Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Strzał na drodze, zero mocy i biały dym...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...

Jechałem dzisiaj spokojnie, przy próbie wyprzedzania coś nagle mocno strzeliło. Zaczęło mocno dymić na biało i auto całkowicie straciło moc. Jechało "skokowo", do przodu i koniec mocy i tak w kółko...tyle że się dokulałem do garażu. Przy okazji bardzo świszcząc. Przedtem auto czasami traciło moc na wyższych obrotach, szczególnie zaraz po wrzuceniu 4 biegu. Proszę o opinię co się mogło stać.

I jaki jest przybliżony koszt nowej turbiny, bądż jak to naprawić taniej...

Opublikowano

Bialy dym oznacza turbo rozszczelnione po stronie goracej. Pewnie jest calkiem do wymiany, choc to musialby obejrzec specjalista zeby stwierdzic czy da sie zregenerować. Koszt to ~1000-1500PLN za turbo plus wymiana. No chyba ze da sie zregenerowac stare, to wtedy mniej.

Opublikowano

Niema co. Dzięki.

A wystrzał w czasie wyprzedzania? Zaraz po redukcji z 4 na 3.

Moglo cisnienie uciec w wydech, badz cos gorszego z rozrzadem, badz olej poszedl w cylindry. Trudno cokolwiek powiedziec bez logów. Lepiej oddaj go do warsztatu, na dokladna analize.

Opublikowano

Ok. dzięki.

kupiłem ostatnio vag'a ale jeszcze nie wiem co i jak...

jadę odstawić do warsztatu i zobaczymy...i oby jak najniższy wymiar kary :/

Opublikowano

Voyteck - zanim popadniesz w totalne przygnębienie - otwórz sobie maskę i pooglądaj szczegółowo wszystkie rury powietrzne oraz okolice intercoolera. Postowany strzał przy pomocy internetu można równie dobrze dopasować do "jakiejś" kolizji w silniku - jak i do gwałtownej utraty szczelności układu dolotowego. Skoro teraz coś Ci syczy, to być może jest to nic innego jak sprężone powietrze, które zamiast do cylindrów - ulatuje w atmosferę, a koszt naprawy sprowadzi się do ceny opaski zaciskowej i/lub jednego z gumowych odcinków dolotu. Szczerze Ci tego życzę, a Ty nie zapomnij napisać "co było" ... .

Dynamiczne logowanie silnika, w którym nie wiadomo co się stało - raczej odpuść, żeby nie narobić jakiegoś dziadostwa ... .

Opublikowano

tak, tylko że gdyby tlen szedł w atmosferę a nie w cylindry to waliłby dymem ale czarnym czyli tzw. "batory" a nie białym (choć on pewnie biały tak naprawde nie jest). Choć syczenie daje do myślenia.

Opublikowano

tak, tylko że gdyby tlen szedł w atmosferę a nie w cylindry to waliłby dymem ale czarnym czyli tzw. "batory" a nie białym

Kolor dymu zależy od aktualnej dawki paliwa jaką ustawi ECU w tej "nienaturalnej" sytuacji.

Co oczywiste - faktyczny powód "strzału" i tak musi ustalić mechanik obcujący z samochodem "w realu" ... .

Tutaj stawiamy wyłącznie hipotezy ... .

Opublikowano

Witam...

Jechałem dzisiaj spokojnie, przy próbie wyprzedzania coś nagle mocno strzeliło. Zaczęło mocno dymić na biało i auto całkowicie straciło moc. Jechało "skokowo", do przodu i koniec mocy i tak w kółko...tyle że się dokulałem do garażu. Przy okazji bardzo świszcząc. Przedtem auto czasami traciło moc na wyższych obrotach, szczególnie zaraz po wrzuceniu 4 biegu. Proszę o opinię co się mogło stać.

I jaki jest przybliżony koszt nowej turbiny, bądż jak to naprawić taniej...

wyglada jakby sie turbulum [uszczelnienie] rozsypalo ...

Opublikowano

zanim gdzie kolwiek pojedziesz to zobacz ile oleju ci zostalo w silniku :wink4:

Opublikowano

miałem podobnie,mało mocy ,dużo dymu białego.

PROPONUJE WYJąć TURBO,WYMIENIć ODME NA NOWą,DAć TURBO DO REGENERACJI! JAK RęKA ODJął!!!

POZDRAWIAM

Opublikowano

Auto u mechanika...pierwsza diagnoza, rozwalona turbina, ale konkretów brak. Najprawdopodobniej do wymiany. Jutro będe wiedział co i jak...

Sam sie nie brałem, bo sie na takich cudach nie znam. Jedyne co zrobiłem to vag'a podpiąłem. Tylko z roztargnienia nie zapisałem, na pewno były 2 błędy, jak dobrze pamiętam to 575, drugiego nie spomne...

Opublikowano

jak dobrze pamiętam to 575

przeładowanie :cool1:

Opublikowano

Skąd się bierze przeładowanie ?

poswiec troszke czasu i poszukaj na forum .. temat dosyc mocno walkowany ... :wink4:

Opublikowano

Czyli to wina awarii, czy też awarii z mojej winy ? Skąd się bierze przeładowanie ?

Awaria jest skutkiem przeladowania. Trzeba od czasu do czasu przeczyscic turbo no i od czasu do czasu przegonic furacza.

Opublikowano

I po wszystkim.

Poszło kupę kasy. Ale turbinka nowsza założona. Stara już nieźle była sfatygowana. Na tyle, że się rozkraczyła. I taka lekcja z tego, że trzeba było biedaczynę pooglądać i poreperować a obyłoby się mniej stresowo i bezkłopotowo. Lepiej zapobiegać, niż leczyć. Teraz już bez czekania wezmę się za rozrząd. Biedna moja kieszeń, oj biedna...Ale cóż, o furę trzeba dbać, bo frajdy daję co niemiara. I tym bądź co bądź optymistycznym akcentem kończę tą historie.

Dzięki za rady i pozdrawiam.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...