edittttt Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Witam Posiedział dzisiaj w samochodzie z Vag'iem, by trochę rozgryźć to ustrojstwo. Jedną z rzeczy, którą zrobiłem, to wszedłem w moduł ABS i wlazłem w grupę (chyba 2), która odpowietrza pompę ABS. Pompę było słychać przez ok. 10 s. Niestety nie zauważyłem, ze w instrukcji odpowietrzania było napisane, że wszystkie koła mają być w powietrzu. Po tym zabiegu zaczęły się świecić kontrolki ABS i ESP. Przekręcam kluczyk i wszystko gaśnie, a ESP i ABS nie gasną (tak jak wcześniej). Po odpaleniu silnika i wciśnięciu hamulca ESP gaśnie - ABS świeci cały czas. Sprawdziłem czy ABS działa - niestety hamulce blokują na stałe. Sprawdziłem błędy i wyskoczyły: - moduł silnika: Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D1 907 401 Component: 2.5l/4VTEDC G000AG D02 Coding: 02016 Shop #: WSC 63351 00010059 130 106CC150_1.V5A682600091 1 Fault Found: 18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller P1649 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: N/A - moduł ABS Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 389 E Component: ABS/ESP allrad D56 Coding: 04257 Shop #: WSC 06435 1 Fault Found: 01486 - System Function Test Activated 35-00 - - W swojej niewiedzy mogłem jeszcze przestawić jakieś kodowanie w ABS, ale raczej nie. Z tego co poczytałem, to możliwe, że walnął moduł sterujący ABS, a drugi błąd pewnie mówi o tym, że przy rozruchu system nie przechodzi testu ABS/ESP i dlatego świecą się ikonki. Proszę o pomoc. Czy możliwe, że przy przeprowadzaniu odpowietrzenia pompy ABS coś się uwaliło? Dlaczego ESP gaśnie w momencie odpalenia silnika i naciśnięcia hamulca? Czy mogłem przez VAG wyłączyć ABS i namieszać w ustawieniach (i jak wrócić do dobrych ustawień)? ---------- Post dopisany at 16:55 ---------- Poprzedni post napisany at 00:36 ---------- Problem rozwiązał się sam. Odpaliłem samochód. ABS świecił się cały czas. Po przejechaniu kilkunastu km kontrolka zgasła. Od tego momentu kontrolki gasną przy teście rozruchowym, ABS terkocze. VAGiem jeszcze nie sprawdzałem.
Dev Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Sprawdź jeszcze czy masz dobrze skalibrowany G85. Auto zwykle jest bez kół bo odpowietrzac trzeba 2 razy kazdy zacisk, tak dookoła. A potem odpowietrzanie tylnych zacisków w ręku.
zbyszek7791 Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 pewnie uruchomiłeś test systemu dlatego ten błąd się pojawił
edittttt Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2013 zbyszek ... możesz rozwinąć o jaki test systemu chodzi, jak przebiega i dlaczego po rozłączeniu z VAG nie miałem ABS w kołach?
Dev Opublikowano 1 Grudnia 2013 Opublikowano 1 Grudnia 2013 zrobiłes test elementów wykonawczych i nie zamknałes go poprawnie dlatego był problem wystarczy zrobic dwa trzy pełne koła raz w lewo i raz w prawo powinno załatwic sprawe
edittttt Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2013 Tak zapewne było. Dziękuję za wyjaśnienie co spieprzyłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się