Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Naprawa tylniej wycieraczki avant


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !!!

ponieważ naprawiłem dzisiaj tylnią wycieraczkę, tzn. dotyczyło to naprawy uszkodzonej rurki spryskiwacza (płyn leciał na szybke, i przez silnik wycieraczki do bagażnika :( Naprawa odbyła się bezgotówkowo :) tj. nie musiałem kupować zestawu naprawczego, który podobno kosztuje 140 PLNów :/

a więc: dzień wcześniej psikamy jakimś płynem penetrująco smarującym nakrętkę i oś wycieraczki, aby móc ją zdjąć przed naprawą

1. odkręcamy nakrętkę trzymającą ramie wycieraczki (klucz 13, najlepiej "poligon" - zdejmujemy ramie wycieraczki

2. wykręcamy wkręt przy uchwycie wewnętrznym

100_4595.jpg

3. zdejmujemy poszycie wewnętrzne : odkręcić dwa wkręty po bokach klapy, no i podważać poszycie delikatnie wkrętakiem (4 zatrzaski u dołu klapy, i 4 zatrzaski w górnej części poszycia

4. Po odsłonie : tak wygląda silnik i cały mechanizm ukryty w tylnej klapie

100_4601.jpg

5. Odłączamy złącze zasilające (prądowe) , zdejmujemy obejme i wężyk z króćca doprowadzającego płyn do spryskiwacza, odkręcamu trzy nakrętki trzymające cały silnik tylniej wycieraczki, wyjmujemy silnik i tak on wygląda

100_4605.jpg

6. wykręcamy 7 wkrętów (TORKS) i ostrożnie zdejmujemy osonę mechanizmu. Ukazuje się nam : (na fotce brak już uszkodzonej rurki z króćcem)

100_4613.jpg

7. poniżej widzimy króciec z ukręconą rurką - wyszedł bez problemu, gorzej było z górną częścią która przymarzła z rudą na długości około 2 cm - trza było rozwiercać wewnętrzną część osi wycieraczki :). Później czyszczenie smarowanie itd.

100_4611.jpg

8. do naprawy wykorzystałem : resztkę odzyskanej rurki która wyszła ze środka ośki, kawałek rurki ze starej anteny teleskopowej, cyna, kalafonia, lutownica i rączki :)

100_4617.jpg

9. obyło się bez takiego zestawu naprawczego za podobno 143 zł ( pikuś dzięki za fotke)

zestawnaprawczy_wycieraczkaty_322_.jpg

10. a tak wygląda moje dzieło :rurka po naprawie- zlutowana i w całości pocynowana, tak dla ochrony przed rudą :)

100_4620.jpg 100_4623.jpg

wszystko starannie pokryłem smarem, złożyłem tak jak być powinno, dekielek, wkręty i koniec.

silnik zamontowany, przewody, poszycie wewnętrzne założone, smarujemy wieloklin i zakładamy ramie wycieraczki, ustawiamy i przykręcamy nakrętkę, ustawiamy dyszę , zakładamy osłonę i mamy zaoszczędzone 143 zł i sprawny spryskiwacz :)

POWODZENIA - jestem zadowolony i uważam dzień dzisiejszy za udany :) wszystko dziala jak należy

Opublikowano

a po odkręceniu nakrętki kluczem 13 jak zdjąłeś wycieraczkę. Bo widzę tam na plastiku jakby podkładkę metalową, ale nie bardzo można ją czymś wydłubać. Wycieraczkę zamierzam ściagnać ściągaczem, ale jak ona tam siedzi na wieloklinie czy jak ? I czy trzeba zaznaczyc sobie jakos ustawienie ramienia przed demontazem, czy wejdzie tylko pod jednym odpowiednim kątem ?

