Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T duze spalanie ( katalizator ? )


Keicam_Rider

Rekomendowane odpowiedzi

przeplywka moim zdaniem i tak bedzie do wymiany....

wczesniej jeszcze mozesz srpboowac ją wyczyscic specjalnym specyfikiem lub izopropanloem.. moze jej cos tam jeszcze pomoze .. a jezeli kat juz w strzepach i nie ma czeka to rwij go dalej.. ale dziwne ze go tak troche wypalilo, katy w 1.8t sa metalowe i teoretycznie trwałe.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ we wszystkich seryjnych 1.8t jest podobny powinno byc ok. 120 g przy 5 tyś obr. , także wywal kata jak nic się nie zmieni to wiadomo co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po czyszczeniu logi, tylko nie dotykaj go mechanicznie, splusz pprostu , dotkniecie nawet wacikiem moze go uszkodzic (chodzi o ten drucik pomiarowy ). trzeba to zrobic bezkontaktowo ale obficie i solidnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok :)

---------- Post dopisany at 16:54 ---------- Poprzedni post napisany at 14:57 ----------

I po czyszczeniu. Obficie go spryskałem z jednej i drugiej strony. Na rurze dołączającej do przepływomierza była mgiełka olejowa (wyczyściłem ją).

Jadę zrobić logi.

Przepływomierz nie był brudny, może delikatna mgiełka olejowa także... spodziewam się że może być do wymiany.

Jak wrócę z logami to dam znać.

---------- Post dopisany at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany at 16:54 ----------

Grupy: 002,115 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

czyli przepływomierz do wymiany, tak ?

020,118,033 te kanał również zrobić ? bo wydaje mi się że chodziło nam głównie o przepływomierz, tak ?

---------- Post dopisany at 18:42 ---------- Poprzedni post napisany at 18:42 ----------

Grupy: 002,115 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

czyli przepływomierz do wymiany, tak ?

020,118,033 te kanał również zrobić ? bo wydaje mi się że chodziło nam głównie o przepływomierz, tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doladowanie jak na AVJ jest ok, ja mialem podobne w swoim AVJ, w peaku 0,55 bar potem opada lagodnie, ja bym obstawial przeplywke, jak widac czyszczenie minimalnie jej pomoglo ale dalej za malo.... , zdecyfowanie za niskie wskazania.

w miedzy czasie przy okazji moglbys zlogowac 020,118,033 zeby bylo wiadomo jeszcze jak sie lambda zachowuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Audi się teraz chłodzi do wydłubania katalizatora.

Najpierw logi czy najpierw wydłubać katalizator ?

KOLEJNOŚĆ RZECZY DO ZROBIENIA BY ZDIAGNOZOWAĆ:

- wyrzucić katalizator

- logi 020,033,118

- logi 002,115

- jeśli jest nadal taki słaby przepływomierz to wymiana na nowy po regeneracji ( dobry wybór ? oczywiście oryginalny boscha )

Kolejność poprawna ? czy zmieniłby ktoś coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak wczesniej pisałem przepływka i tak bedzie do wymiany, bosch z końcówka L na końcu, jak nie masz co robić to tego kata możesz wywalić jak wywalało ci bład kata to i tak już nie spełnia swojej funcji, i potem zrobić jeszcze raz logi dla pewności.

---------- Post dopisany at 20:49 ---------- Poprzedni post napisany at 20:48 ----------

Regenerowany chyba LX ma :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, tylko do ASO mi sprowadzą bo żadnym sklepie nie ma.

---------- Post dopisany 18-01-2014 at 08:54 ---------- Poprzedni post napisany 09-01-2014 at 23:57 ----------

DV wymieniona na nowa z aso.

Hmm... spalanie może troszkę spadło, takie mam odczucie, ale to jeszcze nie to.

