Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zacisk hamulcowy - nowy/używany/reneracja ?


Dajmon

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że grzeje się u mnie tylna lewa felga z oponą. Zacisk aktualny, który jest na tarczy (chyba 288mm). Zacisk ten jest od nowości ori audi - lukas'a. Pół roku temu zacisk ten czyściłem. Do tej pory było dobrze. Teraz ponownie jest problem. Tłoczek w zacisku nie cofa się pewnie do tyłu (nie wraca), co powoduje, że klocki trzymają tarczę. Może należałoby zregenerować ? Może kupić ori używkę. Może nowy ori z ASO lub nowy innej firmy nie z aso. Proszę o wsparcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapieczony tłoczek trzeba rozebrać i wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z devastation'em. Wyśle On mi w kopercie dwie "ślepe" nakrętki o odpowiedniej średnicy i skoku gwintu, którymi zaślepię/zamknę wężyki z płynem hamulcowym, po ich odpięciu/odłączeniu od moich zacisków kompletnych. Dwie nakrętki na dwa wężyki, bo zrobię komplet tył (lewy i prawy), pomimo, że na razie szwankuje tylko jedna strona - lewa. Może się okazać, że prawa strona za pół roku padnie i co wtedy ? Lepiej dmuchać na zimne.

Jak nakrętki przyjdą, wężyki zaślepię, wówczas zaciski wyślę do devastation'a na regenerację. Piaskowanie i malowanie. Mogę kolor wybrać na jaki mi pomaluje proszkowo, może na czerwono ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, ze lepiej dmuchac na zimne, tym bardziej jezeli są wątpliwosci, przypuszczenia..., bo jak nic sie nigdzie nie dzieje, to by można wymieniac wsio i wszędzie :)

Co do koloru to kwestia gustu, nikt ci nie powie co ci sie podoba i co bys chciał miec, sam zdecyduj... Ja tylko napisze, że gdybym sobie robił ori zaciski to bym tego nie malował, bo dla mnie to seria jest, wiec... ale oczywiscie kazdy robi co chce...

Pozdro

Rav

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko napisze, że gdybym sobie robił ori zaciski to bym tego nie malował, bo dla mnie to seria jest, wiec... ale oczywiscie kazdy robi co chce...

bez malowania cała regeneracja nie ma sensu, zacisk jest wypiaskowany przed składaniem

aluminium nie jest wówczas zabezpieczone przed utlenianiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devastation mówił mi, że po wykonaniu piaskowania jest wykonany etap cynkowania, czyli naniesienia nowej powłoki ochronnej. Jest jednak ona dość cienka i po pewnym czasie zubożeje. Można wówczas dodatkowo wykonać malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko napisze, że gdybym sobie robił ori zaciski to bym tego nie malował, bo dla mnie to seria jest, wiec... ale oczywiscie kazdy robi co chce...

bez malowania cała regeneracja nie ma sensu, zacisk jest wypiaskowany przed składaniem

aluminium nie jest wówczas zabezpieczone przed utlenianiem

Jeżeli jest taki sens tego to jak najbardziej, tylko ja nie jestem zwolennikiem malowania seryjnych zacisków w rzucające sie w oczy kolory, booo... to jak zakłądac dyfuzory, szerokie lacze, no ale daewo matiz/tico, zostanie nadal daewoo, a bmw z pakietem Mpower zostaje tylko bmw, a nie mpower bmw, itp.

Ale jak mówie, dla mnie takie rzeczy muszą miec pokrycie, dla innych nie :)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20130726_122805.jpg

20130413_150907_1_1.jpg

---------- Post dopisany at 14:02 ---------- Poprzedni post napisany at 14:01 ----------

