voyteck Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Witam... Jechałem dzisiaj spokojnie, przy próbie wyprzedzania coś nagle mocno strzeliło. Zaczęło mocno dymić na biało i auto całkowicie straciło moc. Jechało "skokowo", do przodu i koniec mocy i tak w kółko...tyle że się dokulałem do garażu. Przy okazji bardzo świszcząc. Przedtem auto czasami traciło moc na wyższych obrotach, szczególnie zaraz po wrzuceniu 4 biegu. Proszę o opinię co się mogło stać. I jaki jest przybliżony koszt nowej turbiny, bądż jak to naprawić taniej...
letallec Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Bialy dym oznacza turbo rozszczelnione po stronie goracej. Pewnie jest calkiem do wymiany, choc to musialby obejrzec specjalista zeby stwierdzic czy da sie zregenerować. Koszt to ~1000-1500PLN za turbo plus wymiana. No chyba ze da sie zregenerowac stare, to wtedy mniej.
voyteck Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Niema co. Dzięki. A wystrzał w czasie wyprzedzania? Zaraz po redukcji z 4 na 3.
letallec Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Niema co. Dzięki. A wystrzał w czasie wyprzedzania? Zaraz po redukcji z 4 na 3. Moglo cisnienie uciec w wydech, badz cos gorszego z rozrzadem, badz olej poszedl w cylindry. Trudno cokolwiek powiedziec bez logów. Lepiej oddaj go do warsztatu, na dokladna analize.
voyteck Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Ok. dzięki. kupiłem ostatnio vag'a ale jeszcze nie wiem co i jak... jadę odstawić do warsztatu i zobaczymy...i oby jak najniższy wymiar kary :/
Piotruś Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Voyteck - zanim popadniesz w totalne przygnębienie - otwórz sobie maskę i pooglądaj szczegółowo wszystkie rury powietrzne oraz okolice intercoolera. Postowany strzał przy pomocy internetu można równie dobrze dopasować do "jakiejś" kolizji w silniku - jak i do gwałtownej utraty szczelności układu dolotowego. Skoro teraz coś Ci syczy, to być może jest to nic innego jak sprężone powietrze, które zamiast do cylindrów - ulatuje w atmosferę, a koszt naprawy sprowadzi się do ceny opaski zaciskowej i/lub jednego z gumowych odcinków dolotu. Szczerze Ci tego życzę, a Ty nie zapomnij napisać "co było" ... . Dynamiczne logowanie silnika, w którym nie wiadomo co się stało - raczej odpuść, żeby nie narobić jakiegoś dziadostwa ... .
przemtor Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 tak, tylko że gdyby tlen szedł w atmosferę a nie w cylindry to waliłby dymem ale czarnym czyli tzw. "batory" a nie białym (choć on pewnie biały tak naprawde nie jest). Choć syczenie daje do myślenia.
Piotruś Opublikowano 6 Sierpnia 2008 Opublikowano 6 Sierpnia 2008 tak, tylko że gdyby tlen szedł w atmosferę a nie w cylindry to waliłby dymem ale czarnym czyli tzw. "batory" a nie białym Kolor dymu zależy od aktualnej dawki paliwa jaką ustawi ECU w tej "nienaturalnej" sytuacji. Co oczywiste - faktyczny powód "strzału" i tak musi ustalić mechanik obcujący z samochodem "w realu" ... . Tutaj stawiamy wyłącznie hipotezy ... .
spanky Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Witam... Jechałem dzisiaj spokojnie, przy próbie wyprzedzania coś nagle mocno strzeliło. Zaczęło mocno dymić na biało i auto całkowicie straciło moc. Jechało "skokowo", do przodu i koniec mocy i tak w kółko...tyle że się dokulałem do garażu. Przy okazji bardzo świszcząc. Przedtem auto czasami traciło moc na wyższych obrotach, szczególnie zaraz po wrzuceniu 4 biegu. Proszę o opinię co się mogło stać. I jaki jest przybliżony koszt nowej turbiny, bądż jak to naprawić taniej... wyglada jakby sie turbulum [uszczelnienie] rozsypalo ...
dark79 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 zanim gdzie kolwiek pojedziesz to zobacz ile oleju ci zostalo w silniku
nebraska11 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 miałem podobnie,mało mocy ,dużo dymu białego. PROPONUJE WYJąć TURBO,WYMIENIć ODME NA NOWą,DAć TURBO DO REGENERACJI! JAK RęKA ODJął!!! POZDRAWIAM
voyteck Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Auto u mechanika...pierwsza diagnoza, rozwalona turbina, ale konkretów brak. Najprawdopodobniej do wymiany. Jutro będe wiedział co i jak... Sam sie nie brałem, bo sie na takich cudach nie znam. Jedyne co zrobiłem to vag'a podpiąłem. Tylko z roztargnienia nie zapisałem, na pewno były 2 błędy, jak dobrze pamiętam to 575, drugiego nie spomne...
letallec Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 jak dobrze pamiętam to 575 przeładowanie
voyteck Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Czyli to wina awarii, czy też awarii z mojej winy ? Skąd się bierze przeładowanie ?
spanky Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Skąd się bierze przeładowanie ? poswiec troszke czasu i poszukaj na forum .. temat dosyc mocno walkowany ...
letallec Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Czyli to wina awarii, czy też awarii z mojej winy ? Skąd się bierze przeładowanie ? Awaria jest skutkiem przeladowania. Trzeba od czasu do czasu przeczyscic turbo no i od czasu do czasu przegonic furacza.
voyteck Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2008 I po wszystkim. Poszło kupę kasy. Ale turbinka nowsza założona. Stara już nieźle była sfatygowana. Na tyle, że się rozkraczyła. I taka lekcja z tego, że trzeba było biedaczynę pooglądać i poreperować a obyłoby się mniej stresowo i bezkłopotowo. Lepiej zapobiegać, niż leczyć. Teraz już bez czekania wezmę się za rozrząd. Biedna moja kieszeń, oj biedna...Ale cóż, o furę trzeba dbać, bo frajdy daję co niemiara. I tym bądź co bądź optymistycznym akcentem kończę tą historie. Dzięki za rady i pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi