Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknie delikatnie olej na katalizator


gsekulski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W B6 1.8t AVJ delikatnie mi kapie olej na górna prawą część katalizatora oraz elementy w jego pobliżu od strony tyłu silnika tzn blisko ściany grodziowej po prawej dolnej stronie katalizatora. Nie jest to duży wyciek gdyż na 2 tys km ubyło mi może 1mm oleju na bagnecie albo i nie lecz trzeba to zlikwidować. Wiem, że tak pisząc ciężko jest to zlokalizować lecz może ktoś ma jakieś sugestje z czego to może być bądź miał identycznie? Wydaje śię jakby gdzieś z góry ten olej leciał. Dodam, że silnik pracuje równo i cichutko a przebieg oryginalne 165 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieknie Ci prawdopodobnie z uszczelki pod hydraulicznym napinaczu łańcucha rozrządu - mam to samo ale jest kupa roboty , trzeba wyjmować wałki rozrządu wiec ja sobie odpuściłem

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyj silnik odpal auto lusterko w rękę i do roboty inaczej nie znajdziesz przyczyny:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki:) oddam do mechanika i niech szuka przyczyny:) pozatym wszystkiego dobrego w nowym roku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod prawym walkiem rozrzady jest uszczelka w ksztalcie pol kola plus uszczelka i czesto z niej cieknie. Kolega A4Z myli sie troszke bo nie trzeba wyciagac walkow, wystarczy odkrecic trzymania walkow i lekko je uchylic. Dla sprytnego mechanika max 1.5h pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wprawne raczki wymienia ta uszczelke bez wyciagania napinacza i walkow, wystarczy napinacz lekko podniesc wczesniej sciskajac sciagaczem, no i oczywiscie trzeba tez pokrywe zaworow zdjac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Potwierdzam że nie trzeba wyciągać wałków - dziś wymieniałem

A to że trzeba to powiedział mi znajomy mechanior :kwasny: - i tak walnąłem też bez sprawdzenia tego na forum - soory

Śmiało można wymienić w własnym zakresie jak ma sie troszkę wprawy :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja na razie byłem u mechaniora i tak szybko tylko spojrzał, ze wyglada mu to na uszczelke pod deklem zaworów tylko) i fakt faktem widac, ze puszcza troszkę:) i tak się zastanawiam bo jak tylko ta uszczelka by była to sam bym z tym sobie poradził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z 50 dyszek w kieszeni, akurat koszta uszczelki. Najgorzej jak się okaże ze ta uszczelka przy napinaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....dołączę się do tematu, mam podobny problem.

Wymieniłem uszczelkę na oryginalną i dale to samo, mokro i kapie na katalizator. Kilka dni temu ponownie podniosłem pokrywę wyczyściłem wszystko i nałożyłem dodatkowo masę uszczelniającą w miejscach jak pokazuje "sam naprawiam" i dodatkowo w takim wcięciu przy zębatce wałka wydechowego tam się właśnie gromadził olej. Za kilka dni dam znać czy pomogło.

Wszystko dokręcałem zgodnie z instrukcją i prawidłowymi momentami.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potraktujcie to na silikon,wiem ze tak się nie robi ale spróbujcie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja słyszałem własnie aby dać silikonu w niektórych miejscach. Jak bedę robił dopytam sie w których dokładnie.

radko123 daj znać czy nadal cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety moje zabiegi nic nie dały dalej leci i olej się zbiera w tym zagłębieniu, w sobotę podniosę jeszcze raz i może coś wymyśle.

Nie chcę paćkać wszystkiego uszczelniaczem, nie lubię takich patentów.

Czytałem gdzieś wątek że ktoś miał podobny problem i pomogła dopiero wymiana pokrywy zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w A3 1,8.

Wymieniona uszczelka na erling, jakiś czas było sucho, potem lipa

Miałem już kupować drugą, ale potraktowałem po całości silikonem na wys.temp.

O dziwo pomogło, sucho już prawie rok :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasada jest taka, najlepiej polozoyc uszczelke z silikonem tam gdze trzeba, tylko lekko ja przykrecic, odczekac 15-20 minut, dokrecic we wlasciwej kolejnosc nakretki odpowiednim momentem, a potem nie odpalac jeszcze auta przez kolejna dobe

---------- Post dopisany at 23:24 ---------- Poprzedni post napisany at 23:24 ----------

zawsze tez pkrywe mozna dac do delikatnego zabielenia za pare złotych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli chodzi o silikon to dać go tylko pod uszczelkę czy może na też? ...ale będzie rzeźba brrrr :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...