inzyniero Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Witam szanownych kolegów!!! Po przeszło pół roku od kupna mojej Audi A4 Avant 2,5 TDI 150 KM (AKN) zabrałem się za zrobienie logów. Generalnie wrażenia z jazdy są OK, ale czuję jakby delikatny spadek mocy (jak wiadomo człowiek do dobrego szybko się przyzwyczaja i nie wiem czy ja już się przyzwyczaiłem do tej mocy czy coś jednak zaczyna boleć "niunię" ) Profilaktycznie proszę o analizę logów. Sorki za ewentualne błędy, ale pierwszy raz "loguję" Dodam, że tydzień temu czyściłem przepływomierz i EGR... Grupa 000BS Grupa 003BS Grupa 004BS Grupa 011BS Grupa statyczna 000 Grupa statyczna 001 Grupa statyczna 003 Grupa statyczna 004 Grupa statyczna 007 Grupa statyczna 013 i 014 Grupa statyczna 018 Grupa 000 dynamiczna Grupy 001, 003, 004 dynamiczne Grupy 008, 010, 011 dynamiczne Z góry dzięki za pomoc...[br]Dopisany: 08 Sierpień 2008, 21:53 _________________________________________________... i co nikt nie zerknie i nic nie powie??? [br]Dopisany: 11 Sierpień 2008, 15:27 _________________________________________________Dzięki Panowie za pomoc, oczy mnie bolą od czytania Waszych opinii o zamieszczonych logach. Kiedyś myślałem, że można tu uzyskać pomoc....... ale jak głosi mądre porzekadło: "umiesz liczyć, licz na siebie" Pozdrawiam Brak kultury (temat o logach)Brak uzupelnionego profilu Nastepny wybryk to BAN
Grzegorz76 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Witam, ja się za bardzo nie znam. Ale może znajdziesz odpowiedź w moim wątku?. Tam jest analiza moich logów, jakie miałem wrażenia z jazdy, co poprawiłem, co było źle. Poprzez wymiany, czyszczenia różnych elementów doprowadziłem silnik do porządku. Pozdrawiam. http://www.a4-klub.pl/smf/b5_akn_logi_koncowe_strona_iii_prosze_o_analize-t38590.0.html
spanky Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Dzięki Panowie za pomoc, oczy mnie bolą od czytania Waszych opinii o zamieszczonych logach. Kiedyś myślałem, że można tu uzyskać pomoc....... ale jak głosi mądre porzekadło: "umiesz liczyć, licz na siebie" Pozdrawiam generalnie po takim tekscie to temat powinienem skasowac bo nikt tutaj na forum nie siedzi i nie czeka az sie pojawi nowy temat zeby odrazu napisac odpowiedz ... chcesz miec szybka odpowiedz jedz do mechanika i zaplac !!! ... dla przypomnienia : to jest Forum internetowe ,wiedza zawarta tutaj i porady to tylko i wylacznie dobra wola uzytkownikow .... [zapamietaj to sobie] .. nie podoba sie .. szukaj innego ... a wracajac do tematu ... moze sie zdziwisz ale cos tam napisze w tym Twoim temacie generalnie nie jest zle ... zrob jeszcze raz 011 dynamiczne ale 5 prob po kolei .... z tym ze wklej tylko 1 i 5-ty pomiar no i ta korekcja na 1 cylindrze troszke odstaje ... p.s moze bys tak łaskawie uzupełnij swoj profil ....
przemik Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Spanky... zwracam Twoją uwage na calkowicie przestawiony kąt wtrysku... jest 3* na BTDC przy wysterowaniu na 100 % czyli zupelnie po drugiej stronie. Smiem twierdzic, iz jesli rozrzad byl wymieniany byl wymieniany "na kredke" Pozdr
spanky Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Spanky... zwracam Twoją uwage na calkowicie przestawiony kąt wtrysku... jest 3* na BTDC przy wysterowaniu na 100 % czyli zupelnie po drugiej stronie. Smiem twierdzic, iz jesli rozrzad byl wymieniany byl wymieniany "na kredke" Pozdr no widzisz ... zdenerwowalem sie i przeoczylem BS-y .... dzieki za korekte ...
