Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz, łańcuch rozrządu 1.8T BEX AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam 180tys przelotu.tyrka juz od dłuzszego czasu ale tylko rano w zimie.nie wiem czy olej ma cos do tego bo przedtem jezdziłem na mobil1 5w50(chyba) a teraz motul xces 5w40 i żadnej róznicy nie odczułem ale zostałem na motulu bo jest go więcej w bance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w mojej BEX-ie przebieg 115000 i też rano zaklekota olej wymieniłem na LM 5w40 razem z płukanką i dalej to samo. Zastanawiam się czy przy takim przebiegu są możliwe problemy z napinaczem czy łańcuchem (przebieg zgodny z wydrukami z ASO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy ja u siebie zmieniłem napinacz łancuch bo tez głośno trzaskał łancuch ale na rozgrzanym silniku jak zapaliłem auto to dopiero ustawało po 20-50sek,po zmianie było dobrze ze 2dni puzniej znowu i tak do teraz z tym ze teraz całą zime ani razu się nieodezwał ale wczoraj jak ruszałem w trase to znowu go z początku było słychać i moje zdanie jest takie ze być moze jest troche wyciągnięty łancóch ale większą wine ponosi olej i przytkany smok a zeby dojsć do smoka to kazdy wie ile to pracy wię pozostaje zrobić dobrą płukanke i wlać dobry olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większą wine ponosi olej i przytkany smok a zeby dojsć do smoka to kazdy wie ile to pracy wię pozostaje zrobić dobrą płukanke i wlać dobry olej

sama płukanka niewiele Ci pomoże.obowiązkowo micha w dół i czyszczenie smoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po zakupie,robił kolega.Zeszło coś koło 4-6godzin z tego co pamiętam ale z przerwami.

Warto to zrobić gdyż sitko było nieźle zaklejone.Ostatnio jeden znajomy też ściągał i też miał zaklejone.

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniacie napinacze to przyjrzyjcie się zębatkom wałków.

0jshi0scpipnq2k4g.jpg

Z lewej używany wałek po 130 kkm prawdopodobnie a z prawej mój po 280 kkm, zdjęcia z d*py bo telefonem po ciemnku ale róźnice chyba widać. Jak mi gość to poskłada i będzie działać to napisze wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pod silnikiem te sanki trzeba tez odkręcać całe czy tylko tak aby miska wyszła no i chyba coś z zawieszenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to sanki były odkręcone i opuszczone a silnik odkręcony na łapach i podniesiony lekko do góry i wtedy dopiero micha wyszła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi już ręce opadają. Raz wymieniłem napinacz na chińczyka to nic, gruchotało cały czas. Wymieniłem na ori z ASO cały zestaw , nawet zmieniłem wałki rozrżadu bo zębatki wyglądały słabo (zdj kilka postów wyżej) to dziwnie działa, też gruchocze dopóki się dobrze nie rozgrzeje, po 10-15 km cisza, nawet jak zamule na 5 biegu do 40 km/h. Czy ktoś na podkarpaciu lub osciennych województwach moze pomóc mi zdiagnozować usterke ? Mechanik się zarzeka że ciśnienie jest bardzo dobre. Nie wiem co z tym autem jest:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopoki sam nie zobaczysz cisnienia oleju to wez to pod uwage, dla mechaniora 1 bar na jalowym moze byc ok a tak naprawde jest to sieczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przeglądając ELSE natknołem się na zapis przy sprawdzaniu popychaczy, że jeżeli występuje grzechotanie to należy wymienic zawór zwrotny w podstawie filtra,sprawdzałem w Aso i jest coś takiego dostępne,dla silnika AWT nr 06A103175

Wrzucił bym stronę z elsy ale nie mogę się połapać jak to zrobić.

Edytowane przez strazak93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przeglądając ELSE natknołem się na zapis że jeżeli występuje grzechotanie to należy wymienic zawór zwrotny w podstawie filtra,sprawdzałem w Aso i jest coś takiego dostępne

Bardzo ciekawe info. Może się okazać że ludzie wymieniają napinacze, łańcuchy a tak naprawdę nie w tych elementach tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. Wymiana tego elementu moze pomoc TYLKO I WYLACZNIE na kilku sekundowe zagrzechotanie podczas zimnego rozruchu.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre i to,i tak wiekszość boryka się z grzechotaniem podczas zimnego startu,i zazwyczaj diagnoza pada na zużyty napinacz,a jak można spróbować pozbyć się problemu za cenę 60zł,to warto zaryzykować.

Edytowane przez strazak93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba odkecic filtr oleju, chłodniczkę i podstawę od bloku. Nastepnie wykręcic zaworek z podstawy, wkręcić nowy i reszta odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do ASO i sami nie wiedzą czy ten zaworek podejdzie mówią ze brak czesci zamiennej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w etce do bfb bex avj itd jest właśnie napisane "brak częśći zamiennej" a do starszego AWT jest podany zaworek 06A103175

kwestia jest tylko czy to jest taki sam zaworek jak w podstawach oleju b6-tki
znowu patrząc na nr podstaw filtra (całych) numery się zgadzają dla AWT,BFB,BEX itd, więc skoro podstawy są takie same to i zaworki też. Tak mi się wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...