bigos_s Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Witam Pany, Proszę o sugestię od czego zacząć diagnozę Objawy: Dziwny odgłos (moim zdaniem z okolić wydechu) połączony z szarpnięciem. pojawia się zazwyczaj w momencie gdy energicznie przyśpieszam od niskich wartości obrotów. powiedzmy że jadę spod świateł, jedynki nie kręcę wysoko więc dwójka jedzie od powiedzmy 1500 i już przy 1800 szarpnie i zabrzęczy (odgłos jakby cały wydech wpadał w rezonans na ok 1-2 sek) następnie przy 2400 i nawet przy 3200. Oczywiście pojawia się to sporadycznie ale wqrwia więc trzeba zdjagnozować i wyeliminować Odgłos połączony jest z szarpnięciem i jakby spadkiem przyśpieszenia/mocy. Dodatkowo potrafi przy tym mocno bąka puścić. Dodam że te objawy nasilają się z biegiem czasu więc samo raczej nie przejdzie jak przeziębienie Dzisiaj byłem z tym u mechanika i wypluło mu błędy P1588, P1601 a przez VAGa N144/N145 i 005512 Program wraz z wycinką DPFa robił mgr. Rogalotti więc nie powinno być to spowodowane modami. Panowie od czego zacząć bo mechanik nie wie co z tym zrobić.
martinus Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Poduszka silnika i czujnik temp. paliwa kuleje ....
bigos_s Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Opublikowano 13 Listopada 2013 Myślisz że mogłoby mieć to jakieś znaczenie ? Chyba że wadliwa poducha odcinała by dawkę paliwa jak silnik zaczyna telepotać podczas przyśpieszania - ale tak chyba nie jest ??
Pawelkiwi Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Twoje efekty dźwiękowe to raczej skutki. Myślę że najpierw powinieneś sprawdzić co w tych momentach "szarpnięć" dzieje się z wtryskami, ciśnieniem doładowania żądanym i oczekiwanym. Do takich celów np. VCDS i logi dynamiczne. Jak to zrobić ? Wiele wątków na tym forum - nie będę powielał.
piotrsob1 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Tak po objawach, to wygląda na poluzowane konektory wiązki sterującej pompowtrysków w głowicy. Tylko, że komp powinien zpisać błąd przerwy w obwodzie sterowania jednej lub więcej cewek pompowtryskiwaczy:eusathink: Sprawdź błędy ponownie.
bigos_s Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Opublikowano 14 Listopada 2013 Tak po objawach, to wygląda na poluzowane konektory wiązki sterującej pompowtrysków w głowicy.Tylko, że komp powinien zpisać błąd przerwy w obwodzie sterowania jednej lub więcej cewek pompowtryskiwaczy:eusathink: Sprawdź błędy ponownie. A to nie jest tak (pisząc ogólnie) że jakby coś było poluzowane to by przerwało obwód i nie działało stale ? Skąd takie wnioski ? spotkałeś się z taką sytuacją ? ---------- Post dopisany at 21:01 ---------- Poprzedni post napisany at 20:55 ---------- Twoje efekty dźwiękowe to raczej skutki. Myślę że najpierw powinieneś sprawdzić co w tych momentach "szarpnięć" dzieje się z wtryskami, ciśnieniem doładowania żądanym i oczekiwanym. Do takich celów np. VCDS i logi dynamiczne. Jak to zrobić ? Wiele wątków na tym forum - nie będę powielał. Nie mam niestety kabla a dynamicznych to raczej w zwykłym serwisie mi nie zrobią. Które bloki sugerujesz logować?
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 Tak po objawach, to wygląda na poluzowane konektory wiązki sterującej pompowtrysków w głowicy.Tylko, że komp powinien zpisać błąd przerwy w obwodzie sterowania jednej lub więcej cewek pompowtryskiwaczy:eusathink: Sprawdź błędy ponownie. A to nie jest tak (pisząc ogólnie) że jakby coś było poluzowane to by przerwało obwód i nie działało stale ? Skąd takie wnioski ? spotkałeś się z taką sytuacją ? Silnik i wszystkie elementy składowe sinika w czasie pracy poddawane są nieustannym wibracjom, dotyczy to także okablowania pompowtryskiwaczy. Żeńska wsuwka kolebiąc się na męskiej po miliardzie takich cykli, pomimo że pracują w oleju , mają prawo się wytrzeć w miejscu styku ze sobą i w końcu gdy pojawi się luz , występuje problem z przepływem prądu sterującego cewką pompowtryskiwacza Może też wystąpić zmęczeniowe ułamanie przewodu w okolicy wsuwki. Szczególnie podatne na takie uszkodzenie jest podłączenie pompowtrysku pierwszego cylidra, ponieważ listwa wiązki podparta jest tam tylko na jednym końcu i szczególnie podatna na wibracjie. Miałem doczynienia już z przynajmniej kilkoma takimi przypadkami, w początkowej fazie to uszkodzenie nie powoduje błędu , ale z czasem przy narastaniu problemu w końcu komp zapisuje błąd przerwy na obwodzie cewki pompowtryskiwacza. Bardzo delikane rozmontowanie kostek pompowtrysków ( plastik jest kruchy po paru latach w kąpieli olejowej i wysokiej temperaturze) i dogięcie żeńskich konektorów załatwia sprawę na stępne parę latek
Pawelkiwi Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 Każdy dobry serwis ma VAG-a lub VCDS-a. Zrobienie logów dynamicznych i ich interpretacja to koszt około 100 - 150 zł. Tak jest u mnie. Samochód na 2 godziny do dyspozycji i po problemie. Ten kto będzie to robił na pewno wie jak i co testować. Tak zupełnie poza tematem ostatnio maiłem takie same, identyczne objawy w Fiat Croma i przeładowywało turbo. Oczywiście to tylko przykład i nie sugeruj się że podpowiadam że u Ciebie może być to samo.
