rafal9119 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Witam 5 dni temu przyjechałem pastuchem b5 1.9 Tdi do polski. w holandi podczas pierwszego rozruchy ladnie zapalil od strzala ale jak dojechałem na stacje paliw w Poznaniu i się kimnełem 5 h to miał ciężko odpalić(dluzej chełchotał) . i problem pozostal do dziś jak się rozgrzeje to od strzala pali. co może mu dolegać??
ryba85 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Opublikowano 2 Grudnia 2013 mi tez czasem jak go pale to trzeba dłuzej pokrecic.ale nie zawsze.dzisiaj rano długo krecił,po przejechaniu ok 5 km go zgasiłem i po ok 15 minutach postoju znowu długo krecił.
rafal9119 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2013 to tak nie może być bo będzie -30 i wcale nie odpale
Dejzor Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Ja mialem podobny problem. Po ustawieniu kąta wtrysku niewiele sie poprawiło. Sprawdź przedewszystkim świece żarowe, filtr paliwa i przewody paliwowe! Być może cofa ci sie paliwo co jest częstym zjawiskiem. Najlepiej wtedy poluzuj przewody od wtrysków i zakręć silnikiem a 2 osoba niech patrzy czy od razu podaje paliwo czy po czasie. Jak po czasie, to montaż zaworka zwrotnego powinien rozwiązać problem. Odepnij też kostke rano przed zapaleniem od czujnika temp płynu chłodzącego i spróbuj zapalić. Czujnik steruje dawką startową paliwa. Nawet nowe i na pozór sprawne czujniki potrafią fałszowac i powodowac takie problemy. Może też być nieszczelność na pompie wtryskowej, rzuć okiem czy sie nie poci. Wtedy może pomóc zwiększenie VAGiem dawki startowej(rozruchowej). Poszukaj po wątkach a napewno znajdziesz jak to zrobić Sprawdź akumulator i rozrusznik (ma krecic szybko i żwawo!) diesel, (a szczególnie ten nieco wysłużony) potrzebuje kopa przy rozruchu żeby załapać od razu. Bierze olej? Kopci po odpaleniu? Sprawdz kompresje ale to dopiero na ostatku.
trepek Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Nigdy nie bylem zwolennikiem zaworkow zwrotnych, podbijania dawek itp. Dla mnie tylko orginalne rozwiazania, tak jak to producent zaprojektowal. Czyli VAG, kat wtrysku, dawka paliwa. Jak sie zapowietrzaja przewody to zaczalbym od wymiany podgrzewacza w filtrze paliwa bo czesto tam lapie lewe powietrze. Jesli dalej bedzie lapal lewe powietrze to przejrzalbym wszystkie przewody paliwowe, wymienil opaski i ewentualnie elastyczne gumowe laczenia. Jak dalej sie bedzie zapowietrzal to wymiana uszczelek w pompie. I nie ma bata by nie odpalal poprawnie. Dwa lata temu mialem 1Z, gdzie odlaczona byla instalacja od grzania swiec i nawet pol ampera nie plynelo na nie i przy -15*C odplalal na dotyk, przy -30*C odpalil po 5-6 sekundach krecenia.
Grzechu018 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Dzień dobry. Chcę się wtrącić jeśli mogę. Otóż także mam problem z odpalaniem. Wymieniłem co tylko się da. Zacząłem od filtra paliwa oraz zaworka znajdującego się na nim - nie pomogło. Założyłem przeźroczysty przewód by sprawdzić czy nie cofa się paliwo - wszystko w normie. Miałem przeciek na pompie wtryskowej - została zregenerowana i pompiarz stwierdził, że nic niepokojącego w niej nie widzi. Wymieniłem komplet świec żarowych, resztę filtrów, 2 czujniki temperatury płynu, termostat, wymieniłem akumulator na nowy oraz sprawdziłem rozrusznik. Wszystko niby okej pod tym względem. Ręce mi opadają... Zamieściłem film z odpalania po postoju 12h oraz tuż po zgaszeniu i odpaleniu ponownie. Proszę Was Szanowni Koledzy o podpowiedź. Dawka 3,6, dawka startowa na vagu na max zmieniona. Kąt wtrysku waha się w okolicach 56-60. Już sam nie wiem co z tym robić. Może spotkaliście się z podobnym widowiskiem? Proszę, obejrzyjcie moje 2 filmy, a szczególnie ten pierwszy przy odpalaniu na zimno po postoju. Będę Wam niezmiernie wdzięczny za ukierunkowanie mnie gdzie leży problem. Wiem, że na odległość nie będziemy wróżyć ale może po objawach coś stwierdzicie. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam, Grzegorz. 1. 2. Bardzo Was proszę o opinie i podpowiedzi.
rafal9119 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2013 dla passata już to przeszlo teraz nawet na zimnym pali od strzala.
