Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak prawidłowo ustawić odbój przedni zawieszenia silnika


egon_81

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mocno spękany odbój gumowy oraz jest mocno spłaszczona ta guma. Więc zamówiłem nową, ale teraz mam pytanie jak ją prawidłowo zamontować? Ten odbój ma być w powietrzu względem kielicha czy ma się opierać na nim górą czy może dołem. Tak myślę, że on chyba odbija tylko silnik od przodu ale nie jestem pewny. Moja guma była ściśnięta dołem, więc chyba silnik na niej wisiał trochę. Chciałbym ją dobrze zamontować po wymianie lewej drogiej poduszce, żeby nie było np wibracji.

---------- Post dopisany 27-11-2013 at 19:50 ---------- Poprzedni post napisany 26-11-2013 at 13:24 ----------

Pomoże ktoś z tą przednią poduchą?

---------- Post dopisany 28-11-2013 at 10:51 ---------- Poprzedni post napisany 27-11-2013 at 19:50 ----------

Byłem u mechanika od silników i powiedział, że odbój ma być w powietrzu. Ma nie dotykać kielicha, jest awaryjnie itp. Mam nadzieję, że miał rację. Dziękuję wszystkim za cenne podpowiedzi :thumbdown: idę go montować. I dziękuję moderatorowi za wrzucenie mojego tematu z silników do nadwozi, bardzo dziękuję normalnie miszcz nad miszczami :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko jeszcze wspomnę żebyś sprawdził poduszki pod silnikiem bo jak miałeś tamten tak mocno wygnieciony to może silnik osiadł na poduszkach. A mechanik chyba ma racje przynajmniej u mnie było tak jakby sie miało nie stykać. Na tym opiera sie silnik przy mocniejszym odchyle. Zabezpiecza to pozostałe poduszki szczególnie te przy skrzyni.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, że jestem po wymianie lewej elektrycznej, wie ktoś może jak sprawdzić prawą poduszkę, może też by warto ją wymienić, po zmianie lewej silnik jakby dużo lepiej się zachowuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro sie poprawiło, wymienisz te przednia to ja bym odpuścił. A sprawdzisz jedynie czy nie pęknięta albo wylana. Inaczej nie ocenisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, że jestem po wymianie lewej elektrycznej, wie ktoś może jak sprawdzić prawą poduszkę, może też by warto ją wymienić, po zmianie lewej silnik jakby dużo lepiej się zachowuję.

Ja wymieniałem też lewą elektr. bo na VAGu sypała już błędem, prawa nie jest oczujnikowana więc jedynie można sprawdzić wizualnie czy nie ma na niej śladów czerwonego płynu. U mnie była już dość mocno wylana więc w ten sam dzień włożyłem też nową prawą i przestało rzucać silnikiem na boki, a co za tym idzie w kabinie nie mam już efektu bujania na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik się myli i nie ma racji ,bo ELSAWIN się kłania:tam WYRAŻNIE NAPISANE CZARNO NA BIAŁYM ,,PRZESUNĄĆ WSPORNIK MOMENTU OBROTOWEGO W GÓRĘ,TAK ABY PRZYLEGAŁ DO BELKI POPRZECZNEJ.WÓWCZAS ODBOJNIK OGRANICZAJĄCY MUSI PRZYLEGAĆ DO BELKI POPRZECZNEJ BEZ LUZÓW I NAPRĘŻEŃ,NASTĘPNIE DOKRĘCIĆ ŚRUBY WSPORNIKA

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacenty179 ma rację:

i65f8a8e.png


I tak w obu jest różowy żel. Można jeszcze wyjąć i wziąść w rękę i potrząsnąć - wazne by nie chlupała - no chyba, że jest już pusta :P

Na poduchy silnika też jest procedura + odpowiedni moment.


Zamontować poduszkę zawieszenia silnika nie naprężając jej, w tym celu wypoziomować silnik przed dokręceniem poduszki zawieszenia silnika lekko nim potrząsając.