bigos_s Opublikowano 15 Listopada 2013 Autor Opublikowano 15 Listopada 2013 Ile powinno pompować turbo ? Mechanik pierwsze co powiedział to że turbo jakoś mocno dmucha a ja na to żeby tego nie tykał bo niedawno robiłem program i człowiek co to ustawiał na pewno wiedział co robi. ---------- Post dopisany at 22:19 ---------- Poprzedni post napisany at 22:16 ---------- ---------- Post dopisany at 22:22 ---------- Poprzedni post napisany at 22:19 ---------- Tak po objawach, to wygląda na poluzowane konektory wiązki sterującej pompowtrysków w głowicy.Tylko, że komp powinien zpisać błąd przerwy w obwodzie sterowania jednej lub więcej cewek pompowtryskiwaczy:eusathink: Sprawdź błędy ponownie. A to nie jest tak (pisząc ogólnie) że jakby coś było poluzowane to by przerwało obwód i nie działało stale ? Skąd takie wnioski ? spotkałeś się z taką sytuacją ? Silnik i wszystkie elementy składowe sinika w czasie pracy poddawane są nieustannym wibracjom, dotyczy to także okablowania pompowtryskiwaczy. Żeńska wsuwka kolebiąc się na męskiej po miliardzie takich cykli, pomimo że pracują w oleju , mają prawo się wytrzeć w miejscu styku ze sobą i w końcu gdy pojawi się luz , występuje problem z przepływem prądu sterującego cewką pompowtryskiwacza Może też wystąpić zmęczeniowe ułamanie przewodu w okolicy wsuwki. Szczególnie podatne na takie uszkodzenie jest podłączenie pompowtrysku pierwszego cylidra, ponieważ listwa wiązki podparta jest tam tylko na jednym końcu i szczególnie podatna na wibracjie. Miałem doczynienia już z przynajmniej kilkoma takimi przypadkami, w początkowej fazie to uszkodzenie nie powoduje błędu , ale z czasem przy narastaniu problemu w końcu komp zapisuje błąd przerwy na obwodzie cewki pompowtryskiwacza. Bardzo delikane rozmontowanie kostek pompowtrysków ( plastik jest kruchy po paru latach w kąpieli olejowej i wysokiej temperaturze) i dogięcie żeńskich konektorów załatwia sprawę na stępne parę latek Masz na myśli te miejsca oznaczone na obrazku jako elektrozawór popychacza?
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 Mam na myśli to, czym rusza gostek na tym filmiku
Pawelkiwi Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 Gdybyś miał problemy z tym czym gość z filmu ruszał na pewno byś miał w diagnostyce silnika miał błędy.
piotrsob1 Opublikowano 15 Listopada 2013 Opublikowano 15 Listopada 2013 Jak byś dokładnie przeczytał co napisałem wcześniej, to byś wiedział, że w początkowym okresie problemów z tym czymś, komp żadnych błędów nie wywalał, a silnik przerywał . Dopiero jak się problem nasilił, to w kompie zapisał się błąd przerwy obwodu sterującego pompowtryskiwacza, i wywaliło check engine + migającą kontrolkę świec. Tylko że wtedy to silnika już mało z poduch nie wyrywało A było to w B6 z motorówką AVF .
Pawelkiwi Opublikowano 16 Listopada 2013 Opublikowano 16 Listopada 2013 Wiesz czytam dokładnie i wiem że w tabeli błędów DTC w ECU silnika ten błąd przy takich objawach jak ma kolega powinien zapisać się jako usterka sporadyczna. Zawsze można zaglądnąć i poprawić styki na wtyczkach to 30 minut roboty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się