Mody09 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Witam! Mam nietypowy problem z moim ogrzewaniem w A4 B6 2001r 1,9TDI AWX. Próbowałem już kilku sposobów i nie wiem co może być przyczyną. Problem jest taki, że z nawiewów leci ciepłe, albo zimne powietrze i tylko takie, nie mogę osiągnąć temperatur pośrednich. Nie wiem czy mam rację, ale wydaje mi się, że problem się pojawia, gdy na dworze jest poniżej 10*C. Gdy dam na LO, np od strony kierowcy, a wyższą temperaturę u pasażera to wtedy jest różnica z lewej leci zimne, z prawej ciepłe, ale wystarczy, że dam w tej sytuacji 18* zamiast LO, to silniczek sterujący temperaturą powietrza ucieka w skrajnie w drugą stronę, nie ma małego przeskoku i wtedy już z obu stron leci ciepłe, nawet bardzo ciepłe powietrze, mimo, że jedna jest nadal ustawiona na 18*C. Testowałem VAGiem silniczki sterujące, to faktycznie, jeden był walnięty, wymieniłem go i teraz VAG nie pokazuje żadnych błędów, a problem jest nadal, nawet kupiłem panel klimatornika, bo może coś nie tak było z moim, czego komputer nie widział, też nic to nie dało, problem jest nadal. Termostat jest sprawny, auto sie nagrzewa normalnie i zostaje na 90*C. Ma ktoś jakieś pomysły? Proszę o pomoc
Slawek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Przy jakiej temperaturze w samochodzie to sprawdzasz, poniżej 18°C ? Jeśli tak to normalne że nastawiając klimatronik na 18 on będzie próbował dogrzać jak najszybciej do 18 dla każdej strefy i każdego czujnika w pojeździe. Jak dasz LO leci zimne, a dasz 22 dogrzeje do 22 i jak później dasz 18 będzie lecieć zimne żeby wychłodzić do 18 stopni. Tak dziala automatyczna klimatyzacja. To normalne. A przy okazji napiszę Ci że przy wyłączonym trybie Econ, przy zimnym silniku i temp. poniżej +5°C włącza się elektryczne dogrzewanie wnętrza (to jest tylko w TDI)
Mody09 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2013 Tak kolego, ale chodzi o to, że temperatura jest wysoka, ustawiając w trybie econ czy na klimatyzacji, temperatura jest jak na HI, grzeje na maksa mimo ustawionych 18*C w aucie nie da się wysiedzieć z ciepła. Zasadę działania klimatronika znam, chodzi właśnie o to, że on nie działa jak powinien. Nie rozumiem dlaczego temperatura zewnętrzna ma na to wpływ. Termometr pokazuje mi dobre wartości temperatury zewnętrznej, więc czujnik jest sprawny.
Slawek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 A jak dasz na więcej np. 25°C albo nawet HI (żeby zagrzało się mniej więcej do takiej temp.), a potem ustawisz 18 to dalej grzeje? Dziwne że nie masz błędów.
Mody09 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2013 Dokładnie, nawet jak dam HI i zejdę do 18*C, dalej grzeje jakby było na HI. Błędów nie ma. Zastanawia mnie tylko dlaczego silniczek odpowiedzialny za regulacje temperatury działa tylko w dwóch skrajnych płaszczyznach, na LO i wystarczy dać 18*C i już ustawia się na HI, mimo, że na wyświetlaczu klimatronika jest 18*C. Może to on fiksuje? Ale wtedy na VAGu pokazałoby błąd.. ---------- Post dopisany at 19:33 ---------- Poprzedni post napisany at 17:18 ---------- Zauważyłem jeszcze, że dając na jednej strefie LO, a na drugiej np 18*C to obie strony dmuchają prawidłowo tzn. jedna zimna, druga ma te 18*C i wtedy regulacja działa, ale pod warunkiem, że na jednej pozostaje to LO i wtedy druga strefa działa płynnie do samego HI, ale jak juz dojdzie do HI i w strefie LO zmienię na np 18*C to obie dmuchają jakby były na HI. I tak samo jest gdy na obu mam ustawione np 18*C dmuchają jakby były na HI
Slawek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 A robiłeś to http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/adaptacja-nastawy-klimatronika-57195/ ? Jak nie to spróbuj, może nastawy coś pomogą.
Mody09 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2013 Właśnie nie, bo sam VAGa nie posiadam, a znajomy twierdzi, ze jego VAGiem nie da się tego zrobić, albo po prostu sam nie wie, że się da. Robiony był tylko jakiś test klimatronika, gdzie każdy silniczek po kolei był uruchamiany. Ja jestem praktycznie zielony z VAGa, więc może sam kabel wystarczy do laptopa, żeby sobie z tym poradzić?
Slawek Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Myślę że raczej każdy kabel powinien dać radę. Zapisz sobie instrukcje i podyktujesz znajomemu jak zrobić.
Mody09 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2013 Dziś, tzn. wczoraj już mu to pokazałem, to zrobił wielkie oczy i zdziwioną minę Jeśli faktycznie każdy kabel da radę, to sobie taki kupię i sam będę działał, tak chyba najlepiej, najpewniej i najprościej
enrike2 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 To sprawdz błędy najpierw to postawa i daj znać ją obstawiam silniczki klap
Mody09 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2013 Więc po zdiagnozowaniu i adaptacji klimatronika, VAG nie pokazuje żadnych błędów, wszystkie wartości wg opisu. Ogólnie w opcjach klimy, nic nie wykrywa, niby wszystko jest ok, ale leciałem całe auto po kolei i w sekcji silnika, wyszło coś takiego: 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 35-10 - - - Intermittent Czy to może być przyczyną? Co to w ogóle oznacza? ---------- Post dopisany 16-12-2013 at 17:16 ---------- Poprzedni post napisany 13-12-2013 at 12:57 ---------- Koledzy i jak? Nikt nie ma żadnych pomysłów?
elmo814 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 podstawinny klimatron i sprawdz błedy ?
