miodzio992 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Na wstępie witam wszystkich użytkowników Jako że jest to mój pierwszy post mam nadzieję że od razu nie zostanę skarcony lecz uzyskam odpowiedź na moje pytanie. Otóż dostałem od kolegi kabel na którym jest napisane Polski VAG. Kabel oczywiście działa z programem polski vag 2.5 i 4.9, jednak tymi programami niewiele da się zrobić. Czytałem że o wiele lepszy jest np. vag 3.11 czy vag 409 jednak mój kabel nie chce z tym współpracować. Po rozebraniu wtyczki odczytałem numer na chipie i jest to FT232RL i moje pytanie brzmi czy ten chip może współpracować z innymi programami niż polski vag ? Przy próbie uruchomienia testu w vag-com 3.11 wyświetla mi błąd. Dodam też, że próbowałem na systemach Win XP,7,8... Jeśli ten kabel nie nadaje się do niczego to mówcie i powiedzcie jaki kupić, z góry wielkie dzięki.
karbonek Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 FT232RL jest to konwerter USB - > port szeregowy. Sprawdź konfigurację tego portu, dobrze ustaw w vag i będzie działało.
miodzio992 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 Dzięki kolego za odpowiedź jednak zapomniałem dodać że port COM mam dobrze ustawiony próbowałem COM1, COM2, COM3, COM4 i nadal nie trybi coś edit: Dodam też że sprawdzam wszystko na niepodłączonym kablu do samochodu, czy ma to jakieś znaczenie ?
Galetto Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Test robisz na podłączonym kablu do auta i włączonym zapłonie.
miodzio992 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 ok, sprawdzę i dam znać jak będzie ---------- Post dopisany at 19:29 ---------- Poprzedni post napisany at 16:43 ---------- Sprawdziłem i mam mieszane odczucia. Zainstalowałem czysty system win xp i sterowniki od nowa, program vag-com 3.11. Podczas testu też wyskakuje błąd jednak klikam save i poprawnie łączę się ze sterownikiem silnika. Zastanawiam się czy pomimo tego błędu działanie programu będzie poprawne i nie mam się czym przejmować ?
miodzio992 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 Taki jak na screenie powyżej, jednak program połączył się ze sterownikiem silnika, ale czy czasem program nie jest ograniczony tylko do kasowania błędów ? Teraz chciałem zainstalować sobie VCDS-PL 10.6 i zauważyłem że bez poprawnego testu nie można używać programu... Oczywiście test ten wykonywałem teraz w domu a nie przy podłączonym samochodzie, wyciągając wnioski z poprzedniego testu jako iż z podłączonym interfejsem i włączonym zapłonem wywalał błąd.
Galetto Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Jak odpalasz program masz na dole opcje About kliknij i zobacz czy masz wersję full. VCDS 10.6PL na tym kablu Ci nie pójdzie.
miodzio992 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2013 Tak, mam wersję full. A więc z jakich programów mogę skorzystać ? Jakie są najlepsze i jakie polecacie ?
martin0485 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Kolego mam taki sam kabel VCDS-a 10.6 pl nie idzie na nim odpalić. Ale za to na tym: VCDS lite 1.2 full version VCDS lite 1.2 full version [] - - It's Free! : Vag-Diag : VAG diagnostic tools miga elegancko. Ściągnij sobie tą wersje i będziesz zadowolony. Swoją drogą też jestem ciekawy jaki kabel jest potrzebny do odpalenia VCDS 10.6 pl???
Galetto Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Tak, mam wersję full. A więc z jakich programów mogę skorzystać ? Jakie są najlepsze i jakie polecacie ? Do tego kabla najlepsze są: VCDS Lite, VAG COM 311 lub VAG COM 4.9, ale z nim w pełnej wersji ciężko i nie mylić z polskim VAG-iem. Swoją drogą też jestem ciekawy jaki kabel jest potrzebny do odpalenia VCDS 10.6 pl??? Hex-Can dedykowany do VCDS.
miodzio992 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2013 Dzięki za odpowiedzi temat już opanowany Mam już programy takie jak VCDS Lite, Vag-COM 311 i VAG-COM 4,9 i oczywiście Polski Vag Myślę że taki zestaw pozwoli na podstawową diagnozę auta Swoją drogą rozwiązałem problem z tym błędem, kabel faktycznie musi być podłączony do samochodu podczas testu, jednak znalazłem inne rozwiązanie które pozwala na to aby nie biegać wkoło do samochodu Na wtyczce OBD mamy oznaczone piny pierwszy, ósmy, dziewiąty i szesnasty. Wystarczy podłączyć prąd 12v pod czwarty pin minus, a pod szesnasty pin plus. Wtedy zaświeci się dioda led i można wykonać poprawnie test Zapodaję jak to zrobić może komuś się to przyda
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się