om602 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Witam! Mam problem z silnikiem AHL. Po uruchomieniu zimnego silnika wszystko wydaje sie w porzadku, tzn silnik chodzi rowno. W momencie ruszenia zaczyna szarpac, dlawic sie, strzelac ( odglos jest jak by to byl strzal w filtr powietrza) i zachowuje sie jak by nie palil na wszystkie cylindry. Jak tylko silnik sie nagrzeje (2,3 km) powyzsze objawy ustepuja i wszystko jest w porzadku. Mysle, ze problem moze byc zwiazny z pogoda, poniewaz im zimniej, wilgotniej, tym gorzej, tzn dluzej trwa zanim silnik zaczyna pracowac prawidlowo. Dodam,ze auto ma roczna sekwencyjna instalacje gazowa (przebieg 10 000), ktora dziala bez zarzutu. Pierwsza mysl to wymienic kable i swiece, ale byly wymieniane w kwietniu zeszlego roku przed zalozeniem instalacji gazowej. Jest tez nowa sonda lambda Boscha. Prosze o pomoc. Z gory dziekuje za odpowiedzi.
om602 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2013 Nie sprawdzalem. Czy jest jakis sposob aby ja sprawdzic, czy jedyny to wymiana na nowa?
Won$ki Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Najlepiej wieczorem jak jest ciemno odpal go jak jest zimny silnik i zobaczysz czy coś się iskrzy strzela. U mnie właśnie tak było ze na zimnym szarpał przerywał nieraz i zgasl a jak się zagrzal to wszystko było super. Okazało się ze cewka
krystiano91 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Objawy występują podczas jazdy na gazie? Jeśli tak to podczas szarpania wyłącz gaz tzn. przerzuć na benzynę i daj znać jak się zachowuje auto.
om602 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2014 Te objawy wystepuja na benzynie i na gazie wiec mysle, ze to nie wina instalacji.
WolfElk Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Witam. Miałem coś takiego. Uszkodzona świeca - jak ją wykręcałem to się rozleciała. Wymieniłem jednocześnie kable zapłonowe i pomogło. Cewka też jest podejrzana, ale u mnie była ok. Nie zawsze coś iskrzy pod maską w ciemności więc się tym nie sugeruj.
krystiano91 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Sprawdź kopułkę i palec. Sprawdzałeś czy problem występuje na rozgrzanym silniku ( np przy prędkości 40km/h, wrzuć 5bieg i pedał 100% w podłogę) ? Jeżeli auto będzie się dziwnie zachowywać, szarpać to znak, że problem tkwi w układzie zapłonowym.
Kejsi Opublikowano 18 Stycznia 2014 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Krystian ahl nie ma kopulki i palca ma układ simosa, składający się chyba z 2 cewek. Po tych 2-3 km przełączy się na gaz i może wtedy wszystko się uspokaja, kable muszą być dobre bo co jak się rozgrzeje to kable wysychaja? :-) Zmień świece nie zaszkodzi a jak bd to samo to lecisz do warsztatu pod kompa i dopiero zmieniaj w ciemno pół silnika
krystiano91 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Tomek, masz rację. Nie zwróciłem uwagi na oznaczenie silnika. U siebie mam 1.6 ale ADP (jeszcze z kopułką i palcem). Miałem identyczne objawy jak kolega i dopiero po wymianie wymienionych rzeczy mogę jeździć. Wcześniej do póki silnik się nie rozgrzał strach było autem przejeżdżać od świateł do świateł na skrzyżowaniach.
om602 Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Opublikowano 11 Maja 2014 Wyglada na to, ze kable wysokiego napiecia do wymiany, co ciekawe byly wyminiane w zeszlym roku (Bosch), teraz maja ok 15 tys przebiegu. Tylko tyle wytrzymuja? Swiece nowe- Denso. Jest iskrzenie miedzy "fajkami" a kopulka. Sciagnalem fajki od strony kopulki i nie maja zadnych uszkodzen. Zastanawiam sie, czy to iskrzenie to nie wina cewki lub kopulki. Czy mozecie doradzic jak zdemontowac kable, cewke i kopulke? Czy mozna to zrobic bez demonazu innych podzespolow, bo dostep jest bardzo ograniczony? Dzieki. ---------- Post dopisany 11-05-2014 at 01:03 ---------- Poprzedni post napisany 28-04-2014 at 22:27 ---------- Okazalo sie ze winna byla cewka. Po wymianie autko super:banan: a swoja droga to wymiana cewki jest dosc klopotliwa, ale dalem rade. Dziekuje bardzo!
Billings Opublikowano 8 Czerwca 2014 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Panowie,z jakim kosztem wiąże się wymiana cewki w ADP 1.6 ?
marko01 Opublikowano 2 Lipca 2014 Opublikowano 2 Lipca 2014 miałem to samo. Wymieniłem cewkę. kable i świece - raczej nie pomogło. Czeka mnie wizyta u specjalisty.
evo_ Opublikowano 12 Stycznia 2015 Opublikowano 12 Stycznia 2015 Witam panowie odświeżę temat mam 1.6 ahl lpg podpinany pod komputer brak błędów po wymianie listwy wtryskowej gazu( stara juz na 2 cyl klepała) plus ustawieniu przez gazownika auto na pb i lpg szarpie w przedziale 1-2 tys obrotow dodam że na starej listwie tego nie bylo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się