Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sztywność nadwozia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio niepokoi mnie pewien fakt. Przy wymianie kół na zimę po podstawieniu lewarka z przodu i podniesieniu auta jest opór przy próbie otwarcia przednich drzwi. Trzeba szarpnąć. W poprzednim samochodzie vw vento też coś takiego było ale w mniejszym stopniu.

Jeśli auto stoi normalnie rygiel w słupku mniej więcej jest na środku szczeliny zamka w drzwiach. Nawet jadąc powoli drogą gruntową (muldy, dołki itp.) wkładam dłoń między boczek drzwi a próg wewnętrzny i czuć, że drzwi "pracują". Tak ma być??:kox: Czy to już wiek samochodu tak na niego działa? Może ma wpływ na to fakt, że jeżdżę na sprężynach -40mm i "punkty podparcia" karoserii są bardziej sztywne? Czy ktoś u siebie zaobserwował takie zachowania? Jeździłem jeszcze golfem IV gdzie niby też słychać jakby drzwi "chodziły" ale nie ma problemu z ich otwarciem po podniesieniu jednego koła do góry.

Moja audica na pewno nie jest bez skazy. Tzn. blacharz już się nią bawił - ale nie na tyle żeby składać ją z trzech innych :grin: Są jedynie ślady tak jakby parkowania w bagażniku ale wnęka koła zapasowego nie ruszona. No i lewy tylny błotnik wymieniany.

Montaż rozpórek może to zmienić czy one tylko poprawiają sztywność w prowadzeniu?

Są jakieś punkty w karoserii które mogłem pominąć przy oględzinach i teraz jeżdżę 'składakiem'?

Na sprawdzeniu geometrii wszystkie wartości są na zielonych polach czyli w normie.

Opublikowano

ja moja obojetne w którym miejscu podniose to wszystkie drzwi sie otwieraja tak jak powinny.bez zadnych oporów.:hi:

Opublikowano

To już po prostu SKS a i sztywniejsze zawieszenie oraz przebyde naprawy blacharsko-lakiernicze robią swoje... Z czasem będzie tylko gorzej, znajomy miał tak że jak podniósł auto na lewarku i otworzył drzwi to przednia szyba pękła od naprężeń.

Po pierwsze przydałoby się skontrolować stan wszystkich elementów nośnych [progi, podłużnice, etc] rdza i wgniotki na pewno odcisnęły swoje piętna na nich i przez to sztywność pojazdu jest mniejsza. Jak już w/w elementy skontrolujesz można zainwestować w rozpórkę. Nie wiem jak w B5 jest rozwiązane tylne zawieszenie, ale zapewne jest to belka, więc powiedzmy że tył można pominąć, lub ewentualnie zainwestować tylko w górną kielichów, ale na przód górna kielichów i dolna to powiedzmy iż minimum, aby uzyskać porządne sztywne auto.

W sportach motorowych "obspawuje" się też całą budę [na zgrzewaniach i łączeniach elementów] lecz wymaga to ponownego lakierowania i konserwacji.

Tak w skrócie o rozpórkach i kilka ich rodzajów:

How sway bar work, How Stuff Works, How do stabilizer bars work | Ultra Racing

Co do samych rozpórek to ja w swoim poprzednim aucie [Mitsubishi Colt] który jak to każdy Japoniec znany jest z dość cienkich i miękkich blach sam wyspawałem dwie porządne, grube rozpórki górne na przód oraz tył i była znacząca różnica i w prowadzeniu i w sztywności pojazdu. Podczas podnoszenia go na lewarku drzwi już nie wichrowały się a wcześniej było już tak iż nie dało ich się zamknąć jak auto było podniesione. Przy okazji plastiki znacząco przestały trzeszczeć :D.

Nie polecam tylko rozpórek ze śrubą rzymską, po prostu nie jest to dobre i tyle ;).

Opublikowano

Niepotrzebnie się chyba tylko nakręciłem. Z prawej strony jest ok. Lewe drzwi mają luz na zawiasach. Możliwe, że to wszystko przez ten fakt tak się robi. Przecież lewa strona nie może być mniej sztywna niż prawa...?:naughty:

Opublikowano

Kolego z tego co wiem to nie powinno się otwierać drzwi, kiedy to samochód stoi na podnośniku bo wtedy zmniejszasz sztywność konstrukcji co może doprowadzić do wywołania naprężeń,które mogą przyczynić się do pęknięcia szyby czołowej.Chyba nawet było to w jakieś instrukcji serwisowej ale nie pamiętam czy VW czy Audi albo innego pojazdu ale lepiej żeby wszystko było zwarte.

Opublikowano

Jeśli chodzi o sztywność to największe znaczenie ma ta, która moznaby określić jako po przekątnej. To w ten sposób nadwozie najłatwiej się odksztalca

Wysłane z mojego Trooper_X55

Opublikowano

Czyli standardowe podnoszenie na lewarku :D

Opublikowano

akurat audi A4 ma sztywną budę jak unosiłem na lewarku przy żadnej nie zauważyłem żeby drzwi się gorzej zamykały

zawias w jakimś stopniu napewno ma znaczenie , wymień i zobacz jeszcze raz , pewnie będzie lepiej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...