowego czyli rura z map sensorem oraz EGR (wyłączony programowo + odłączony zawór N18 oczywiście z wyłączeniem błędu rozpięcia obwodu) wraz z klapą gaszącą są na swoim fabrycznym miejscu

- TIP 3" w polerce + odma w fabrycznym miejscu - pasowanie i spawanie Fahoo i juby_p

- sprzęgło : koło dwumasowe Sachs + tarcza kevlar 228mm

- 4barowy map sensor + poszerzenie zakresów dla diagnostyki (odczyt do 4003mbar)

- wyłączony przepływomierz + de aktywacja błędów, ogranicznik dymienia po ciśnieniu doładowania

Przejdźmy do sedna.

Auto na seryjnych pompkach 073BA, które według większości tunerów trzeba zmieniać na AL bo są "słabe" osobiście wystroiłem uzyskując 254.7Hp oraz 464.9Nm przy doładowaniu ~2bar przy znikomym dymieniu (pojawi się film, ocenę pozostawię Wam) :

fjty.jpg

Ponad 400Nm utrzymuje się w przedziale od 2600 do 4458obr. Zaznaczam, że głowica jest seryjna, bez portingu, bez większych zaworów, bez sportowego wałka, 100% seria. EGT przy próbach do 200km/h osiąga 820*C (sonda przed turbiną).

Jako ciekawostkę dodam, że na seryjnym wydechu 2" i dwóch seryjnych tłumikach uzyskałem 238.8Hp oraz 422.8Nm.

Auto hamuje na 3cim biegu stąd dołu patrząc na wykres nie ma, ale uwierzcie mi jest czym jechać.

Dodatkowo na 1,2,3cim biegu moment z dołu jest ograniczony by była jakaś trakcja a na 4 i 5tym moment jest limitowany do ~2600obr by mocno nie obciążać dwumasy i nie narażać sprzęgła na uślizgi (pamiętajmy, to tylko 228mm!).

Dorzucam foty :

1237653_527627773980011_1056661407_n.jpg

994805_527441713998617_1808644469_n.jpg

993732_527423690667086_1253888740_n.jpg

998966_527421630667292_1777494313_n.jpg

994001_527421070667348_972787032_n.jpg

150705_527417327334389_499658500_n.jpg

ocod.jpg

vfqx.jpg

n3bn.jpg

I krótki film 40-210km/h EGT 830*C:

Pozdrawiam, Darek

Opublikowano

Cholera...nie ma fotki komory silnika po montażu...Darek klepnij fotexa,bo mnie na PW pytaja co z puszką filtra powietrza.

Opublikowano

Jaki tam jest założony docisk sprzęgła? AWX czy coś wzmacnianego?

Opublikowano
Jaki tam jest założony docisk sprzęgła? AWX czy coś wzmacnianego?

byś sie zdziwił....

AHU seria

Opublikowano
Jaki tam jest założony docisk sprzęgła? AWX czy coś wzmacnianego?

byś sie zdziwił....

AHU seria

WOW, no to super wynik

Opublikowano
moze wykres z hamowni wrzucisz

Byłem przekonany że na pierwszej stronie komentarzy na tym forum (o dziwo na innym nie negują tego wyniku) padnie pytanie o obciążeniówke :) Nie ma sprawy, bo widzę ciężko jest pogodzić się z faktem że można. Termin hamowania będzie ustalany w przyszłym tygodniu.

Piotrek98igo a jaką mocą dysponuje Prawdopodobnie najszybsze A4 B5 TDI w KLUBIE ?

Opublikowano

115ps

---------- Post dopisany at 14:51 ---------- Poprzedni post napisany at 14:50 ----------

nie napisalem ze neguje ten wynik

Opublikowano

wykres jest z hamowni nie z painta ani kpowera:polew:

Opublikowano
Piotrek98igo a jaką mocą dysponuje Prawdopodobnie najszybsze A4 B5 TDI w KLUBIE ?

nagraj swoje 30-200:wink:

Opublikowano

Z AJM idzie taki wynik uzyskac na samym turbo?

Opublikowano

slavko87

z AJM taka moc to będzie raczej ryzykowne posunięcie:thumbdown:

Opublikowano

Zacnie że to ogarnia na seryjnych pompkach :wink:

Opublikowano

po pierwsze gratulacje... fajna rakieta. Jak rozumiem pompki po regeneracji + firad + uszczelniacze (nad i pod)?

A co do rekordów to padło przecież 300ps.... oczywiście nie na fabrycznych pd.

leonszatan.JPG

Opublikowano

Żadne pompki nie byłe regenerowane. Zdrowa seria siedzi u Darka.

---------- Post dopisany at 22:26 ---------- Poprzedni post napisany at 22:25 ----------

A pro po wydechu to akurat byłem jak Juby z Fahem spawali:)

Opublikowano

trochę mi to tak hmm nie dłubane przy wałku itd i te 250 wyplute na serii.... wyciskało się z pd które miały wachy max na 180 koni ponad 200 ale to...na chwilę, krótką.

Ogólnie dobrze dozbrojone fabryczne PD po mordzie potrafią przyłoić i to sporo, no nic nie ważne, fajnie że jest :)

Opublikowano

Hahaha było do przewidzenia ze ktoś zaraz wyskoczy ze wtryski przerabiane lub naprawiane...tak ciężko sie pogodzić ze coś komuś sie udało bez nadprzyrodzonych mocy...:thumbdown:

---------- Post dopisany at 23:16 ---------- Poprzedni post napisany at 23:11 ----------

A co do rekordów to padło przecież 300ps.... oczywiście nie na fabrycznych pd.

...i tu chodzi o to że to są seryjne pompowtryski ze 130konnego auta 073BA

Opublikowano
po pierwsze gratulacje... fajna rakieta. Jak rozumiem pompki po regeneracji + firad + uszczelniacze (nad i pod)?

A co do rekordów to padło przecież 300ps.... oczywiście nie na fabrycznych pd.

Wszystko jest napisane w pierwszym poście - "Auto na seryjnych pompkach 073BA". Są to seryjne pompki, nigdy nie ruszane, nie wyjmowane, ori uszczelniacze, seryjny wałek, seryjne szklanki. Nic nie jest ruszane jeżeli chodzi o kompletny słupek.

Rekord na pompkach 073BA - taki jest tytuł tematu, na dokładnie tych pompkach które 'podobno' są do 220Hp. Przykładem mojego auta udowadniam, że wiedza w kwestii oprogramowania sterownika i prawidłowe podejście do modyfikacji mechanicznych (prawidłowo przerobione turbo, wydech, dolot) są kluczem do sukcesu i wcale nie trzeba wydawać 3tyś na HF-y, dmuchać 2.3bara, pakować FMICe na całą powierzchnie chłodnic i robić 3" wiadra żeby osiągnąć to co widać.

EGT nie przekracza 830*C i ty to nazywasz wyciśnięciem ? Dla przykładu powiem, że taki 2.0TDI BRD ma limiter EGT fabrycznie ustawiony na 800*C, powyżej zaczyna obcinać paliwo by temp już nie rosła. W trakcie modyfikacji softu przesuwa się go o 50*C w górę (a więc max moc jest do 850*C).

Opublikowano

dla mnie po porostu jest dziwne że ponad 10 letnie wtryski ASZ mają wydajność lepszą niż fabryka... widać pewne prawa tutaj nie obowiązują.

cóż 400ps czeka.. i zluzuj poślady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...