Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio jechałam do rodzinnego domu... Napinacz miał być do roboty, bo miał luzy (mechanik naciskał na tą część po której lata łańcuch i w sumie luźno chodziła do dołu)... ok, stukało aż w końcu nie palił na tzw "dotyk", trochę to ciężej mu wychodziło, aż w końcu coś zgrzytnęło (dźwięk taki, gdy bieg nie wskoczy) i auto zgasło... Na szczęście nie ma żadnych szkód, czujnik zareagował i wyłączył silnik... No ale napinacz do wymiany... Podobno z Anglii da się ściągnąć napinacz, który u nas proponują za 1200 za 900zł... Czy to w ogóle warto?

A akurat rozmawiałam o założeniu do niego gazu.... Pewnie się obraził :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dziś dotarł zaworek do podstawy filtra oleju który pasuje do BFB 06a 103 175 jutro będę odbierał auto od mechanika ,warto tez zakupić uszczelkę pod chłodnice oleju 038117070A.Przy okazji wymontowano miskę oleju smok delikatnie przytkany ale w misce trochę syfu i resztek po odmie. Jutro odbieram auto ciekawe czy będzie cisza przy porannym odpaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


zaworek do podstawy filtra oleju który pasuje do BFB 06a 103 175

czyli dobrze wytypowaliśmy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem obawy ale wszystko pasuje jutro się okaże czy w tym jest problem. w ASO pytali do czego ten zaworek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe tak samo zdziwieni jak my. Ciekawe jaki będzie efekt, oby oczekiwany :thumbup:

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


dziś dotarł zaworek do podstawy filtra oleju który pasuje do BFB 06a 103 175 jutro będę....

Uszczelkę pod podstawę też dawałeś nową? Możesz podać jak to wszystko wyszło kosztowo, części + koszty mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem trzeba nową żeby potem sobie głowy nie zawracać, do tego oring chłodniczki nowy i po temacie ;)


zawór 06a 103 175 - ok,70zł
oring chłodniczki 038 117 070a - 10zł

uszczelka podstawy (blaszana) 06a 115 441J - zamiennik elring ok 20zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór 65zł uszczelka podstawy 20 zł i oring chłodniczki 12zł. na zaworek trzeba czekać ok tygodnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


zawór 65zł uszczelka podstawy 20 zł i oring chłodniczki 12zł. na zaworek trzeba czekać ok tygodnia

A jak koszty operacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś wieczorem się dowiem i napisze

auto odebrane teraz tylko czekać aż ostygnie silnik i się zobaczy.

Edytowane przez sasna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chinol.

Nie ma co się łudzić, że ktoś sprzeda nowy napinacz i do tego oryginalny za 20-30% ceny nowego w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mam problemy z głośną pracą, po nocy zaklekocze 2-3sekundy a jak się rozgrzeje to silnik udaje dizelka :) Co gorsze i tego się obawiam w trakcie jazdy słyszę charakterystyczne bzzyyk podczas zmian fazy rozrządu i o to się obawiam najbardziej. Trwa to tak od roku i nasila się jak nadchodzi zmiana oleju. Teraz jestem przed kolejną wymianą oleju i zrobiłem pomiar ciśnienia, rozgrzałem olej do 90st (odczyt z vaga) i na wolnych mam 1.2bara a przy 2000 mam 2.8bara. Co do ciśnienia to rozmawiałem z mechanikiem z ASO i twierdzi że jest w normie ale ja i tak się uparłem żeby zajrzeć do miski.

Jutro przy zmianie oleju będzie zdjęta miska i czyszczenie smoka oraz ocena stanu pompy. Jak nić się nie zmieni to na początek wymiana łańcucha. Jak dalej nic to pozostaje napinacz i tu dwie opcje szukać i ryzykować używkę lub oryginał. Co do wszelkiego rodzaju z allegro i zamienników to wytrzymują 15-30 tyś poczytajcie posty z linku poniżej.

http://forum.vw-passat.pl/threads/50277-Uszkodzony-napiancz-%C5%82a%C5%84cucha-rozrz%C4%85du-objawy/page19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś u siebie podobne sytuacje, klekotał na wolnych niemiłosiernie, wystarczyło zwiększyć trochę obroty i silnik cichł.

Pomiar ciśnienia oleju na wolnych był około 1.2-1.4 bara, nie pamiętam dokładnie, bo to już dość dawno było, niby było w normie a jednak coś tłukło. Padło na zabity smok. Micha w dół, smok okazał się w miarę czysty, przepływ miał.

Po przemyśleniu, że skoro zwiększając obroty to cichnie, bo pompa daje większe ciśnienie, to ona będzie problemem i to był strzał w dziesiątkę. Wymiana, zalanie Motulem 5w40 i silnik był nie do poznania. Czasami tylko silnik pod koniec okresu wymiany oleju potrafił przez 1-2 sek. zaklekotać, ale to już wina zużytego oleju. Chyba bym wolał w niektórych przypadkach bardziej myśleć o wymianie pompy olejowej niż napinacza, choć trzeba pamiętać, że to nie będzie lekiem na wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma co przeplacac skoro wszystkie napinacze na allegro róznia się tylko pudelkiem. Kupie ten za 400 skoro to wszystko china.

Edytowane przez barb123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam pytanie miał ktoś styczność z łańcuchami firmy SWAG można tej firmy czy raczej oryginał kupować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...