arek20w Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 Witam Zdarza się że podczas jazdy auto lekko szarpie jakby była wilgoć gdzieś na przewodacha albo pod kopulką Drugi przypadek Tak powyżej 4 tys obrotów auto rpzyśpiesza ale jak by coś je lekko trzymało Przyśpiesza z lekkim mułem. Z tego co czytałem w internecie to wymieniłbym 1/2 samochodu i może by było ok Od katalizatora po przepływomierz, przepustnicę. kable itp. Teraz sprawa wygląda tak : Mechanik podłączył komputerek i pokazało awarię czujnika Halla przy kopułce ( drugi jest niby przy wałku rozrządu) Najlepsze jest to, że czujnik halla został odłączony i auto i tak zapala. Czujnik został sprawdzony oscyloskopem i Czujnik nie działa ! Cena nowego dobrej klasy to 270 zł a zamiennik MAde in China to 70 zł Pod kopułką był brud (grafit) i został wyczyszczony. Nie wiem od kiedy ten czujnik nie działa, auto pali od ręki nie dusi się na wolnych obrotach, obroty na biegu jałowym są ok i generalnie gdyby nie diagnostyka komputerowa to to nie wiedziałbym że ten czujnik nie działa. CZy ktoś moze wytłumaczyć mi jaką dolę spełania ten czujnik ( wiem że ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu) ale skoro nie działa a autoko pali idealnie to o co tu chodzi. Jak uda mi się wygospodarować wolne środki to pewnie kupię ten czujnik. Jestem ciekawy czy ktoś miał lub ma podobną sytuację.
dominikk Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Ja miałem uszkodzony ten czujnik, ale objawy były bardziej drastyczne: czasami nie chciał odpalić, gasł podczas jazdy, szarpał. Wszystko miało związek z kątem wyprzedzania zapłonu i właśnie tym czujnikiem przy aparacie zapłonowym. U mnie pomogła wymiana całego aparatu zapłonowego na używany za 100 zł. Było to 4 lata temu, może więcej i do tej pory - odpukac - jest ok. Nie opłaca sie samego czujnika przerzucać. Ale z tego co piszesz, to nie wydaje mi się, że masz uwalony ten czujnik, no chyba że inaczej sie to u ciebie objawia. Może prędzej ktoś źle zinterpretował błąd zczytany z vaga. Ale te objawy opisane przez ciebie na początku kojarzą mi się z pękniętą cewką. Przerabiałem to u siebie. Możesz podmienić jakąś uzywaną i zobaczyć czy pomogło.
bates23 Opublikowano 29 Listopada 2013 Opublikowano 29 Listopada 2013 Auto bierze 2 lub i 3 sygnały (zależy gdzie są czujniki). Jak miałeś na wałku rozrządu i przy kopułce a jeden z nich był uszkodzony to autko miało prawo działać lecz działało w trybie serwisowym. W Twoim przypadku był podawany tylko jeden sygnał czyli tylko z wałka rozrządu i dlatego zmiany mocy i dziwna praca silnika a winą tego był nie dokładny sygnał na zapłon. Na wolnych obrotach wszystko ok ale im wyższe obroty tym większy kąt wyprzedzenia wtrysku musi być a przy uszkodzonym hallu przy obrotach 4000 miałeś ten sam kąt wyprzedzenia co przy 900 obr, Dla mnie sprawa wygląda jasno - czujnik halla do wymiany. Z resztą akurat te sprawy to właśnie mój zawód w którym się kształciłem.
arek20w Opublikowano 30 Listopada 2013 Autor Opublikowano 30 Listopada 2013 Dzięki za odp Czujnik wymienię na nowy markowy. chciałem się tylko upewnić Temat zamykam POzdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się