ks1954 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Witam. Problem występuje od kilku dni. Najbardziej widoczny jest na biegu jałowym (czasami nawet gaśnie silnik). W czasie jazdy też jest odczuwalne dławienie silnika, a przy ruszaniu obroty spadają zamiast rosnąć. Zjawisko występuje 1-3 razy na min. lub rzadziej. Myślałem, że ma to związek z pękniętą rurką odmy (w pokrywie zaworów), ale po naprawie nic się nie zmieniło. Z postów na ten temat wyczytałem, że powodem może być uszkodzenie odmy dolnej (pod kolektorem dolotowym), ale w moim ADP takiej odmy nie widziałem. Cyklicznie wyświetlany w VAGu jest błąd 16486 (masa lub poziom obwodu przepływu powietrza - niskie wejście). Konserwowałem złącze przepływomierza bez efektów. Moje pytania: - czy faktycznie w ADP nie ma odmy pod kolektorem dolotowym? - jakie testy VAG przeprowadzić w celu zdiagnozowania niesprawności? Z góry dzięki za pomoc.
german81 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 zrób logi z bloku 2 dynamicznie
ks1954 Opublikowano 14 Listopada 2013 Autor Opublikowano 14 Listopada 2013 OK, ale zanim zrobię log dynamiczny przedstawię log, który zrobiłem na postoju - może w czym będzie pomocny. Grupy: 002 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
pox Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Pod koniec w Mass Flow masz dziwne wartości - same zera? Czy to nie jakaś przerwa w obwodzie?
xdanielx Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Problem z przepływomierzem będzie, może nie koniecznie w kablach tylko w samym przepływomierzu, możesz spróbować go odłączyć, pewnie po tym wywali błąd przepływki ale zobaczysz czy problem będzie czy ustąpi.
ks1954 Opublikowano 20 Listopada 2013 Autor Opublikowano 20 Listopada 2013 pox, też mnie to zdziwiło, ale nie byłem przygotowany na szukanie przyczyny. xdanielx, odłączylem na dwa dni i spadki wystąpiły tylko 2-3 razy. Zamierzam wyczyścić przepływomierz i zobaczę co to da.
xdanielx Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Spadki wystąpiły 2-3 razy mówisz, ale nie zgasł i szybko wrócił do normy? Po odpięciu powinien normalnie jeździć (wzrost spalania, podwyższone obroty na jałowym to norma przy odpiętym przepływomierzu). Jeśli będziesz czyścił to chyba tylko przez przepłukanie go w czymś, a broń Boże nie dotykaj tego platynowego drucika w przepływomierzu bo go szlag trafi- u siebie tak zepsułem.
ks1954 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 Tak. Jedyną zmianą było kiepskie przyspieszenie szczególnie przy ruszaniu, ale to chyba normalne przy odłączonym przepływomierzu. Do czyszczenia kupiłem już spray CRC i mam świadomość zagrożeń, ale dzięki za ostrzeżenie. ---------- Post dopisany 15-12-2013 at 23:06 ---------- Poprzedni post napisany 20-11-2013 at 22:40 ---------- [/color]Czyszczenie nic nie dało. Zrobiłem log dynamiczny grupy 002: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Niestety, prawdopodobnie uszkodzony jest przepływomierz (zero wskazań). Przy opukiwaniu obudowy pojawiały się na moment odczyty. Wartości pokazywały się także po zwiększeniu obrotów, a na biegu jałowym odczyt był do momentu pierwszego spadku obrotów silnika. Jestem w trakcie załatwiania używanego przepływomierza, który chciałbym od razu skontrolować VAGiem, ale nie mam pojęcia jakich wartości mam oczekiwać w czasie pomiaru, aby uznać przepływomierz za sprawny. Dlatego proszę o wskazówki dotyczące procedury pomiarowej (silnik ADP).
xdanielx Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Nie podpowiem Ci dokładnie jakie wskazania powinny być na sprawnym przepływomierzu, widziałem tylko, że dawka powietrza (masa, g/s) zmienia się adekwatnie do obrotów, im większe obroty tym większa dawka- no ale to takie logiczne jest:decayed: na wolnych obrotach masa powietrza powinna się utrzymywać na jednym poziomie. Jeśli interesują Cię konkretne wartości musisz poprosić kogoś aby podał Ci odczyty od siebie, ja nie pomogę nie dysponuję VAGiem:hi:
ks1954 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2013 Dzięki xdanielx. Ponawiam prośbę o informację jakie wyniki pomiarów uznać za właściwe wykorzystując VAG przy wyborze używanego przepływomierza w moim silniku ADP.
xdanielx Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Byłem dziś u mechaniora na kompie bo tam takie mniejsza o mnie, zerknąłem na wskazania przepływomierza i tuż po odpaleniu na wolnych obrotach wskazuje 4,5 g/s, to wskazanie wahało się między 4,2 a 4,5 g/s. Po dodaniu gazu (tu brak oka z tyłu głowy spowodował, że nie zobaczyłem wskazań), ale wiem że wzrosło g/s a przy schodzeniu z obrotów zobaczyłem tylko jak spada z parunastu do 3,9 g/s żeby ustabilizować się w granicach 4,2 g/s. Tyle mogę pomóc.
pox Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 No to coś nie ten teges. Na wolnych obrotach i po rozgrzaniu do 90stopni powinno być coś w okolicach 3g/s. Norma da R4 wolnossących jest od 2 do 4 g/s
ks1954 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 Dzięki za informacje. Postanowiłem kupić tani, używany i podobno sprawny przepływomierz, aby się upewnić, że te problemy to jego wina a nie np. sterownika. Na Forum fachowcy radzą zakup używanego przepływomierza oryginalnego niż nowego zamiennika. Słyszałem, że firma Denso przejęła produkcję od Hitachi (mam AFH60-10B Hitachi). Czy ma ktoś doświadczenia z przepływomierzami tej firmy? @pox I taki pomiar wystarczy do wstępnej oceny jakości przepływomierza? ---------- Post dopisany at 14:18 ---------- Poprzedni post napisany at 11:11 ---------- Właśnie jestem po pierwszej jeździe próbnej z kupionym używanym przepływomierzem, który okazał się całkowicie sprawnym. Wszystko wróciło do normy. Z ciekawości zrobię później test VAGiem. Dziękuję za pomoc i dobre rady.
xdanielx Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Byłem dziś u mechaniora na kompie bo tam takie mniejsza o mnie, zerknąłem na wskazania przepływomierza i tuż po odpaleniu na wolnych obrotach wskazuje 4,5 g/s, to wskazanie wahało się między 4,2 a 4,5 g/s.Po dodaniu gazu (tu brak oka z tyłu głowy spowodował, że nie zobaczyłem wskazań), ale wiem że wzrosło g/s a przy schodzeniu z obrotów zobaczyłem tylko jak spada z parunastu do 3,9 g/s żeby ustabilizować się w granicach 4,2 g/s. Tyle mogę pomóc. Zapomniałem dodać, że to było na zimnym silniku, tuż po przełączeniu na gaz czyli temp. powyżej 30*C
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się