Malowanie zaciskow robi sie po to aby zabezpieczyć je przed korozja. Efekt wizualny schodzi na plan dalszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche bzdury gadasz kolego chyba sto razy lepiej wyglada zacisk seryjny nawet w dyskretnym kolorze nie koniecznie czerwony.. niż pordzewiałe albo zasniedziałe zaciski:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche bzdury gadasz kolego chyba sto razy lepiej wyglada zacisk seryjny nawet w dyskretnym kolorze nie koniecznie czerwony.. niż pordzewiałe albo zasniedziałe zaciski:facepalm:

troche czytasz bez zrozumienia kolego

"ja nie jestem zwolennikiem malowania seryjnych zacisków w rzucające sie w oczy kolory" to raz

a dwa, to gdzie ja napisałem ze

"niż pordzewiałe albo zasniedziałe zaciski" - ja właśnie wole w miare dyskretne, i oczywiscie estetyczne + zadbane, więc, a inni wolą "żarówy", dyfozory, ryczące tłumiki, lotki, itp. Ja wole żeby wszystko pełniło swoją funkcje i służyło jaknajdłużej.

P.S. moze nie napisałeś wprost ze ja tak twierdze (pordzewiałe albo zasniedziałe zaciski), ale z kontekstu tak wynika, lub po prostu zbyt mało sprecyzowałeś swoją wypowiedź.

Tak czy siak, na temat gustu sie nie dyskutuje!! Każdy robi co chce, jedni się z tego smieją z politowaniem, a inni się zachwycają...

---------- Post dopisany at 14:35 ---------- Poprzedni post napisany at 14:12 ----------

http://s27.postimg.org/4qo2h3h1r/20130726_122805.jpg

http://s9.postimg.org/6la488vpn/20130413_150907_1_1.jpg

---------- Post dopisany at 14:02 ---------- Poprzedni post napisany at 14:01 ----------

Malowanie zaciskow robi sie po to aby zabezpieczyć je przed korozja. Efekt wizualny schodzi na plan dalszy.

Te szare/srebrne ładnie wygladają, taki efekt nowych zacisków :)

Tomek,

powiedz mi cos, pod tą łapką od ręcznego jest gumka na tym freziku, czy ty tam cos smarujesz, napełniasz to jakims smarem, bo to chyba jest newralgiczne miejsce, przez które ręczny z czasem zaczyna coraz słabiej odbijac - czy jest jakas inna przyczyna? Bo tam zaczyna najbardziej sniedzieć, utleniac się, syfic i zapiekac...

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest mały dwuwargowy uszczelniacz.

Zapodaje tam syntetyczny litowy smar Ate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wpisy koledzy.

Myślę, że zlecając robotę szanownemu koledze devastation, nie będę miał gorszych zacisków od Waszych. Będę miał ori oooo (audi) zregenerowane.

Jeśli również regenerowaliście, to dajcie znać. Może również szanowny devastation Wam robił.

Jeśli kupowaliście nowe (z ASO) lub innej firmy również dajcie opinię.

Ja jak wykonam operację dzięki koledze devastation, również tutaj zapodam odpowiedni wpis. Czy wszystko ok czy jakieś problemy.

Dziękuję za foty koledze devastation. Pierwsza fota mi bardzo odpowiada. Druda - z czerwonym trochę mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj kolor jest najmniej istotny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja regenerowałem zaciski u kolegi Deviego i powiem krótko, jak hamulce to tylko do niego i jeszcze żeby każdy był takim profesjonalistą, to byłoby cudnie z naszymi samochodami:smiley:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszła paczka. Wszytko super zregenerowane i pomalowane, odnowione. Jutro montaż. Oczywiście zgłoszę jak poszło i jak się wszystko sprawuje. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanko do kolegi devastationa nie masz gdzies na stanie kompletu zaciskow do mojego alt-ka 288 bo bede robil hamulce i chcial bym pomalowane zaciski i zregenerowane kupil bys zestawy naprawcze i mi zrobil bo widze reke profesjonalisty, no chyba ze masz gdzies na półeczce zregenerowane gotowce, bo ja nie moge swojego postawic na kolkach na tydzien wyslal bys mi zrobione a ja bym ci odeslal swoje, jak by co to pisz na prv narazie tyl bo juz tarcze zjedzone i klocek nie odbija tak jak powinien, na wiosne przodek bysmy zrobili. czekam na odp pozdo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...