marko_80 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Witam, Mam następujący problem w moim Audi z automatem. Po wrzuceniu D samochód zaczyna jechać do przodu ale bardzo opornie do pewnego momentu po kilko metrach rozpedza się bez dodawania gazu i jest git. Moje pytanie dlaczego na tych pierwszych paru metrach idzie mu tak opornie. Zauważyłem jeszcze jedno ze w granicach obrotu 900 - 1000 nic się nie dzieje. Na D moge dodawać i odejmować w tym zakresie obrotów gazu i auto ani nie przyspieszy ani nie zwolni. Auto zaczyna jechać tak naprwde od 1000. Olej wymieniany co 30 tys. Co to może być? O kosztach mozecie nie pisać bo i tak wiem ze drogo.
juby_p Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 pewnie ci sie łańcuch slizga, mój kolega w A6 ma też multitronik już naprawiony:( miał podobnie jak ty dotego przy delikatnym przyspieszaniu szarpała przy ostrym bucie już nie, po naprawie nawet spalanie mu zmalało o litr przy tym samym silniku co ty masz. jak cos moge podać gdzie szukać mechesa który sobie z tym poradzi i juz robił pare takich skrzynek.
marko_80 Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2008 Skrzynia była wymieniona 28 lutego[br]Dopisany: 09 Sierpień 2008, 16:17 _________________________________________________Byłem w serwisie, cos tam ustawili i działa jak marzenie. Koszt 0 PLN
Flyer Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Nie masz opisanej usterki, ani slownie nie wyjasnili Ci co zrobili? Jesli nie, to szkoda, to bylby kolejny material na forum.
HiRide Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Nie masz opisanej usterki, ani slownie nie wyjasnili Ci co zrobili? Jesli nie, to szkoda, to bylby kolejny material na forum. popdpisuje sie pod tym ....
proton2 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Może był odłączany akumulator i adaptacja 'wyskoczyła'. Możliwe, że panowie zrobili adaptację skrzyni i teraz śmiga. Gdzieś na AKP był opis jak zrobi adaptację multitronica.
marko_80 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Teraz mam nowy problem. Biore go na D i nic stoi. Po kilku sekunadach rusza powoli. Zaczyna mnie ta skrzynia wku.... Nie wiem co jest przyczyną. Jechałem ostanią w straszną ulewe może coś zamokło. Nie wiem, zaczyna mnie to irytować. A co sie tyczy mojego statniego problemu, po prostu zwiększyłęm ciśnienie w skrzyni.
HiRide Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Opublikowano 17 Sierpnia 2008 Teraz mam nowy problem. Biore go na D i nic stoi. Po kilku sekunadach rusza powoli. Zaczyna mnie ta skrzynia wku.... Nie wiem co jest przyczyną. Jechałem ostanią w straszną ulewe może coś zamokło. Nie wiem, zaczyna mnie to irytować. A co sie tyczy mojego statniego problemu, po prostu zwiększyłęm ciśnienie w skrzyni. wypnij wtyczke ktora dochodzi do szkrzyni pod autem-zobacz czy nie jest zamoknieta a jak tak to dobrze wysusz wyczysc przedmuchaj itd
marko_80 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Czy przyczyną może byc odłączenie akumulatora?[br]Dopisany: 18 Sierpień 2008, 20:33 _________________________________________________Jutro umówiny jestem z mechanikiem. Napisze co i jak jak wróce.
HiRide Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Czy przyczyną może byc odłączenie akumulatora?[br]Dopisany: 18 Sierpień 2008, 20:33 _________________________________________________Jutro umówiny jestem z mechanikiem. Napisze co i jak jak wróce. Oczywiscie ze przyczyna moze byc odpiecie akumulatora. Multitronic przechodzi adaptację, czyli skrzynia musi być "nauczona" jak ma jeździć. W pewnych sytuacjach może się to zmienić, czyli komputer przekazuje niewłaściwe polecenia. Może się to wydarzyć ,np. po gwałtownym wyhamowaniu auta z dużej prędkości przed przeszkodą, np. "leżącym policjantem" i zaraz potem po raptownym wciśnięciu pedału gazu, kiedy nastąpi spore szarpnięcie, przeciążenie. Dzieje się to również po odłączeniu zasilania, czyli akumulatora. Komputer po jakimś czasie traci pamięć. Jak wygląda jazda multitronikiem z "wypadniętą" adaptacją? Po zatrzymaniu auta na wzniesieniu i po ponownym puszczeniu hamulca auto zamiast ruszyć od razu do przodu, potrafi cofnąć się do tyłu i to nawet sporo. Dopuszczalne jest przy stromym podjeździe cofniącie o kilkanaście do kikudziesięciu (20-30) cm. Przy braku adaptacji może to być nawet metr i więcej. Po za tym auto zaczyna wyraźnie szarpać przy ruszaniu. Adaptację bez użycia VAG-a przeprowadza się w taki sposób: - należy odłączyć minusową klemę z akumulatora na minimum 10 minut - wcześniej zadbać o płaski odcinek drogi, gdzie będzie można spokojnie przejechać w przód i w tył - po podłączeniu akumulatora ustawić auto na płaskim (koniecznie) odcinku drogi, załączyć N, odczekać chwilę i załączyć D, przytrzymać hamulec jakieś 20 sekund i wcisnąć gaz do około 50 % mocy. Przejechać odcinek około 50-100 metrów (wystarczy w zupełności). Zatrzymać auto, przełączyć na N, a następnie na R, przytrzymać hamulec około 20 s i przejechać do tyłu podobnie jak do przodu. Adaptacja zakończona. Aby być pewnym w 100% najlepiej podjechać pod spore wzniesienie i ruszyć. Auto startuje od razu do przodu. Podobnie podczas ruszania nie występuje efekt szarpnięcia. Zalecane jest profilaktyczne przeprowadzanie adaptacji co około 15 tys. km oraz wtedy, kiedy skrzynka zaczyna zachowywać się inaczej. http://www.audiklub.org/
marko_80 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Bardzo ale to bardzo ci dziękuje. Jutro sprawdze.
