mobopx Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 Siema. Przy okazji przekopywania forum w poszukiwaniu info, jak to zamontować multifunkcję w kierownicy, natrafiłem kilka razy na posty, że czasami w taśmie airbag jest czujnik kąta skrętu. U mnie właśnie jest taki czujnik (6 pinowe gniazdo) potrzebne m.in. do ESP którego nie mam i takie tam. Jak myślicie, jakie są szanse aby z wykorzystaniem tego czujnika wyrezać u siebie doświetlanie zakrętów? Szukałem na forum, ale wszystkie tematy dot. B6 i up.
jacek70 Opublikowano 7 Listopada 2013 Opublikowano 7 Listopada 2013 I ty się dziwisz,przecież w B5 niema doświetlania zakrętów .
mobopx Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Opublikowano 7 Listopada 2013 Wiem, że nie ma. A czytałeś treść? Pytałem jakie są szansę aby wykorzystując ten czujnik, zrobić sobie takie doświetlenie
mobopx Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Opublikowano 8 Listopada 2013 Nie wydaje mi się to zbyt proste, z pewnością potrzebne są jakieś dodatkowe przekaźniki i adaptery bo jak kolega jacek70 nie było to montowane z B5. Aczkolwiek zapytać nie zaszkodzi róóóóżne cuda już ludzie montowali w B5
Marcin6 Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Miernik w dłoń i jazda... podać gdzieś plus albo masę (trza to doczytać) i zacząć mierzyć... bo pewnie to jest na rezystancji.
pastaldo Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Miernik w dłoń i jazda... podać gdzieś plus albo masę (trza to doczytać) i zacząć mierzyć... bo pewnie to jest na rezystancji. Dokładnie i trzeba by wymodzic modół który przy pewnych wartościach by wyłaczał i włączał odpowiedni halogen. Ale ja jakoś nigdzie nie spotkałem się z takim czujnikiem w B5
bystry_p Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Sprawdzic opornosc przy skrecie w prawo i w lewo. Zrobic uklad ktory poda napiecie na 2 przekazniki. Do tego by pasowalo zrobic tak ze przy zalaczonym kierunku zapala sie halogen, moze akurat bedzie tak ze prad idacy z czujnika skretu przy jakiejs tam opornosci uruchomi cewke w przekazniku a w tym przypadku to polowa roboty. Co do zalaczania przy wlaczeniu kierunkow to takie moduly sa na allegro i mozna by bylo do takiego dolozyc kolejne unkcje. Ale bez pomiarow takiego czujnika skretu nic sie nie ruszy.
mobopx Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Opublikowano 8 Listopada 2013 Rozumiem, że rozpiski pinów w tej wtyczce w taśmie airbag nikt mi nie poda na tacy?
pastaldo Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Rozumiem, że rozpiski pinów w tej wtyczce w taśmie airbag nikt mi nie poda na tacy? Raczej nie. Poza tym jak to jest w samochodach z doświetlaniem zakrętów? Bo z tego co kojarze w nowych samochodach jest tak że doświetla halogen tylko wtedy gdy jest kierunek włączony. Wiec nie trzeba by kombinować z tym czujnikiem skrętu tylko wykorzystać przekaźnik który przekazuje napięcie gdy jest włączony kierunek i tyle tyle że sygnał trzeba by wziąć właśnie z manetki by świecił dopóki jest włączony kierunek by pominąć komplikacje i nie wziąć przypadkiem z juuż migacza. Myślę że dało by się to załatwić dość prosto tyle że fajnie było by to robic jednak na tranzystorach by móc uzyskać efekt powolnego gaśnięcia halogenów jak w nowych samochodach
mobopx Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Opublikowano 8 Listopada 2013 Z samymi kierunkami to nie byłby problem. Z rezystorami opóźniającymi wyłączanie i ew. włączanie tez nie (mam takie rezystory na dziennych LEDach). W nowszych jest właśnie stopniowe zapalanie się halogenów wraz ze skrętem kierownicy + kierunki... i nie chodzi tyle o oświetlanie tych zakrętów w nocy co o sam efekt
Arturoo Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Rozumiem, że rozpiski pinów w tej wtyczce w taśmie airbag nikt mi nie poda na tacy? Raczej nie. Poza tym jak to jest w samochodach z doświetlaniem zakrętów? Bo z tego co kojarze w nowych samochodach jest tak że doświetla halogen tylko wtedy gdy jest kierunek włączony. Wiec nie trzeba by kombinować z tym czujnikiem skrętu tylko wykorzystać przekaźnik który przekazuje napięcie gdy jest włączony kierunek i tyle tyle że sygnał trzeba by wziąć właśnie z manetki by świecił dopóki jest włączony kierunek by pominąć komplikacje i nie wziąć przypadkiem z juuż migacza. Myślę że dało by się to załatwić dość prosto tyle że fajnie było by to robic jednak na tranzystorach by móc uzyskać efekt powolnego gaśnięcia halogenów jak w nowych samochodach Tylko przy jakimś slalomie to ....trochę to nie na czasie będzie .....ale obserwuję wątek z ciekawości..... wysłane z one v
pastaldo Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Arturoo no ok nie na czasie Ale jeśli będziesz wybierał do modułu zbyt mały kąt to można się spodziewać zapalania i gaszenia halogenów nawet przy wyprzedzaniu, jak za duży to będą się zapalać tylko na skrzyżowaniu przy ostrym skręcie co jest prawie równoznaczne z tym że wtedy trzeba właczyć kierunek. Powiedzmy jedziesz normalna drogą na której jest długi zakręt prawie 90* i przy dużej prędkości kąt skręcenia kierownicy będzie nie wielki wiec nawet jeśli zapaliło by to halogen to na tak krótka chwilę że nie zdążył by nawet się zaświecić pełnym światłem. Wiec trzeba by się zastanowić czy to ma sens.