Grzechu018 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Posiadam silnik 1.9 tdi AHU 90km, autko z 1998 roku. Kompresja także w porządku. Sam już nie wiem gdzie szukać winy. Na początku miałem golfa III w benzynce w ostatnim wypuście - sprzedałem bo zaczął się sypać a dbałem jak o żonę... Później skoda, chyba najwierniejsze auto. Przy -25 paliła od strzała bez żadnej świecy sprawnej - pobierali ode mnie prąd prawie wszyscy sąsiedzi. Teraz około 2 miesięcy temu kupiłem "białą damę" no i zaczął się problem z paleniem - pewnie był wcześniej ale najarany jak szczerbaty na suchary dałem się skusić na czar audi (wykończenie, wygląd itp).
wesz82 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Dzień dobry. Chcę się wtrącić jeśli mogę. Otóż także mam problem z odpalaniem. Wymieniłem co tylko się da. Zacząłem od filtra paliwa oraz zaworka znajdującego się na nim - nie pomogło. Założyłem przeźroczysty przewód by sprawdzić czy nie cofa się paliwo - wszystko w normie. Miałem przeciek na pompie wtryskowej - została zregenerowana i pompiarz stwierdził, że nic niepokojącego w niej nie widzi. Wymieniłem komplet świec żarowych, resztę filtrów, 2 czujniki temperatury płynu, termostat, wymieniłem akumulator na nowy oraz sprawdziłem rozrusznik. Wszystko niby okej pod tym względem. Ręce mi opadają... Zamieściłem film z odpalania po postoju 12h oraz tuż po zgaszeniu i odpaleniu ponownie. Proszę Was Szanowni Koledzy o podpowiedź. Dawka 3,6, dawka startowa na vagu na max zmieniona. Kąt wtrysku waha się w okolicach 56-60. Już sam nie wiem co z tym robić. Może spotkaliście się z podobnym widowiskiem? Proszę, obejrzyjcie moje 2 filmy, a szczególnie ten pierwszy przy odpalaniu na zimno po postoju. Będę Wam niezmiernie wdzięczny za ukierunkowanie mnie gdzie leży problem. Wiem, że na odległość nie będziemy wróżyć ale może po objawach coś stwierdzicie. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam, Grzegorz.1. 2. Bardzo Was proszę o opinie i podpowiedzi. Jak kręcisz w 1szym filmiku 1-1,5 sek po zgaśnięciu kontrolki świec to ja bym zostawił i nie szukał dziury w całym:wink:
Grzechu018 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Dzień dobry. Chcę się wtrącić jeśli mogę. Otóż także mam problem z odpalaniem. Wymieniłem co tylko się da. Zacząłem od filtra paliwa oraz zaworka znajdującego się na nim - nie pomogło. Założyłem przeźroczysty przewód by sprawdzić czy nie cofa się paliwo - wszystko w normie. Miałem przeciek na pompie wtryskowej - została zregenerowana i pompiarz stwierdził, że nic niepokojącego w niej nie widzi. Wymieniłem komplet świec żarowych, resztę filtrów, 2 czujniki temperatury płynu, termostat, wymieniłem akumulator na nowy oraz sprawdziłem rozrusznik. Wszystko niby okej pod tym względem. Ręce mi opadają... Zamieściłem film z odpalania po postoju 12h oraz tuż po zgaszeniu i odpaleniu ponownie. Proszę Was Szanowni Koledzy o podpowiedź. Dawka 3,6, dawka startowa na vagu na max zmieniona. Kąt wtrysku waha się w okolicach 56-60. Już sam nie wiem co z tym robić. Może spotkaliście się z podobnym widowiskiem? Proszę, obejrzyjcie moje 2 filmy, a szczególnie ten pierwszy przy odpalaniu na zimno po postoju. Będę Wam niezmiernie wdzięczny za ukierunkowanie mnie gdzie leży problem. Wiem, że na odległość nie będziemy wróżyć ale może po objawach coś stwierdzicie. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam, Grzegorz.1. 2. Bardzo Was proszę o opinie i podpowiedzi. Jak kręcisz w 1szym filmiku 1-1,5 sek po zgaśnięciu kontrolki świec to ja bym zostawił i nie szukał dziury w całym:wink: Tak pali przy -2 stopniach a swiece moge grzac i od razu krecic ale nic to nie daje...
