alfuta Opublikowano 28 Grudnia 2006 Opublikowano 28 Grudnia 2006 Witam !!! ponieważ naprawiłem dzisiaj tylnią wycieraczkę, tzn. dotyczyło to naprawy uszkodzonej rurki spryskiwacza (płyn leciał na szybke, i przez silnik wycieraczki do bagażnika Naprawa odbyła się bezgotówkowo tj. nie musiałem kupować zestawu naprawczego, który podobno kosztuje 140 PLNów :/ a więc: dzień wcześniej psikamy jakimś płynem penetrująco smarującym nakrętkę i oś wycieraczki, aby móc ją zdjąć przed naprawą 1. odkręcamy nakrętkę trzymającą ramie wycieraczki (klucz 13, najlepiej "poligon" - zdejmujemy ramie wycieraczki 2. wykręcamy wkręt przy uchwycie wewnętrznym 3. zdejmujemy poszycie wewnętrzne : odkręcić dwa wkręty po bokach klapy, no i podważać poszycie delikatnie wkrętakiem (4 zatrzaski u dołu klapy, i 4 zatrzaski w górnej części poszycia 4. Po odsłonie : tak wygląda silnik i cały mechanizm ukryty w tylnej klapie 5. Odłączamy złącze zasilające (prądowe) , zdejmujemy obejme i wężyk z króćca doprowadzającego płyn do spryskiwacza, odkręcamu trzy nakrętki trzymające cały silnik tylniej wycieraczki, wyjmujemy silnik i tak on wygląda 6. wykręcamy 7 wkrętów (TORKS) i ostrożnie zdejmujemy osonę mechanizmu. Ukazuje się nam : (na fotce brak już uszkodzonej rurki z króćcem) 7. poniżej widzimy króciec z ukręconą rurką - wyszedł bez problemu, gorzej było z górną częścią która przymarzła z rudą na długości około 2 cm - trza było rozwiercać wewnętrzną część osi wycieraczki . Później czyszczenie smarowanie itd. 8. do naprawy wykorzystałem : resztkę odzyskanej rurki która wyszła ze środka ośki, kawałek rurki ze starej anteny teleskopowej, cyna, kalafonia, lutownica i rączki 9. obyło się bez takiego zestawu naprawczego za podobno 143 zł ( pikuś dzięki za fotke) 10. a tak wygląda moje dzieło :rurka po naprawie- zlutowana i w całości pocynowana, tak dla ochrony przed rudą wszystko starannie pokryłem smarem, złożyłem tak jak być powinno, dekielek, wkręty i koniec. silnik zamontowany, przewody, poszycie wewnętrzne założone, smarujemy wieloklin i zakładamy ramie wycieraczki, ustawiamy i przykręcamy nakrętkę, ustawiamy dyszę , zakładamy osłonę i mamy zaoszczędzone 143 zł i sprawny spryskiwacz POWODZENIA - jestem zadowolony i uważam dzień dzisiejszy za udany wszystko dziala jak należy
Silent bob Opublikowano 20 Marca 2007 Opublikowano 20 Marca 2007 a po odkręceniu nakrętki kluczem 13 jak zdjąłeś wycieraczkę. Bo widzę tam na plastiku jakby podkładkę metalową, ale nie bardzo można ją czymś wydłubać. Wycieraczkę zamierzam ściagnać ściągaczem, ale jak ona tam siedzi na wieloklinie czy jak ? I czy trzeba zaznaczyc sobie jakos ustawienie ramienia przed demontazem, czy wejdzie tylko pod jednym odpowiednim kątem ? Pzdr Bartek
alfuta Opublikowano 20 Marca 2007 Autor Opublikowano 20 Marca 2007 podkładka owszem jest, ale nie miałem żadnego problemu z jej wyjęciem. Problem dopiero jest ze zdjęciem ramienia wycieraczki :eek: Po zdjęciu nakrętki psiknąłem WD i odczekałem, odkręciłem wszystkie śruby (3) no i teraz delikatnie, zrobiłem tak : luźny silnik - pod odkręcone ramie włożyłem dwie cieńkie płytki (ale uwaga opierały się one na szybie) no i teraz delikatnie opukałem ramie na połączeniu z ośką wycieraczki, a następnie jednym delikatnym, ale soczystym uderzeniem udało mi się zdjąć to ramie, a silnik wpadł na gąbkę którą wcześniej położyłem w bagażniku. Połączenie jest na stożkowym wieloklinie (ostatnia fotka), a ustawienie ramienia to proste - zapamiętaj jakie jest położenie przed demontażem Miłej pracy - no i oszczędź tylnią szybkę