Grzegorz76 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 No tak, trzeba uważać na oznaczenia U siebie miałem to samo.. Zrobiłem +2* nie patrząc na oznaczenia. W większości Vagów jest oznaczenie *ATDC - After Top Dead Center i wtedy +2* jest ok. Ale tutaj przy BTDC - Before ... jak i u mnie PGMP - Przed Górnym Martwym punktem trzeba zrobić kąt na minusie. Czyli nie 2 tylko -2 Pozdrawiam.
inzyniero Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Dzięki Panowie za ocenę i sorki za wcześniejsze słowa i obiecuję poprawę :> Wracając do logów, co może być przyczyną tak dużej korekcji na 1 cylindrze..... kończący się wtryskiwacz??? Odnośnie kątu wtrysku - rozumiem, że wystarczy ustawić kąt regulując pompą, czy przestawiony jest pasek o kilka zębów?? W styczniu po zakupie autka wymieniałem u mechanika walnięty termostat no i gość zdejmował rozrząd i czyżby coś źle poskładał ????
spanky Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Dzięki Panowie za ocenę i sorki za wcześniejsze słowa i obiecuję poprawę :> Wracając do logów, co może być przyczyną tak dużej korekcji na 1 cylindrze..... kończący się wtryskiwacz??? Odnośnie kątu wtrysku - rozumiem, że wystarczy ustawić kąt regulując pompą, czy przestawiony jest pasek o kilka zębów?? W styczniu po zakupie autka wymieniałem u mechanika walnięty termostat no i gość zdejmował rozrząd i czyżby coś źle poskładał ???? moze to byc oznaka kulejacego wtryskiwacza ... najlepiej podmienic go z innym [np z 4-tym] i zobaczyc co bedzie sie dzialo .... podjedz do jakiegos innego mchanika [majacego pojecie o V6] i niech sprawdzi ustawienia i poprawi ...
inzyniero Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Dzięki Spanky za odpowiedź. Pytanko, dużo jest roboty z przekręceniem tych wtryskiwaczy ??? Grzegorz76 - dzięki za linka do Twojego postu i zwrócenie uwagi, że mam zły kąt wtrysku. Teraz wiem czemu jak odpalam na ciepłym silniku dziwnie trzęsie silnikiem i jakby się dusił (na zimnym jest ok). Dzięki Twoim perypetiom z ATDC i BTDC wiem, że powinienem mieć 2 ATDC (czyli muszę go przyspieszyć - kręcić w prawo) bo mam 3 BTDC. Jutro się za to biorę :> Pozdrówka
Grzegorz76 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Nie ma sprawy. Poza tym podziękowania należą się Panu przemikowi, on to wypatrzył sokole oko Co do tego kąta wtrysku to musisz poluzować 3 śruby mocujące koła wałka rozrządu, zrobić sobie znaczek i przesunąć mniej więcej o 1-2 milimetry i teraz tak... Ty napisałeś w prawo, a mi się wydaje, że trzeba przesunąć w lewą stronę. Teraz masz 3 Przed Górnym Martwym Punktem, więc sporo za wczesny (zapewne na Vagu wyskoczy Ci błąd przekroczenia limitu błędu kąta wtrysku - ja tak miałem a zrobiłem na +2BTDC ), zatem żeby opóźnić trzeba kręcić w lewo kołem od pompy. http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf <---- Zresztą tutaj masz to doskonale opisane. Ale wydaje mi się a prawie jestem pewien, że musisz kręcić w lewo kołem od pompy o jakieś 1,2 a nawet 3 milimetry - najlepiej robić to kontrolując jednocześnie po każdym przesunięciu ze wskazaniami Vaga. Nie odkręcać w żadnym wypadku koła od pompy, tylko odkręcasz 3 śruby od koła wałka rozrządu. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się