Mody09 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2013 Mam swój panel i kupiony z forum inny, o tym samym oznaczeniu. Zaadaptowany, bez błędów. Problem jest dalej ten sam Może ktoś potrafi odpowiedzieć na pytanie odnośnie błędu? Z czym to może być związane?
Robero321 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Ten błąd 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller najprawdopodobniej oznacza że jest brak komunikacji z kontrolerem klimy. Być może gdzieś w kostce zaśniedziały przewody lub np. zebrała Ci się woda przy module komfortu. Czytałem że ludzie mieli podobne objawy kiedy ten moduł pływał w wodzie lub przewody zaśniedziały. Musisz posprawdzać instalacje. Zaczął bym od sprawdzenia modułu znajduje się mniej więcej pod nogami kierowcy dość blisko progu dość niefortunne miejsce ponieważ bardzo często zbiera się tam woda.
Slawek Opublikowano 17 Grudnia 2013 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Tak brak komunikacji ale nie z MK tylko z ECU - w końcu błąd jest w sterowniku silnika, a woda to też możliwe ale właśnie w sterowniku silnika, bo tam tez potrafi się dostać jeśli ktoś kiedyś próbował odkręcić obudowę i nie wiedział że piąta śruba jest pod podszybiem i urwał. W module komfortu również potrafi zbierać się woda, ale wydaje mi się że raczej MK tu nic nie poradzi. Jeśli woda by była w sterowniku silnika, trzeba sprawdzić obudowę i odpływy czy niezapchane oraz tak samo odpływy jeśli woda jest w MK.
Mody09 Opublikowano 17 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2013 Będę musiał to sprawdzić, zwłaszcza, że wiem, że znajomy mechanik robił mi coś ze sterownikiem silnika, bo poprzedni właściciel zniszczył z niego obudowę z nieznanych mi powodów i właśnie dostawała się tam wilgoć czy woda. Może zrobił to źle. Dzisiaj zauważyłem, że jak jest cieplej, czyli te 5-6*C na plusie na zewnątrz, to nawiew zachowuje się normalnie, cały zakres temperatur działa, czyli wychodziłoby na to, że wilgoci nie ma i wszystko ok? Muszę zajrzeć do tego sterownika, jak wygląda obudowa i sam sterownik.
Robero321 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Zgadza się może być i przy ECU jeśli kanały odpływowe są zapchane (należało by sprawdzić ich drożność) tylko żeby ta 5 śrubę odkręcić to najlepiej zdjąć wycieraczki a właściwie ramiona i wysunąć podszybie do "siebie" - zdjąć wtedy masz łatwy dostęp do tej 5 śruby i nie połamiesz obudowy.(jeśli masz ją już połamaną czy poklejoną to najczęściej naprawy nie dają efektu i najlepiej wymienić ją na sprawną) Jeśli faktycznie masz wodę czy to przy ECU czy przy module to na twoim miejscu nie czekał bym bo jak się skopci to za modułem np. może polecieć Ci sporo kolejnych modułów czy też sterowników jak zwał tak zwał i koszty będziesz miał nie małe .. Znajomemu w pasacie MC który pływał w wodzie spalił wszystkie moduły w dziwach, sterowanie Klimą, szybami, zamki i jeszcze parę innych rzeczy.
Mody09 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 Dziś wyciągnąłem sterownik silnika, wszystko tam gra, odpływy ok, zero wilgoci czy wody. Ponownie podłączyłem VAGa i sprawdziłem błędy, na klimatroniku nic, w sekcji silnika to co było, tylko dodam jeszcze, że ostatnio nie napisałem wszystkich błędów. Ogólnie wygląda to tak: Wednesday, 18 December 2013, 17:43:53 VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 038 906 019 FP Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1467 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 63351 Additional Info: WAUZZZ8E92A114316 AUZ6Z0A0245068 3 Faults Found: 17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Plus P1586 - 35-10 - - - Intermittent 18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster P1650 - 35-10 - - - Intermittent 18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller P1635 - 35-10 - - - Intermittent Z tego co się domyślam, to pierwszy dotyczy zaworu, poduszki pod silnikiem, tak? Co do drugiego nie mam pojęcia, a trzeci był już podany przez Was. Ogółem chyba dalej jestem w lesie.. Dziwi mnie to, że wystarczy +5*C na zewnątrz i wszystko działa normalnie. Koledzy, co jeszcze sugerujecie?
garry99 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Mam taki sam problem że jak ustawie na 18 stopni to jest za gorąco i nie idzie wytrzymać na LO wiadomo już zimno.po podłączeniu vaga są dwa błędy. 00604 potencjometr V71(G113) i 01274 nastawnik klapy spiętrzającej V71 i teraz gdzie tego szukać to idzie wymienić?
Mody09 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 Ja u siebie doszedłem do tego nie wiedząc który z silniczków jest padnięty w taki sposób, ze zdemontowałem schowek i podłączyłem VAGa, a następnie wyświetliłem błędy, wyskoczył jeden,ale już nie pamiętam co to było i po kolei odłączałem każdy z silniczków na wtyczkach i za każdym odłączeniem skan i po odłączeniu czwartego z kolei ilość błędów się nie powiększyła, czyli wiedziałem który jest padnięty. Wymieniłem na sprawny i bez błędów. Tylko jak widać u mnie jest co innego chyba przyczyną...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się