bazyli53 Opublikowano 28 Marca 2007 Opublikowano 28 Marca 2007 znalazlem na allegro kilka silniczkow tylnej wycieraczki : 1. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=178023543&msg=Aukcja+zosta%C5%82a+dodana+do+obserwowanych.%0A%09%3C%2Fp%3E%3Cp%3EAby+przed+zako%C5%84czeniem+otrzyma%C4%87+e-mail+z+przypomnieniem%2C%3Cbr+%2F%3Ezmie%C5%84+ustawienia+w+zak%C5%82adce%0A%09%3Ci%3EMoje+Allegro+%3E+Aukcje+%3E+%3Ca+href%3D%22%2Fmy_allegro.php%3Fpage%3Dauctions%26type%3Dwatch%22%3EObserwuj%C4%99%3C%2Fa%3E%3C%2Fi%3E 2. http://moto.allegro.pl/item175660860_silniczek_tylnej_wycieraczki_vw_polo_99_01r_.html 3. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=177849325&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any. 4. http://moto.allegro.pl/item176960091_silnik_tylnej_wycieraczki_vw_polo_99_01r.html 5. http://moto.allegro.pl/item177621891_silniczek_wycieraczkek_vw_polo.html 6. http://moto.allegro.pl/item178010256_silnik_wycieraczek_klapy_tylnej_sharan_galaxy_02.html teraz nasowa sie pyt. czy te silniczki beda w 100% pasowaly do mojego audi poniewasz wizualnie sa identyczne prosze o mozliwe najszybsza odp.
Silent bob Opublikowano 28 Marca 2007 Opublikowano 28 Marca 2007 teraz nasowa sie pyt. czy te silniczki beda w 100% pasowaly do mojego audi poniewasz wizualnie sa identyczne prosze o mozliwe najszybsza odp. powiem tak, wg mnie nie opłaca się kupować uzywanego silniczka, bo cena jest prawie ta sama, co za zestaw naprawczy, wymontować stary silnik i tak trzeba, a tak to chociaż masz pewność, że wszystko będzie ok. Bo jaką masz pewność, że w slniczu uzywanym ta rura nie jest ukręcona ? Trzeba by rozebrac silniczek, żeby to stwierdzić, a nawet jak jeszcze ne jest to skąd wiesz jak długo jeszcze pochodzi. a tak kupisz za te same pieniądze zestaw naprawczy i będziesz miał jak nowe. Ale to moje zdanie
bazyli53 Opublikowano 28 Marca 2007 Opublikowano 28 Marca 2007 problem w tym ze rurka ktora sie ukrecila zatarla silniczek wycieraczki co za tym idzie siadl cala ekektronika zawarta w tym silniczku wiec potrzebuje oprócz sprawnego spryskiwacza caly silniczek czyli mechanizm a i czy np silniczek z 2002 r. pasowalby do mojej wersji tzn. chodzi mi czy elektronika jest kompatybilna.?
bronson Opublikowano 28 Marca 2007 Opublikowano 28 Marca 2007 a jakie były pierwsze objawy przed ukręceniem tej rurki??? mi ostatnio strumień ze spryskiwacza podąża za przed wycieraczką, czasami boje sie że przechodniów opryska... (jak znalazł na lany poniedziałek)
bazyli53 Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Opublikowano 9 Kwietnia 2007 wiem ze postow o tym bylo tysiace ale interesuje mnie jakie oznaczenie ma tylna wycieraczka mojego audi bo kazdy na allegro pyta o oznaczenie a ja nie mam czasu rozbierac tylna klape .?? pomozcie. a juz 2 razy sie sparzylem kupujac na allegro wiec wole wiedziec konkretnie
marinero Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 podczepie sie pod temat - kilka dni temu wycieraczka zatrzymala sie w dziwnej pozycji i koniec (smierc nagla). wczoraj rozkrecilem caly mechanizm i okazalo sie ze zebatki uwidocznione na zdjeciu 6 w tym poscie sa skorodowane co jest powodem ich blokowania!! caly mechanizm zostal przeze mnie wyczyszczony, odswiezony papierem sciernym na koncu przesmarowany nowym smarem i zlozony - problem znikl - wycieraczki smigaja idealnie!!
bazyli53 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 podczepie sie pod temat - kilka dni temu wycieraczka zatrzymala sie w dziwnej pozycji i koniec (smierc nagla). wczoraj rozkrecilem caly mechanizm i okazalo sie ze zebatki uwidocznione na zdjeciu 6 w tym poscie sa skorodowane co jest powodem ich blokowania!! caly mechanizm zostal przeze mnie wyczyszczony, odswiezony papierem sciernym na koncu przesmarowany nowym smarem i zlozony - problem znikl - wycieraczki smigaja idealnie!! a sprawdziles przy okazji rurke od spryskiwacza czy nie jest ukrecona.?
