Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknie olej EGR


sebof1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam samochód mam od niedawana silnik to 1z czyli pancerny niedawno dostał nowe ecu 16 bitowe z programem hmm na 110 koni.Program robiony przez kolege munior z forum audi 80.Jeżdzi swietnie przyspiesza itd.Mam problem zauwazyłem ze cieknie z egr:

xafg.jpg

dokładnie to ze srodka chyba.Turbo dmucha dobrze sprawdzane.Delikatnie przepuszcza olej.Silnik zalany był olejem mobil 2000 ale zmienilem go na valvoline 10w 40 pelen syntetyk po przejechaniu 7000tys kilometrów ubytek to 1l ale to chyba tak pierwszym razem zjadl.Silnik umyłem wiekszych wycieków nie widac.Planuje zmienic wczesniej olej ale musze zrobic cos z tym egr.Czy posprawdzac cos jeszcze przy wymianie egr?I czemu tamtedy cieknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie cieknie identycznie i oleju bierze podobnie. Nalatane 350 tysi. EGR do wymiany albo zaślepić. Są dwie opcje. Albo turbo puszcza bądź z odmy idzie olej. Wąż z odmy do butelki i będzie wiadomo ile z odmy a ile turbo puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie taki sam problem z EGR już od kilku lat.

W końcu zamówiłem ori Pierburga przyjdzie na dniach, kosztował normalnie majątek :( ale czekałem z tym chyba z 5 lat.

I pytanie czy zamieniać no nowy od razu czy najpierw sprawdzić czemu w ogóle jest tam tyle oleju ?

Chodzi o to żeby nowy EGR nie ciekł zaraz jak stary.

Odmę i przetwornik ciśnienia pewnie wymienię też od razu na nowe plus wężyki, zastaje jeszcze turbo ale to jak chyba wygram w totka.

Powoli zabieram się generalnie za silnik i osprzęt.

----------

Jednak zmiany na razie nie będzie, kupiony EGR nie przyjdzie. Sprzedawca z all...o jednak nie posiada pierburgów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zaślepić egr może nie wiecie ale nawet w VW/Audi ASO sprzedają oryginalne zaślepki EGR bo VW sam przyznał iż jest to kiepski pomysł.

Wiec zamiast naprawiać wymieniać zaślepić koszt chyba 20zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu się nie zgodzę bo byłem w Rybniku oraz w Opolu w audi i nie sprzedają ori zaślepek EGR nawet powiedzieli że nigdy nie słyszeli o takim czymś ( ale juz zamówiłem od jednego typka z alledrogo za 15 zeta) co najśmieszniejsze koleś z audi powiedział że takie coś jak zaślepianie EGR robią tylko magicy heheh chyba nie wie na czym temat polega :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to ciekawe dlaczego mi powiedzieli że nie sprzedają takiego czegoś i że nie słyszeli o takich zaślepkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to ciekawe dlaczego mi powiedzieli że nie sprzedają takiego czegoś i że nie słyszeli o takich zaślepkach

mogli Ci tak powiedzieć bo EGR jest wymogiem w samochodach produkowanych kiedyś i obecnie mimo że są oryginalne zaślepki, które sam widziałem na allegro (20zł/szt.)

Powód jest niby taki że auto dzięki EGR spełnia normy spalania oraz dzięki EGR schładza się komora spalania na postoju. No ale sami wiecie ile jest problemów z EGR. Sam będę zaślepiał u siebie bo chyba mi się EGR nie domyka i auto nie przyspiesza równo tylko ma przerwy na dzięsiąte sekundy. Przepływka świruje o 20% podczas pomiaru.

Ja u siebie zostawię EGR dla ściemy że jest, blaszki na uszczelkach a przewód podciśnienia jakoś zaślepię żeby nie było widać tego że EGR jest wyłączony. Nigdy nie wiadomo na jakiego diagnostę sie trafi. Dla świętego spokoju lepiej teraz kąbinować niż podczas przeglądu rocznego :decayed: no chyba że ma ktoś znajomego diagnostę, który mu auto z palcem w nosie przepuszcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR nie jest wymogiem podczas przeglądu, to, że jest montowany to wiadomo ekologia ale nie był wymaganiem.

Masz wbity w dowód katalizator i na to diagnosta może zwrócić uwagę ale brak EGR nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR nie jest wymogiem podczas przeglądu, to, że jest montowany to wiadomo ekologia ale nie był wymaganiem.

