Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T duze spalanie ( katalizator ? )


Keicam_Rider

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

PROBLEM:

- duże spalanie ( normalna jazda 12-15l/100km, a zawsze palił 8,5-9,5km/100km

Ciekawostka: przy bardzo dynamicznej jeździe średnie spalanie wyszło 50l/km, a na tym odcinku zawsze wychodziło ok. 25l przy takiej jeździe. Wiec na pewno jest coś nie tak.

- przy podłączeniu do vaga 311 i diagnozie basic settings grupy 046 ( badanie katalizatora ) pole nr3 wyrzuciło wartość 7.56 (martwi mnie to), nowy powinien miec 0.1-0.3. Klasyfikujacy do wymiany 1.0. A mój ~7.50 ... jak mam to interpretować ? wytłuc go ?

- jak zrobić logi dynamiczne w AVJ ? tzn jakich grup? jest jakas rozpiska w jaki sposób jaki silnik diagnozować?

ZROBIŁEM autoscan (w jaki sposób to dokładnie odczytać?):

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6

Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 906 018 B

Component: 1.8L R4/5VT 0004

Coding: 11501

Shop #: WSC 42528

WAUZZZ8EZ1A044218 AUZ6Z0A0031279

1 Fault Found:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-00 - -

Readiness: 0000 1000

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front D620

Coding: 04275

Shop #: WSC 06435

No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 820 043

Component: A4 Klimaautomat 0408

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

1 Fault Found:

00819 - High Pressure Sensor (G65)

29-00 - Short to Ground

Address 09 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 907 279 E

Component: int. Lastmodul RDW 0305

Coding: 00111

Shop #: WSC 42528

No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 16 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 953 549 F

Component: Lenksáulenmodul 0302

Coding: 00011

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 920 900 F

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D11

Coding: 00101

Shop #: WSC 00000

WAUZZZ8EZ1A044218 AUZ6Z0A0031279

No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 J

Component: Komfortgerát T85 0112

Coding: 06720

Shop #: WSC 63351

3 Faults Found:

01561 - Left Rear Door

61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

01562 - Right Rear Door

59-10 - Can't Unlock - Intermittent

01562 - Right Rear Door

61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

Address 55 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 907 357 C

Component: dynamische LWR D05

Coding: 00060

Shop #: WSC 63351

3 Faults Found:

01535 - Control Circuit for Right Headlight Range Adjusting Motor (V49)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

01534 - Control Circuit for Left Headlight Range Adjusting Motor (V48)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00776 - Level Control System Sensor: Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 035 186

Component: concert II GRO 0004

Coding: 00001

Shop #: WSC 42528

1 Fault Found:

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

49-10 - No Communications - Intermittent

End -------------------------------------------------------

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób dynamicznie na trojce logi z grup 002+115 020+118+033 czyli dwa przejazdy na początek wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza 002+115 020+118+033 ?

"002+115" to mam w basic settings i odpalam kanał 002 i nizej 115 tak ?

"020+118+033" tu odpalam na raz trzy kanały 020, 118, 033, tak ?

jest jakaś strona gdzie są zapisane prawidłowe dane jakie powinny wyjść ?

Zgadzam się, że jet błąd P0130 sondy lambda ( nie ma go w faults code, tam jest czysto. Tylko w autoscanie go znalazło. )

W vagu robiłem testy sondy przed i za katem i wychodziły OK. Każdy test dał wynik pozytywny. Napięcia się również zgadzały.

W grupie 034 pole nr3 świadczące o "zużyciu sondy" u mnie było 1.40, a wartość ta musi zawierać się powyżej 0.80. Dla nowej sondy wynosi ok. 1,99. Także wygląda ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda by tłumaczyła wysokie spalanie, ale jeśli wartości są dobre to trzeba by jeszcze raz to posprawdzać, no i logi

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie to grupy logujesz te grupy co podałem najpierw jeden przejazd z logujesz 002 i 115 i potem drugi przejazd, logujesz po kasowaniu błedów nawet jak ich nie ma na trójce do odcinki z gazem w podłodze.