mobopx Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Opublikowano 8 Listopada 2013 Kumpel z pracy ma w Punto EVO z 2011, tam zapalają się ze znacznym opóźnieniem (przy skręcie) natomiast przy kierunku nie ma żadnego opóźnienia. Ale to fiat to fiat wiadomo. Zwykle z tyłu jeśli chodzi o elektronikę. Szukam tej rozpiski, zapodam jak znajdę, niech działają.
Marcin6 Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 E tam, w nowszych furach jest ze skrętem, a nie z kierunkiem, a z kierunkiem jest jak dla mnie zbyt prymitywne i łatwe Najlepiej by to zrobić na jakimś malutkim procesorku który będzie na bieżąco sprawdzał rezystancję na poszczególnych jego pinach, i w razie potrzeby przekazywał dalej sygnał do przekaźników halogenów.
pastaldo Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 E tam, w nowszych furach jest ze skrętem, a nie z kierunkiem, a z kierunkiem jest jak dla mnie zbyt prymitywne i łatwe Najlepiej by to zrobić na jakimś malutkim procesorku który będzie na bieżąco sprawdzał rezystancję na poszczególnych jego pinach, i w razie potrzeby przekazywał dalej sygnał do przekaźników halogenów. I może jeszcze do tego moc świecenia halogenu w zalezności od kąta obrotu kierownicy:whistling: Kombinujcie nie mam nic przeciwko tylko czy to nie przerost formy nad treścią.
mobopx Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Opublikowano 8 Listopada 2013 W przypadku EVO jest to i to. Wiem, że kierunki to prymityw i nie potrzebny jest do tego czujnik kąta skrętu ale jest. Po za tym pastaldo mi chodzi bardziej o efekt wizualny niż praktyczne zastosowanie. Ostatnio rezałem kierę multi, a ponieważ nie mam CAN to podłączyłem tylko podświetlanie przycisków... to mi jeden gagatek z forum napisał "jak samo podświetlanie to lepiej wcale"... co w tym złego aby to działało jedynie dla samej idei
Marcin6 Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 I może jeszcze do tego moc świecenia halogenu w zalezności od kąta obrotu kierownicy:whistling: To akurat bez sensu Nie no, trzeba zacząć od przemierzenie tej kostki, którą autor tematu znalazł. Jak ktoś ma dużo czasu może działać
Arturoo Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 W przypadku EVO jest to i to. Wiem, że kierunki to prymityw i nie potrzebny jest do tego czujnik kąta skrętu ale jest.Po za tym pastaldo mi chodzi bardziej o efekt wizualny niż praktyczne zastosowanie. Ostatnio rezałem kierę multi, a ponieważ nie mam CAN to podłączyłem tylko podświetlanie przycisków... to mi jeden gagatek z forum napisał "jak samo podświetlanie to lepiej wcale"... co w tym złego aby to działało jedynie dla samej idei Popieram tego gościa.....jak rezać to do końca.....podświetlane przyciski bez opcji zmiany biegu.....? Szkoda kasy było wydawać na kierę.......ale to moje zdanie..... wysłane z one v
mobopx Opublikowano 8 Listopada 2013 Autor Opublikowano 8 Listopada 2013 Mówimy o kierze czteroramiennej, ale to bez znaczenia. Dla samego podświetlenia może i szkoda, ale gdy kiera poliftowa z multifunkcją i taśmą airbag kosztuje 120 zł, a starą sprzedaje się za 90 zł to już nie szkoda. Efekt samej zmiany kierownicy z przedlift na polift z pewnością jest wart więcej 30 zł A niefabryczne radio i brak CAN skutecznie uniemożliwiają podłączenie jej w komplecie, ale schodzimy na OFF. Załączam gniazdo o którym mowa w temacie (pierwsza z dołu):
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się