Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Coś kradnie mi prąd


Jarszo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją Audi A4 B6 2002r. Silnik 2.0.

Audi posiada centralny zamek,

Problem wygląda tak, że po wyjściu z auta, zamknięciu go - po jakimś czasie jest problem z odpaleniem samochodu. Po jakimś czasie po prostu akumulator strasznie słabnie i ciężko go odpalić.

Nie mogę za bardzo zdiagnozować o co chodzi, bo auto mam od kilku dni.

Czy może da się go podłączyć pod komputer i to zdiagnozuje mu o co chodzi? Czy niezbyt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz multimetr to możesz go wpiąć szeregowo za akumulatorem i pomierzyć prąd. Następnie po kolei wyciągasz bezpieczniki, zamykasz auto i mierzysz- tak długo aż trafisz na obwód który pobiera prąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to nie sąsiad :polew: to masz albo przebicie w instalacji, albo jakiś moduł się wiesza stale pobierając prąd, niestety nie wiem czy w B6 jest możliwość zrobienia CUT-off odcinającego prąd na podzespoły poza centralem. Ale zapewne można by to zrobić samodzielnie, zarazem zabezpieczając przed kradzieżą.

Jednak mimo wszystko i Twoje przypuszczenia polecam tak jak Rafał, wymienić lub chociaż podłożyć inny aku. Temperatury spadły i widocznie jest już za cienki nawet na benzynkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wiedzieć że wskazywane napięcie nie podpowie nam czy akumulator jest dobry.

Najlepszym wskaźnikiem jest pobór prądu. Jeśli miernik pokaże nam pobór w normie gdy autko jest uśpione, to na 100% akumulator nie trzyma swojej pojemności.

Innym sposobem jest włączenie miernika np do zapalniczki. Napięcie w trakcie rozruchu nie powinno nam spaść poniżej 10V.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem aku z mojego starego auta (na tym aku w innym aucie, na tym samym radiu(bo je też przełożyłem do audi) zestaw car audio (głośniki w drzwiach przednich + skrzynia basowa) grał po 4 godziny i auto odpalało normalnie (silnik 1.4)

Dzisiaj w audi na tym akumulatorze miałem otwarte drzwi kierowcy(więc świeciła się obrysówka w drzwiach) i radio było dość głośno (mam wersję tylko 8 głośników)

Po ok. 30-40 minutach nagle wszystko zasłabło i już nie dałem rady odpalić.

Zauważyłem coś dziwnego. Na akumulatorze ze starego auta jakoś mi głośniki "charczą" a po wsadzeniu tego, z którym kupiłem auto - głośniki przy tym samym Volume grają słyszalnie lepiej.

Czy to możliwe, ze głośniki grają gorzej, bo jest słaby/uszkodzony akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz sam czy radio jak ma 11 V czy jak ma prawie 13 to będzie grało lepiej, glosniej?

Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze powiedz ile Ah mają?

I jeszcze raz jak aku ma zwarcie na celi czy coś to altek ma problem i radio też.

Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

72 Ah ma ten ze starego auta, a ten który był w kupionej audi ma 76 Ah.

Zauważyłem, że przy zamkniętym aucie pali się przycisk awaryjnych, który pali się ok. 5 sekund, gaśnie-zapala się i tak w kółko.

zRPmXXy.jpg

Dodatkowo, kiedy już auto jest otwarte, otworzy się drzwi pasażera przednie to ani nie pali się światło ani nie pokazuje na komputerze, że są otwarte. (patrzyłem, normalnie centralny zamyka wszystkie możliwe drzwi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do drzwi to uwalona krancowka w zamku lub przewody między slupkiem a drzwiami.

http://a4-klub.pl/showthread.php?t=305441

Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz serdeczny kolego o sprawdzenia jedną ważną rzecz. Mianowicie pobór prądu z AKU po zamknięciu samochodu po około 30sek.