marinero Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 tak sprawdzilem - byla doczyszczona i zlozona spowrotem. kazda czesc z tego mechanizmu byla rozebrana przeczyszczona nasmarowana i zlozona!! bangla teraz super.
damos Opublikowano 28 Kwietnia 2007 Opublikowano 28 Kwietnia 2007 powiem tak, wg mnie nie opłaca się kupować uzywanego silniczka, bo cena jest prawie ta sama, co za zestaw naprawczy, A jaki jest ten zestaw naprawczy ? Masz jakiegoś linka na ofertę ? U mnie jest totalnie ukręcona rurka wewnętrzna
bazyli53 Opublikowano 3 Maja 2007 Opublikowano 3 Maja 2007 panowie mam giga problem a mianowicie chodzi o to iz zakupilem nowy silniczek tylnej wycieraczki podlaczam go i nic zero reakcji sprawdzilem na pinie jest napiecie wiec powoinien dziaac czy mozliwe jest by przelacznik wycieraczki byl padniety tyle ze bylo by to dziwne poniewaz przednia wyciewraczka dziala a tylna nie reaguje. co o tym myslicie.? co poradzicie.? przy okazji moze znacie oznaczenie tego przelacznika jesli wg. was okaze sie te to on nie dziala. uzupełnij profil
G.ARY Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 Gratuluje ja tez tak mialem ale juz sobie poradzilem i tez dziala.
skirav Opublikowano 3 Czerwca 2007 Opublikowano 3 Czerwca 2007 witam. dodam tylko ze tez to robilem i tez uzylem starej anteny od radia tyle ze mozna calkiem wymienic te rurke i nie trzeba bawic sie w lutowanie itd. w kazdym razie jedyny koszt takiej naprawy to nasz czas pozdrawiam
sonnen_x Opublikowano 14 Lipca 2007 Opublikowano 14 Lipca 2007 tak sprawdzilem - byla doczyszczona i zlozona spowrotem. kazda czesc z tego mechanizmu byla rozebrana przeczyszczona nasmarowana i zlozona!! bangla teraz super. U mnie z kolei wycieraczka po właczeniu robiła 1 pełny przebieg, a następne zrywała, tzn wycieraczka zatrzymywała się na ok 1sek potem skok o jakieś 45 stopni i znowu postój na 1 sek. Skończyło się na przesmarowaniu WD40 zębatki i ślimaka i działa. Nawet nie trzaba było demontować wycieraczki...
Uneek Eth Opublikowano 9 Sierpnia 2007 Opublikowano 9 Sierpnia 2007 U mnie z kolei spryskiwacz chodzi razem z wycieraczką i więcej płynu leje na boki (przechodnie i inne auta ) niż na szybę... Teraz wiem już co z tym zrobić. Dzięki za opis.[br]Dopisany: 31 Lipiec 2007, 12:23 _________________________________________________Zabralem się za tą wycieraczkę. Rurka oczywiście ukręcona, w środku już zaczeło rdzewieć. Wszystko wyczyściłem, nasmarowałem i... mam nowy patent na tą ukręconą rureczkę (mój ojciec wymyślił). Zamiast stalowej rurki zamocowaliśmy tam plastikowy wkład od długopisu (typu zenith)... hehe... zobaczymy jak będzie śmigać [br]Dopisany: 08 Sierpień 2007, 08:47 _________________________________________________Wycieraczka chodzi OK, spryskiwacz stoi w miejscu i pryska na szybę. Zakończyło się pomyślnie na wspólnym
soolek Opublikowano 8 Września 2007 Opublikowano 8 Września 2007 Jedno krótkie pytanko w tym temacie... Czy żeby zdjąć ramię wycieraczki, trzeba z drugiej strony coś odkręcić, bo nie bardzo mogę skumać z tych opisów? (Chyba się jeszcze dobrze nie obudziełem ) Muszę sobie pomalować ramię wycieraczki (130 zeta w ASO lepiej zostawić na ). Dzisiaj odkręciłem śrubkę na zewnątrz i za cholerę nie mogłem ściągnąć tego ramienia.
Pikuś Opublikowano 21 Września 2007 Opublikowano 21 Września 2007 edmondo bo potrzebujesz sciagacza. pomocne bedzie tez spryskanie kilka razy jakims odrdzewiaczem.
soolek Opublikowano 21 Września 2007 Opublikowano 21 Września 2007 edmondo bo potrzebujesz sciagacza. pomocne bedzie tez spryskanie kilka razy jakims odrdzewiaczem. Takie bajki Muszę sobie załatwić to coś , bo mnie już skręca jak patrzę na moją wycieraczkę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się