trepek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Dzień dobry. Chcę się wtrącić jeśli mogę. Otóż także mam problem z odpalaniem. Wymieniłem co tylko się da. Zacząłem od filtra paliwa oraz zaworka znajdującego się na nim - nie pomogło. Założyłem przeźroczysty przewód by sprawdzić czy nie cofa się paliwo - wszystko w normie. Miałem przeciek na pompie wtryskowej - została zregenerowana i pompiarz stwierdził, że nic niepokojącego w niej nie widzi. Wymieniłem komplet świec żarowych, resztę filtrów, 2 czujniki temperatury płynu, termostat, wymieniłem akumulator na nowy oraz sprawdziłem rozrusznik. Wszystko niby okej pod tym względem. Ręce mi opadają... Zamieściłem film z odpalania po postoju 12h oraz tuż po zgaszeniu i odpaleniu ponownie. Proszę Was Szanowni Koledzy o podpowiedź. Dawka 3,6, dawka startowa na vagu na max zmieniona. Kąt wtrysku waha się w okolicach 56-60. Już sam nie wiem co z tym robić. Może spotkaliście się z podobnym widowiskiem? Proszę, obejrzyjcie moje 2 filmy, a szczególnie ten pierwszy przy odpalaniu na zimno po postoju. Będę Wam niezmiernie wdzięczny za ukierunkowanie mnie gdzie leży problem. Wiem, że na odległość nie będziemy wróżyć ale może po objawach coś stwierdzicie. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam, Grzegorz.1. 2. Bardzo Was proszę o opinie i podpowiedzi. Jak kręcisz w 1szym filmiku 1-1,5 sek po zgaśnięciu kontrolki świec to ja bym zostawił i nie szukał dziury w całym:wink: Powinien palic na dotyk. Tyk i juz pali. Grzechu018 Odkrec od pompy jeden metalowy przewod i powiedz mi, czy dupka tego zaworku, co zostanie w pompie (zaworek zloty, dupka szara) podczas wciskania jej, czuc by byla na sprezynce czy nie. Bo jak policzylem to pompa musi przeleciec przez wszystkie wtryski zanim odpali. Tak jakby na zaden wtrysk przy rozruchu nie potrafila podac odpowiedniego cisnienia.
Fido Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Ludzie,do odpowiedzi na post służy opcja ODPOWIEDZ a nie Odpowiedz z cytatem. Po jaką cholerę cytujecie całe posty.
trepek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Abys sie wkurzal i by Mikolaj dal Ci rozge za zle zachowanie :-)
Grzechu018 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Trepek - chodzi Ci o ten przewod co wchodzi w nastawnik? po odkreceniu tej sruby wchodzacej w nastawnik i poruszaniu cos w srodku lata. Czy tak powinno byc?
trepek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Trepek - chodzi Ci o ten przewod co wchodzi w nastawnik? po odkreceniu tej sruby wchodzacej w nastawnik i poruszaniu cos w srodku lata. Czy tak powinno byc? Tak byc powinno ale nie o to mi chodzilo :-) Ale tez wprowadzilem Cie w blad... Piatek, wybacz. Zmeczenie. Z tylu pompy masz 4 metalowe przewody idace do wtryskiwaczy. Jeden przewod odkrec (ktory bedzie Ci najlepiej), z pompy bedzie wystawal wtedy taki zaworek, jego tez odkrec (klucz 14) i zobacz, czy dupke ma sprezynujaca czy nie. http://obrazki.elektroda.net/14_1235304657.jpg Widzisz, tutaj masz 4 zaworki. Jeden z nich wykrec. Nie boj sie, nic sie nie stanie.
Fido Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Abys sie wkurzal i by Mikolaj dal Ci rozge za zle zachowanie :-) Poczytaj sobie o netykiecie.
trepek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Czytałem, i: 1) Nie padł z mojej strony zwrot, który mógłby Cię urazić. 2) Jedyny wulgaryzm tutaj użyty padł w poście napisanym przez Ciebie. 3) Dzisiaj Mikołaj. 4) Nie masz poczucia humoru. 5) Zluzuj, bo robisz się świętszy od Papieża.
Fido Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Jak czytałeś to wiesz że nie cytuje się całych postów na które się bezpośrednio pod nim odpowiada bo to i bez sensu i mało przejrzyście. Ad.1 Nie uraziłeś mnie Ad.2 Nic nie pisałem na temat wulgaryzmów Ad.3 Nie interesi mnie Ad.4 Mam Ad.5 Jestem wyluzowany a ty stosuj się do netykiety.Wtedy temat będzie bardziej przejrzysty a nie cytat cytatu zacytowanego cytatu. Do odpowiedzi służy przycisk ODPOWIEDZ
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się