Masz wbity w dowód katalizator i na to diagnosta może zwrócić uwagę ale brak EGR nie.

Hmmm no mogę się mylić ;) pokaż mi gdzie jest wbity w dowód katalizator bo ja aż przejrzalem swój :decayed: z mojej imitacji kata diagnosta się śmiał ale miałem farta bo nie raz u nich byłem :P

Dobra koniec OT

Ja zostawiam EGR dla sciemy. Każdy robi ze swoim autem co chce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, czasami masz wbity Kat w dowód i chyba od któregoś roku katalizatory były obowiązkowe wiec jesli ich nie ma to nie ma przeglądu.

Jak ktoś będzie wkładał zaślepkę polecam kupić od razu podkładkę również z ASO i nowe śruby:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam a4 z 2001 roku kombi silnik AJN 1,9 tdi 115 koni, od pewnego czasu zauważyłem ze na zaworze ERG pojawia mi się olej. Miałem problemy z turbiną ( wyłączała się przy dużych obrotach) i mechanik stwierdził, że puścił uszczelniacz na turbinie bo miałem olej w przewodach (i tak było). Dałem więc do regeneracji turbinę i obecnie hula jednak zauważyłem, że olej dalej trochę wycieka z zaworu ERG. Prawdopodobnie tak się dzieje, bo jest to pozostałość po tym co zostało w przewodach i tak się będzie działo dopóki to wszystko się nie wypali (tak twierdzą mechanicy). Zrobiłem nim od regeneracji turbiny jakieś ok. 400 km ale olej jeszcze cieknie. Czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna, czy mam cierpliwie jeszcze poczekać aż wszystko się unormuje. Proszę o odpowiedz W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro puścił uszczelniacz i wywaliło olej w rury dolotowe to mechanik mógł je wyczyścić. Diesel normalnie ma chmurę olejową w dolocie ale nie są to ogromne ilości. Co ma się niby tam wypalić? Dolot jest bardzo długi i jedyne co może robić to wdmuchiwać ten olej co poszedł z turbiny do dolotu. Ja po takiej awarii bym wyczyścił rury na glanc i patrzył czy dalej wycieka z EGR. Jeśli tak to się go pozbył i zaślepił :decayed:

Jeśli ktoś uważa że nie mam racji to niech się wypowie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem na forach w dolocie diesla vw zawsze jest mgiełka olejowa, kwestia tylko ile tego oleju w nim jest. Jeżeli turbina jest już po regeneracji to pozostają jeszcze uszczelniacze zaworowe w głowicy. Na upartego można spróbować je wymienić. W swoim AJM też miałem przecieki z egr'a, oleju praktycznie nie ubywa więc turbiny nie podejrzewam tylko raczej uszczelniacze które po przebiegu ok 320 tys. miały prawo się nieco zużyć :) Zdecydowałem się na wymianę egr na zamiennik (420zł) i nastała suchość. Przejechałem z nowym ok 30 tys. i jak na razie problem zniknął. Jak zacznie poważniej ubywać oleju to powalczę z głowicą lub turbiną zależnie od przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym EGR wywalił całkowicie, on służy do ponownego przepalania spalin czyt. do kolektora ssącego wraca część gorących spalin na ponowny przemiał. Nie wiem jakim prawem może to być nieinwazyjne dla silnika z przebiegiem 200.000+ :kox: No i wiadomo, im cieplejsze powietrze tym większy muł. Tylko bez sensu kupować ori zaślepkę, lepiej wyciąć dobry kawałek metalu na wymiar i skręcić (u mnie tak siedzi). Co do efektów po zaślepionym EGR jeszcze na wtryskach z 1z: niezaślepiony - v-max 175km/h, zaślepiony v-max: ponad 180km/h i wyczuwalnie lepsze przyspieszenie na niższych obrotach. Polecam zaślepić go choćby na próbę :wink: Co do chmurki oleju w dolocie, turbina zawsze coś oleju rzuci i w dolocie po odkręceniu jakiejś rury skapnięcie kropelki czy dwóch jest normalne. Oprócz uszczelniaczy zaworowych mogą być też do wymiany pierścienie na tłokach, ale to byś zauważył wyraźne kopcenie na niebiesko i konieczne byłyby częste dolewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...