Zawieszenie silnika (poduszka) do:

  • Wspornik zawieszenia silnika - 40 Nm (od dołu)
  • Podpora silnika - 23 Nm (od góry)

I jeszcze poduszka skrzyni biegów:

  • Zawieszenie skrzyni biegów (poduszka) ze wspornikiem do skrzyni biegów - 23 Nm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z wieloma wersjami tego odboju przedniego. Macie jakieś doświadczenia który z nich jest najlepszy? Mam troche problem z przemieszczającym sie silnikiem co odczuwam w czasie jazdy i zastanawiam się który odbój wrzucić.

thumb?m=1&id=1866494&lng=es

odboj-gumowy-zawieszenia-silnika-swag.jp

3odboj-gumowy-zawieszenia-silnika-meyle.j

thumb?id=7877840&lng=pl

5snub_mounts.jpgPoliuretan

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czekam na odpowiedź. Numer 1 i 3 według moich ustaleń są odpowiednie dla passata b5 i audi b5. Numer 8D0 199 339 D

Numer 2 wygląda na to że przeznaczony jest dla audi C3 C4 ?

Numer 4 jest prawidłowy dla a4 b6 b7 i ma numer 8E0 199 339 

Numer 5 odpuszczam z racji tego że obawiam się wibracji przenoszonych przez twardy poliuretan. Na zagranicznych forach wyczytałem że jest to odbój odpowiedni raczej do mocnych benzyniaków niż do dieselków :)

Jutro zamówie 4 opcje, nie wiem jeszcze z jakiej firmy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak do B6 idzie nr 4, w A6 C5 miałem nr 2 to i do B5 pewnie też podobny jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś założyłem odboj nr 4.  Zastanawiałem się czy nie obrócić go do pozycji poziomej ponieważ jeśli założę tak jak na foto on wygląda czyli w pion to całkowicie wypełnia gniazdo do którego wchodzi na styk i prawie wcale nie ma regulacji Góra dół. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś założyłem odboj nr 4.  Zastanawiałem się czy nie obrócić go do pozycji poziomej ponieważ jeśli założę tak jak na foto on wygląda czyli w pion to całkowicie wypełnia gniazdo do którego wchodzi na styk i prawie wcale nie ma regulacji Góra dół. 

Jak chcesz go zamontować bokiem skoro ma nieregularny profil w środku?

Zamontuj tak jak fabryka czyli jak napisał kamil-vag. (Obrazek z posta z 26 lipca.)

Uważam że on ma celowo luz aby nie wpływać na charakterystykę tłumienia poduszek silnika i reagować tylko kiedy są naprawdę duże wychyly silnika (np podczas gwałtownego przyspieszenia) aby chronić poduszki.

 

Tapatalknięte z Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten.odbij nr 4 i.sugerujac się.ksztaltem otworu w tej gumie nałożyłem go pionowo jeśli dał bym w poziomie to bym musiał na siłę cisnąć ale wtedy bym miał możliwość regulacji osadzania odboju a tak to nie ma jej wcale. Guma ta jak.widac na.foto jest zacięta po skosem może po to żeby jakoś to.aie tam miało ruszać gora dół. Kurde sam nie wiem. Poduszki lewa prawa wymienione na.ori od b7 skrzyni też. Przegub wewnętrzny.  I dalej coś drży najbardziej 1000-1300 obrotów.  A poPowyżej 3000 już jest luks zero dudnienia czy buczenia.  Te całe drgania tzaczęły się pojawiać od wymiany rozrządu. Pomimo że poduchy ciekły wcześniej to nic nie było.  Może mam źle ustawiony kąt wtrysku paliwa? . Na wolnych obrotach czasami silnik się lekko zakolysze ( obroty nie pływają)  Może jest ktoś z Oświęcimia bądź okolic kto mógłby zrobić logi jakieś może by to coś wyjaśniło.  Oczywiście nie za darmo 

Edytowane przez Pabloo82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie, ale sprawdź czy masz mocowanie dolne zbiorniczka od płynu do wspomagania kierownicy....

Tam powinien być taki gumowy oring w gnieździe, a w niego wchodzi trzpień zbiorniczka. Coś jak mocowanie puszki filtra powietrza.  Jak go nie ma, to pod wpływem wibracji z silnika, po wężach od wspomagania przenosi się drżenie. Plastik wtedy klepie sobie radośnie o blachę i wydaje nieprzyjemny dźwięk ;)  Skręcenie śrub nie na górze nie pomaga. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj wymieniłem odbój silnika od góry 😀 . Nic nie musiałem ustawiać bo wszystkie pozostałe poduchy mam całe. Odbój też był Ok ale zaczął się już delikatnie kruszyć. Audi a4 b6 ALT 2002r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...