marko_80 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Jutro się odezwe i napisze jak mi poszło. Moze nie bede musia gonic do warsztatu.Widze ze jestem dobry w temacie Multitronic. Mam pytanie, wczesniej jezdziłem A3 w automacie, chodziła super w tej skrzyni.Kiedy się przesiadłem na A4 w Multi, zauważyłem różnice. Auto nie wyrywa się do przody tak jak w tamtej skrzyni,tylko powolisię rozpedza. Bylem w warsztacie i powiedzieli mi ze to normale ponieważ skrzynia musi złapać ciśnienie. Skrzynie oczywiście wyminiłem w lutym jak kupiłem samochód wiec jest sprawna technicznie, mam na nią gwarancje. Ciągle się denerwuje ze cos znią jest nie tak. Wolałbym chyba prostrzy automat np. Tipronic. Czy możliwa jest zamiana na tiptronica?
HiRide Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Jutro się odezwe i napisze jak mi poszło. Moze nie bede musia gonic do warsztatu.Widze ze jestem dobry w temacie Multitronic. Mam pytanie, wczesniej jezdziłem A3 w automacie, chodziła super w tej skrzyni.Kiedy się przesiadłem na A4 w Multi, zauważyłem różnice. Auto nie wyrywa się do przody tak jak w tamtej skrzyni,tylko powolisię rozpedza. Bylem w warsztacie i powiedzieli mi ze to normale ponieważ skrzynia musi złapać ciśnienie. Skrzynie oczywiście wyminiłem w lutym jak kupiłem samochód wiec jest sprawna technicznie, mam na nią gwarancje. Ciągle się denerwuje ze cos znią jest nie tak. Wolałbym chyba prostrzy automat np. Tipronic. Czy możliwa jest zamiana na tiptronica? przedewszystkim nie rozumiem do konca tego co napisales bo moj multi wyrywa do przodu bardzo dobrze a mam silnik 1.9 tdi.130 km.Nie masz kopa w ogole czy on jest po jakims czasie?Multitronic dziala szybciej niz tiptronik i takie samo jest przyspieszenie-lepsze w multi niz w tipie. Jesli sie nie myle to tiptronik wystepowal tylko z napędem quattro w wersji 1,9 tdi quattro oraz w 2.5 V6 tdi 155km,163km,180km jesli nie ma quattro nie ma tiptronika w a4 b6 przy napedzie FWD jest tylko skrzynia multitronic. Dlatego jesli chodzi o ciebie musialbys zmieniac wiadomo skrzynie,montowac wal napedowy,tylny most,polosie,oprogramowanie silnika,generalnie wszyztko co jest potrzebne aby napedzac tylne kola itd -przerobka bardzo droga wrecz szalona i nie wiem czy ktos by sie jej podjal.Lepiej sprzedac auto i kupic poprostu inne ale juz z quattro i wtedy bedziesz mial tiptronik. To ze po puszczeniu hamulca i dodaniu gazu samochod nie rusza natychmiastowo jest calkiem normalne w skrzyniach automatycznych.Jak w tipie tak i w multi wystepuja malutka zwloka do ktorej nie problem sie przyzwyczaic. Jesli ktorakolwiek z moich informacji na temat konfiguracji silnika,quattro i skrzyni jest bledna to prosze o sprostowanie
marko_80 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Mam kopa po ok 2,3 sekundy tzn samochód rusza tylko po ok 1 m czuc moc
arson15 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Mam kopa po ok 2,3 sekundy tzn samochód rusza tylko po ok 1 m czuc moc prawidłowa reakcja też tak mam
marko_80 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Próbowałem sam zrobić adaptacje, ale jakoś kiepsko mi szło. Pojechałem do warsztatu za 25 zł robilimi mi adaptacje, chodzi jeszcze lepiej niż wczesniej.
HiRide Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Mam kopa po ok 2,3 sekundy tzn samochód rusza tylko po ok 1 m czuc moc po ok 1 metrze czuc moc?nie potrafie sobie tego wyobrazic o co chodzi napewno nie jest to normalne wiec albo skrzynia ma jakis problem albo sam silnik najlepiej jak sie przejedziesz tym samym autem z taka sama skrzynia i motorem
marko_80 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Po adaptacji jest ok. Idzie od razu do przodu.
HiRide Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Po adaptacji jest ok. Idzie od razu do przodu. no to super kazdy z nas wie jaka to radosc miec sprawna skrzynie bo jak widac uniknales kosztownej naprawy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się