Pzdr

Bartek

Opublikowano

podkładka owszem jest, ale nie miałem żadnego problemu z jej wyjęciem. Problem dopiero jest ze zdjęciem ramienia wycieraczki :eek:

Po zdjęciu nakrętki psiknąłem WD i odczekałem, odkręciłem wszystkie śruby (3) no i teraz delikatnie, zrobiłem tak : luźny silnik - pod odkręcone ramie włożyłem dwie cieńkie płytki (ale uwaga opierały się one na szybie) no i teraz delikatnie opukałem ramie na połączeniu z ośką wycieraczki, a następnie jednym delikatnym, ale soczystym uderzeniem udało mi się zdjąć to ramie, a silnik wpadł na gąbkę którą wcześniej położyłem w bagażniku. Połączenie jest na stożkowym wieloklinie (ostatnia fotka), a ustawienie ramienia to proste - zapamiętaj jakie jest położenie przed demontażem :)

Miłej pracy - no i oszczędź tylnią szybkę :wink:

Opublikowano

teraz nasowa sie pyt. czy te silniczki beda w 100% pasowaly do mojego audi poniewasz wizualnie sa identyczne prosze o mozliwe najszybsza odp.

powiem tak, wg mnie nie opłaca się kupować uzywanego silniczka, bo cena jest prawie ta sama, co za zestaw naprawczy, wymontować stary silnik i tak trzeba, a tak to chociaż masz pewność, że wszystko będzie ok. Bo jaką masz pewność, że w slniczu uzywanym ta rura nie jest ukręcona ? Trzeba by rozebrac silniczek, żeby to stwierdzić, a nawet jak jeszcze ne jest to skąd wiesz jak długo jeszcze pochodzi. a tak kupisz za te same pieniądze zestaw naprawczy i będziesz miał jak nowe. Ale to moje zdanie

Opublikowano

problem w tym ze rurka ktora sie ukrecila zatarla silniczek wycieraczki co za tym idzie siadl cala ekektronika zawarta w tym silniczku wiec potrzebuje oprócz sprawnego spryskiwacza caly silniczek czyli mechanizm a i czy np silniczek z 2002 r. pasowalby do mojej wersji tzn. chodzi mi czy elektronika jest kompatybilna.?

Opublikowano

a jakie były pierwsze objawy przed ukręceniem tej rurki???

mi ostatnio strumień ze spryskiwacza podąża za przed wycieraczką, czasami boje sie że przechodniów opryska... (jak znalazł na lany poniedziałek)

Opublikowano

wiem ze postow o tym bylo tysiace ale interesuje mnie jakie oznaczenie ma tylna wycieraczka mojego audi bo kazdy na allegro pyta o oznaczenie a ja nie mam czasu rozbierac tylna klape .?? pomozcie. a juz 2 razy sie sparzylem kupujac na allegro wiec wole wiedziec konkretnie

Opublikowano

podczepie sie pod temat - kilka dni temu wycieraczka zatrzymala sie w dziwnej pozycji i koniec (smierc nagla). wczoraj rozkrecilem caly mechanizm i okazalo sie ze zebatki uwidocznione na zdjeciu 6 w tym poscie sa skorodowane co jest powodem ich blokowania!! caly mechanizm zostal przeze mnie wyczyszczony, odswiezony papierem sciernym na koncu przesmarowany nowym smarem i zlozony - problem znikl - wycieraczki smigaja idealnie!!

Opublikowano
podczepie sie pod temat - kilka dni temu wycieraczka zatrzymala sie w dziwnej pozycji i koniec (smierc nagla). wczoraj rozkrecilem caly mechanizm i okazalo sie ze zebatki uwidocznione na zdjeciu 6 w tym poscie sa skorodowane co jest powodem ich blokowania!! caly mechanizm zostal przeze mnie wyczyszczony, odswiezony papierem sciernym na koncu przesmarowany nowym smarem i zlozony - problem znikl - wycieraczki smigaja idealnie!!

a sprawdziles przy okazji rurke od spryskiwacza czy nie jest ukrecona.?

