Arcus Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Ostatnio niepokoi mnie pewien fakt. Przy wymianie kół na zimę po podstawieniu lewarka z przodu i podniesieniu auta jest opór przy próbie otwarcia przednich drzwi. Trzeba szarpnąć. W poprzednim samochodzie vw vento też coś takiego było ale w mniejszym stopniu. Jeśli auto stoi normalnie rygiel w słupku mniej więcej jest na środku szczeliny zamka w drzwiach. Nawet jadąc powoli drogą gruntową (muldy, dołki itp.) wkładam dłoń między boczek drzwi a próg wewnętrzny i czuć, że drzwi "pracują". Tak ma być?? Czy to już wiek samochodu tak na niego działa? Może ma wpływ na to fakt, że jeżdżę na sprężynach -40mm i "punkty podparcia" karoserii są bardziej sztywne? Czy ktoś u siebie zaobserwował takie zachowania? Jeździłem jeszcze golfem IV gdzie niby też słychać jakby drzwi "chodziły" ale nie ma problemu z ich otwarciem po podniesieniu jednego koła do góry. Moja audica na pewno nie jest bez skazy. Tzn. blacharz już się nią bawił - ale nie na tyle żeby składać ją z trzech innych Są jedynie ślady tak jakby parkowania w bagażniku ale wnęka koła zapasowego nie ruszona. No i lewy tylny błotnik wymieniany. Montaż rozpórek może to zmienić czy one tylko poprawiają sztywność w prowadzeniu? Są jakieś punkty w karoserii które mogłem pominąć przy oględzinach i teraz jeżdżę 'składakiem'? Na sprawdzeniu geometrii wszystkie wartości są na zielonych polach czyli w normie.
ryba85 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 ja moja obojetne w którym miejscu podniose to wszystkie drzwi sie otwieraja tak jak powinny.bez zadnych oporów.
Ra4al Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 To już po prostu SKS a i sztywniejsze zawieszenie oraz przebyde naprawy blacharsko-lakiernicze robią swoje... Z czasem będzie tylko gorzej, znajomy miał tak że jak podniósł auto na lewarku i otworzył drzwi to przednia szyba pękła od naprężeń. Po pierwsze przydałoby się skontrolować stan wszystkich elementów nośnych [progi, podłużnice, etc] rdza i wgniotki na pewno odcisnęły swoje piętna na nich i przez to sztywność pojazdu jest mniejsza. Jak już w/w elementy skontrolujesz można zainwestować w rozpórkę. Nie wiem jak w B5 jest rozwiązane tylne zawieszenie, ale zapewne jest to belka, więc powiedzmy że tył można pominąć, lub ewentualnie zainwestować tylko w górną kielichów, ale na przód górna kielichów i dolna to powiedzmy iż minimum, aby uzyskać porządne sztywne auto. W sportach motorowych "obspawuje" się też całą budę [na zgrzewaniach i łączeniach elementów] lecz wymaga to ponownego lakierowania i konserwacji. Tak w skrócie o rozpórkach i kilka ich rodzajów: How sway bar work, How Stuff Works, How do stabilizer bars work | Ultra Racing Co do samych rozpórek to ja w swoim poprzednim aucie [Mitsubishi Colt] który jak to każdy Japoniec znany jest z dość cienkich i miękkich blach sam wyspawałem dwie porządne, grube rozpórki górne na przód oraz tył i była znacząca różnica i w prowadzeniu i w sztywności pojazdu. Podczas podnoszenia go na lewarku drzwi już nie wichrowały się a wcześniej było już tak iż nie dało ich się zamknąć jak auto było podniesione. Przy okazji plastiki znacząco przestały trzeszczeć . Nie polecam tylko rozpórek ze śrubą rzymską, po prostu nie jest to dobre i tyle .
Arcus Opublikowano 10 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2014 Niepotrzebnie się chyba tylko nakręciłem. Z prawej strony jest ok. Lewe drzwi mają luz na zawiasach. Możliwe, że to wszystko przez ten fakt tak się robi. Przecież lewa strona nie może być mniej sztywna niż prawa...?
gremlin112 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Kolego z tego co wiem to nie powinno się otwierać drzwi, kiedy to samochód stoi na podnośniku bo wtedy zmniejszasz sztywność konstrukcji co może doprowadzić do wywołania naprężeń,które mogą przyczynić się do pęknięcia szyby czołowej.Chyba nawet było to w jakieś instrukcji serwisowej ale nie pamiętam czy VW czy Audi albo innego pojazdu ale lepiej żeby wszystko było zwarte.
marekg Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Jeśli chodzi o sztywność to największe znaczenie ma ta, która moznaby określić jako po przekątnej. To w ten sposób nadwozie najłatwiej się odksztalca Wysłane z mojego Trooper_X55
gremlin112 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Czyli standardowe podnoszenie na lewarku
ŁYSY44 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Opublikowano 11 Stycznia 2014 akurat audi A4 ma sztywną budę jak unosiłem na lewarku przy żadnej nie zauważyłem żeby drzwi się gorzej zamykały zawias w jakimś stopniu napewno ma znaczenie , wymień i zobacz jeszcze raz , pewnie będzie lepiej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się