Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Standard czyli wahania wskaźnika temperatury płynu chłodzącego AWX poradźcie co dalej


Marcin_K

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie co do problemu z temperaturą silnika. Jakiś czas temu wskazówka siadła na minimum i wstała max do 60 stopni co jakiś czas wariując, to znaczy raz na 90 wskoczyła zaraz spadła na 50. Z waga wyrzuciło błąd czujnika G62, wymieniłem czujnik i skoki temp. minęły ale! i tu właśnie jest to ale temp. max osiąga 75 stopni. Wymieniłem termostat i nic to nie dało dalej nie dogrzewa. Co podejrzewacie? Znajomy wspominał na spocie że w tym silniku (1,9 tdi awx 130 kM) jest drugi czujnik? Podpinałem waga we wtorek nie było błędów na silniku i na zegarach. Co o tym myślicie? Proszę o jakieś porady;)

Aha jeszcze jedno przy wymianie mechanik zostawił stary ring pod nowym czujnikiem g62 czy to może być przyczyna?

Pozdrawiam

---------- Post dopisany 30-11-2013 at 11:14 ---------- Poprzedni post napisany 29-11-2013 at 19:39 ----------

W tym silniku czujnik jest 4 pinowy i jest to 1 czujnik temp. płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po wymianie orginalnego czujnika ze znaczkiem VW i OOOO też miałem cyrk ze wskazaniem dopiero 3 z kolei był sprawny a 2 wcześniejsze reklamowałem(widocznie były wadliwe aż dziwne orginał...:eusathink:.Na Vagu temp.się nie zgrywały ze wskazaniem na desce. Sprawdż u siebie w Vagu różnice temp. w engine i instruments.

---------- Post dopisany at 14:42 ---------- Poprzedni post napisany at 14:39 ----------

W tym silniku czujnik jest 4 pinowy i jest to 1 czujnik temp. płynu

Tak bo dwa piny są od czujnika temp. a pozostałe dwa od wskazań na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam identyczny problem. Na forum jest masa informacji ale zadnych konkretów ........... Mam problem z czujnikiem G2, czy czujnik G62 i G2 znajdują sie w jednym czujniku ???????? Moze ktos podac numer takiego czujnika ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam identyczny problem. Na forum jest masa informacji ale zadnych konkretów ........... Mam problem z czujnikiem G2, czy czujnik G62 i G2 znajdują sie w jednym czujniku ???????? Moze ktos podac numer takiego czujnika ???

:vaglogi: i porównaj temeratury.

Tak czujnik G62 to jest czujnik 2 in 1. A nr to : 059919501A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bład wyskakuje wiec trzeba wymienic czujnik ale gdy zaczełem szukac info na forum to zgłupiałem .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinałem dziś vaga i pokazuje temp na silniku 72,9 stopni na desce 71 stopni, termostat wymieniony nowy orginał (made in germany- nie pamiętam nazwy), zachowuje się na nim tak samo jak na wymienionym (tam był francuski valeo - który wymieniany był 1.5 roku temu), czujnik wymieniony na nowy (ori zielony), układ odpowietrzony, wiatraki chodzą tak jak powinny nie ma błędu na silniku i na zegarach - pytanie co dalej:/

---------- Post dopisany 04-12-2013 at 17:15 ---------- Poprzedni post napisany 03-12-2013 at 16:18 ----------

Jeszcze jedna opcja wizyta u mechanika z polecenia zobaczymy co wymyśli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś "na siłe" tzn z butem w podłodze dogrzać go do tych 90 st C??

---------- Post dopisany at 17:30 ---------- Poprzedni post napisany at 17:23 ----------

Nawet z uwalonym termostatem powinien ci dojść do 90st przy dynamicznej jeździe ale po zatrzymaniu szybko się schłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co prawda nie AWX, a BEX, ale nie będę zakładał oddzielnego tematu. Dzisiaj mi się zaczęły jakieś cyrki w samochodzie. Przejechałem 60 kilometrów, zaparkowałem. Auto postało trochę ponad godzinę. Wsiadam, ruszam, dojeżdżam do czerwonego światła. Ruszam ze świateł, a tu komunikat na komputerze o zbyt wysokiej temperaturze. Uznałem, że to nie możliwe, ale zjechałem na pobocze, patrzę pod maskę i nic niepokojącego nie widzę, zwłaszcza że auto dopiero co odpalone po postoju. No i jadąc tak sobie obserwowałem jak wskazówka sobie raz stoi na 90 stopniach, żeby za chwilę skoczyć na 110 i wrócić na 90, potem znowu na 110 i trzymać kilka kilometrów, żeby następnie wskoczyć na 130 i wrócić na 90. Krótki poglądowy filmik:

Największe wahanie, z komunikatem na komputerze, występuje pod koniec filmu.

Rozumiem, że błąd czujnika powinien wystąpić w 'Engine'? Jeżeli tak, to go nie ma. W ogóle czujnik pokazuje dobrą temperaturę prawdopodobnie:

Aeh2fym.jpg

2ccymYc.jpg

Nie mam pojęcia co o tym myśleć. Wskaźnik w zegarach pada? Przyznam szczerze, że nie sprawdzałem w Instruments jaka tam widnieje temperatura. Błędów żadnych nie ma. Jakaś podpowiedź? Coś innego może być jeszcze przyczyną? Zaraz zejdę do auta i sprawdzę jeszcze co mi w instrumentach pokaże. Dodam jeszcze, że wahania występują nawet na samym zapłonie, tj. temperatura rośnie i spada.

Ok, byłem jeszcze przy aucie, podłączyłem raz jeszcze VAGa i w 'Instruments' temperatura jest zupełnie inna niż w 'Engine'. Cały czas się zmienia, momentami skacząc ze 120 na 55-60 i za chwilę znowu ponad 100. Tak bezpośrednio, nie płynnie. Czyżby licznik do wymiany?

Edytowane przez mrkreska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

​ jak kolego poradziłes sobie z tym problemem mam to samo tylko u mnie od 60-90 tak wskazówka lata jak glupia

pozdrawiam colak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I u mnie w BEX wskazówka tańczyła w szybkim tempie a dodatkowo wywalało błąd czujnika temperatury (zwarcie do masy). Po wymianie czujnika wskazówka się uspokoiła, błędów brak, ale auto wyraźnie wolno się nagrzewało. Wahania temperatury również były, ale w dużo wolniejszym tempie niż przed wymianą czujnika.

Wymiana termostatu rozwiązała sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbym sprawdzić, bo nie pamiętam producenta (nie kupowałem w ASO). Nowy czujnik cec**je się różnicą na poziomie 5 stopni - pomiędzy temperaturą odczytaną w bloku silnika a tą z bloku zegarów.

Termostat też kupiony poza ASO, to samo co u nich, tylko pozacierane znaczki z logo Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie obstawiam tylko czujnik ponieważ wskazówka zapitala jak szalona a napweno takich róznić temp. przez termostat nie ma


Witam u mnie wymiana czujnika pomogła znalazłem od starego audi nr inny ale działa elegancko bynajmniej na razie

Pozdrawiam colak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem ten temat więc napisze jak się to u mnie skończyło a mianowicie mechanik z "polecenia" znalazł usterkę i wszystko działa od tamtego czasu tylko niestety nie poinformował mnie jaka była przyczyna ;/, na pytanie co szwankowało powiedział że czujnik. Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...