Gdy samochód masz wyłączony, a kluczyki od niego w kieszeni przy tyłku, to podnieś maskę. Jak podniesiesz maskę to powyłączaj radio i inne pierdoły. Podomykaj wszystkie dotąd otwarte drzwi i tylną klapę. Wejdź teraz pod maskę i ściągnij klemę dodatnią z AKU. Weź multimetr ustawiony na Ampery [A], nie na miliAmpery [mA]. Najpierw końcówkę czarną miernika (masę) podłącz do ściągniętego czerwonego przewodu z zacisku AKU. Podłącz w trwały sposób za pomocą jakiejś żabki lub kawałka przewodu miedzianego. Teraz końcówkę czerwoną z multimetru podepnij do akumulatora wykorzystując kawałek przewodu miedzianego, tak aby dobre i trwałe było połączenie. Podczas podłączania tego czerwonego przewodu z miernika do AKU, zobaczysz na moment małą iskrę. To oznaka, że będzie płynął prąd z AKU, przez Twój miernik do instalacji w samochodzie. Na wyświetlaczu miernika będziesz widział prąd jaki ciągnie Twój pojazd. Prąd może wynosić w okolicach 800mA (0.8A). Teraz śrubokrętem zamknij w zapadce zamka maski dźwignię, tak aby moduł centralnej elektryki pomyślał, że zamknąłeś maskę. Prąd powinien delikatnie zmaleć. Może o jakieś 50...100mA. Teraz z przycisku kluczyka zamknij samochód. Jeśli nie możesz zamknąć samochodu z przycisku kluczyka, to wykonaj zamknięcie samym kluczykiem w drzwiach kierowcy. Zamki w drzwiach i klapie zaryglują się. Włączy Ci się immobilajzer. Zacznie migać czerwona dioda w drzwiach kierowcy. Sprawdź pobór prądu. Po wykonaniu czynności zamknięcia samochodu i odczekaniu około 30sek. lub nawet do minuty, prąd z AKU powinien zmniejszyć się i wynieść około 50mA (0,05A).

Jeśli u Ciebie prąd spoczynkowy nie wynosi te 50mA, a np. utrzymuje się powyżej, np. 700mA-900mA to wtedy jest źle i trzeba szukać. Jeśli natomiast jest tyle ile piszę, to z instalacją masz wszystko ok w stanie czuwania.

Jest gdzieś napisane, że podczas czuwania, prąd z AKU powinien być nie większy niż jedna tysięczna wartości godzinowej pojemności AKU: 1/1000 z 48A/h daje wartość 48mA/h (0,048A/h) czyli nasze wymienione 50mA (50mA/h, 0.05A/h).

Mówiąc inaczej. Zamknięty samochód może stać pod chmurką z naładowanym do pełna AKU przez czas:

(48A/h) / (0.05A/h) = 960h = 40dni.

Powyższy obliczony czas działania z w pełni naładowanym AKU na włączonym odbiorniku radiowym i otwartych drzwiach możesz tak samo policzyć. Przyjmijmy, że z radia ciągniesz jakieś 4Ampery na głośną muzykę (4A z 12V = 48W), oświetlenie ciągnie kolejne 3Ampery bo np. masz jakieś 3 i pół żarówki (jedna żarówka o mocy P=10W pobiera prąd około I=800mA: I*U=P, P/U=I, 10W/12V=833mA). Więc:

razem 4A + 3A =7A.

(48A/h) / (7A/h) = 6.8h. Jeśli Twój AKU jest nie do końca sprawny/naładowany w połowie, to czas grania i świecenia żarówek, to powiedzmy 3 i pół h.

Teraz odejmij jeszcze trochę z AKU, bo zimne dni są i AKU wówczas traci na parametrach, które liczone są między innymi w temp. pokojowej czyli dla +20st.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przycisk od awaryjnych się nie wygasza to prawdopodobnie moduł komfortu nie wchodzi w tryb uśpienia. Poszukaj wątku o tym, ktoś już miał podobny przypadek z rozładowywaniem aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...