Opublikowano

tak sprawdzilem - byla doczyszczona i zlozona spowrotem. kazda czesc z tego mechanizmu byla rozebrana przeczyszczona nasmarowana i zlozona!! bangla teraz super. :lol:

Opublikowano
powiem tak, wg mnie nie opłaca się kupować uzywanego silniczka, bo cena jest prawie ta sama, co za zestaw naprawczy,
A jaki jest ten zestaw naprawczy ? Masz jakiegoś linka na ofertę ? U mnie jest totalnie ukręcona rurka wewnętrzna :(
Opublikowano

panowie mam giga problem a mianowicie chodzi o to iz zakupilem nowy silniczek tylnej wycieraczki podlaczam go i nic zero reakcji sprawdzilem na pinie jest napiecie wiec powoinien dziaac czy mozliwe jest by przelacznik wycieraczki byl padniety tyle ze bylo by to dziwne poniewaz przednia wyciewraczka dziala a tylna nie reaguje. co o tym myslicie.? co poradzicie.? przy okazji moze znacie oznaczenie tego przelacznika jesli wg. was okaze sie te to on nie dziala.

uzupełnij profil

Opublikowano

witam.

dodam tylko ze tez to robilem i tez uzylem starej anteny od radia tyle ze mozna calkiem wymienic te rurke i nie trzeba bawic sie w lutowanie itd. w kazdym razie jedyny koszt takiej naprawy to nasz czas :)

pozdrawiam

Opublikowano

tak sprawdzilem - byla doczyszczona i zlozona spowrotem. kazda czesc z tego mechanizmu byla rozebrana przeczyszczona nasmarowana i zlozona!! bangla teraz super. :lol:

U mnie z kolei wycieraczka po właczeniu robiła 1 pełny przebieg, a następne zrywała, tzn wycieraczka zatrzymywała się na ok 1sek potem skok o jakieś 45 stopni i znowu postój na 1 sek. Skończyło się na przesmarowaniu WD40 zębatki i ślimaka i działa. Nawet nie trzaba było demontować wycieraczki...

Opublikowano

U mnie z kolei spryskiwacz chodzi razem z wycieraczką i więcej płynu leje na boki (przechodnie i inne auta :disgust:) niż na szybę... Teraz wiem już co z tym zrobić. Dzięki za opis.[br]Dopisany: 31 Lipiec 2007, 12:23 _________________________________________________Zabralem się za tą wycieraczkę. Rurka oczywiście ukręcona, w środku już zaczeło rdzewieć. Wszystko wyczyściłem, nasmarowałem i... mam nowy patent na tą ukręconą rureczkę (mój ojciec wymyślił). Zamiast stalowej rurki zamocowaliśmy tam plastikowy wkład od długopisu (typu zenith)... hehe... zobaczymy jak będzie śmigać :afro:[br]Dopisany: 08 Sierpień 2007, 08:47 _________________________________________________Wycieraczka chodzi OK, spryskiwacz stoi w miejscu i pryska na szybę. Zakończyło się pomyślnie na wspólnym :drunk:

Opublikowano

Jedno krótkie pytanko w tym temacie...

Czy żeby zdjąć ramię wycieraczki, trzeba z drugiej strony coś odkręcić, bo nie bardzo mogę skumać z tych opisów?

(Chyba się jeszcze dobrze nie obudziełem :blink:)

Muszę sobie pomalować ramię wycieraczki (130 zeta w ASO lepiej zostawić na :drunk:).

Dzisiaj odkręciłem śrubkę na zewnątrz i za cholerę nie mogłem ściągnąć tego ramienia.

Opublikowano

edmondo bo potrzebujesz sciagacza. pomocne bedzie tez spryskanie kilka razy jakims odrdzewiaczem.

Opublikowano

edmondo bo potrzebujesz sciagacza. pomocne bedzie tez spryskanie kilka razy jakims odrdzewiaczem.

Takie bajki :blink:

Muszę sobie załatwić to coś :chytry:, bo mnie już skręca jak patrzę na moją wycieraczkę

:notworthy:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...