---------- Post dopisany at 14:47 ---------- Poprzedni post napisany at 14:45 ----------

nie w basic tylko normalnie, potem te logi jak zapiszesz wrzuc na: vaglog.rtnet.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok :)

A jeszcze takie pytanie : co z tym katalizatorem dokładnie o kanał 046 pole nr 3. Co z tym fantem zrobić ?

---------- Post dopisany 04-01-2014 at 01:07 ---------- Poprzedni post napisany 03-01-2014 at 14:53 ----------

LOGI :

020,118,033 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

002,115 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

ps. przed zrobieniem logów skasowałem błędy (choć ich nie było). Logi robiłem na trójce i gaz w podłogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziomek pada ci przepływka, zobacz jeszcze jakie wartosci masz w pierwszym i w drugim okienku w bloku 032

Wysłane za pomoca sputnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nawet nie musisz odpalac tylko polacz sie z autem i zobacz jakie sa wartosci w drugim okienku pewnie bedzie na plus ,tylko nie kasuj bledow wczesniej

Wysłane za pomoca sputnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka raczej nowa, regenerowana tez moze byc bo t to samo co nowa oczywiscie boscha, czyszczenie moze wiele nie dac ewentualnie moze ja dobic, jeszcze przed tym dla pewnoci mozna zajrzec do tego kata czy nie przytkany.

Wysłane za pomoca sputnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Do kata zaglądałem w sierpniu i została go połowa. Siateczka nie była przypchana. Wypatroszyć go do końca czy zostawić to co jest ?

---------- Post dopisany at 13:14 ---------- Poprzedni post napisany at 11:13 ----------

Z kanału 032 okienko pierwsze 1,3% drugie okienko 7,0%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej przybliża Cie do wymiany przepływki:hi: a ten kat to jak połowa? sztywno siedział? bo jak sie obluzuje czy rozpadnie to w końcu zablokuje przepływ, można go wywalic ale musisz się liczyć z tym że bedzie wywalać bład niskiej wydajności katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRZEPŁYWOMIERZ : jak trzeba wymienić to trzeba :) jest możliwość jak ją wyjmę sprawdzić wzrokowo/multimetrem/ohmomierzem czy jest do wymiany ?

KATALIZATOR : jak sprawdzałem to był już lekko "ugryziony". Kawałek go ubyło. Poza tym sztywno siedział. Na drugiej sondzie lambda(korygującej) mam założone kolanko, bo czasem błąd sypało o niskim progu wydajności katalizatora. Wypruć go ?

ps. proszę o w miarę aktywne wypowiadanie się dzisiaj. Bo jedyny dzień wolny to ładnie po sprawdzałbym co i jak , co jest nie tak.

Dziękuję z góry i pozdrawiam :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierza nie ocenisz wzrokowo, tylko logi, a z tych co podałeś to zaniża o jakieś 10 %, jak masz od kogo to podmień na inny jak nie to chyba zostaje wymiana, co do kata jak masz kolanko to wywal go w wolnej chwili, aczkolwiek w tej chwili raczej nie jest on przyczyna Twoich problemów, bo turbina wstaje szybko więc przepływ spalin nie powinien być zablokowany, tyle ode mnie.

---------- Post dopisany at 13:41 ---------- Poprzedni post napisany at 13:39 ----------

Jak masz to kolanko to w 46 raczej nie uzyskasz włąsciwych wartości więc to olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie na dodatkowy przypływ mocy z wywalenia kata nie licz bo turbina już szybciej nie wstanie, za to po wymianie przepływki moc powinna wzrosnąc do fabrycznej.

---------- Post dopisany at 14:07 ---------- Poprzedni post napisany at 13:53 ----------

Wiesz a może jednak spróbuj wywalić tego kata bo teraz zauważyłem że masz troche niższe ciśnienie zadane niż w innych avj i dlatego może mniej przepływka wskazywać, nie chce zebyś kupywał przepływkę a potem okaże się że to nie to :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...