Co jakiś czas wyrzuca błąd p0130. Co z tym zrobić ( jak sprawdzić sonde miernikiem ? )

"sprawdz opornosc grzałki i napieci jakie jest na grzałce .miedzy pinamia 3 i 4 we wtycze w sondzie zmierz opór powinien wynosic miedzy 2.5-10 omów ,jesli to bedzie ok to zmierz napiecie miedzy pinem 3 we wtycze na aucie powino ono wynoscic miedzy 11-14 v .podoginaj blaszki w kosce .to ze ta sonda ma napiecie miedzy 0-5v i nie oscyluje napiecie to jest normalne bo to sonda szerokopasmowa nazywana czasami pradowa"

czy ten sposób jest poprawny ?

dziś postaram się wrzucić logi

Pozdrawiam :)

---------- Post dopisany at 09:51 ---------- Poprzedni post napisany at 08:54 ----------

Pomiary sondy:

wtyczka idąca z sondy-wtyczka sondy:

opór między pinem 3 - 4 wynosi 4ohm, czyli ok.

wtyczka sonda wtyczka-ECU:

z tego co mi wiadomo to na 3 pinie i masie przy zapłonie powinno być 11-14v.

Wiec mierzymy:

- przekręcam kluczyk na zapłon

- mierzę po kolei pin-masa

wyniki:

1pin-masa 3V

2pin-masa 0,34v

3pin-masa 0v

4pin-masa 2,5v

5pin-masa 2,5v

6pin-masa 0,34v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłes logi? przepływ sie poprawił? jesli nie to nie ma sensu wymieniąc sondy bo ten bład może wcale nie wynikac z jej uszkodzenia, najpierw zajmij sie przepływką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal jest za malo jak na 150 km zrob jeszcze 002+033 +115 jak wczesniej pisalismy bedzie widac jak zachowuje sie sonda, i potwierdzi ze przeplywka zaniza.

Wysłane za pomoca sputnika.

---------- Post dopisany at 15:54 ---------- Poprzedni post napisany at 15:52 ----------

Kata sprawdzales?

Wysłane za pomoca sputnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie mi, że nie zrobiłem logów, ale jak leciałem na obwodnice to patrol policji ją zamknąć bo był wypadek.

A obwodnica to jedyne słuszne miejsce u mnie okolicy, gdzie można zrobić bezpiecznie logi.

Jutro wieczorem jadę do domu, także jakie zalecenia ? :)

002+033 +115 logi do zrobienia , tak ?

i raczej się szykować na przepływkę ?

Znalazłem w okolicy, używaną w znośnych pieniądzach. Jest sens ?

czy tylko i wyłącznie nową ?

Pan w aso powiedział mi 680zł za nową. Hmm... sądziłem, że będzie koło 350-500.

Uwagi z ostatniej jazdy:

- pierw mega delikatnie do sklepu, spalanie ~11 litrów pokazało. Odcinek 4-5km. Kiedyś na tym odcinku wyciągnąłem 6,8 litra ( a jazda identyczna była, bardzo delikatna, żadnych korków , świateł, itd )

- potem odcinek na czystej PB ( mysle moze z lpg coś nie tak ), no i wyszło 10,5. Jazda normalna.

- wracają pomyślałem, że pokonam w miare dynamicznie i ciekawe co pokaże. Wiec wracałem na biegach 2ka, 3ka, od krzyżówki do krzyżówki i wyskoczyło 12l.

wniosek: nie wazne jak się jedzie łyka zdecydowanie za dużo, o te 2 litry - 2,5 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, panowie nowa oryginalna przepływka już siedzi w aucie i ...

przepływ lepszy ale spalanie jeszcze nie jest idealne.

Poszedłem się przejechać i patrzyłem na korekty na kanale 33.

Korekty wahały się od -13% do 25%.

Bardzo często były różnorodne np. 0% 7% 1,3% 14%. Hmm... coś chyba nie gra...

Korekty były sprawdzane na lpg.

O logi ciężko, bo zasypane wszystko wokół.

Ide zaraz przejechać się na pb ok. 10km a potem pod laptopa podepne i przejazdka tyle ze na pb i jeszcze raz sprawdze korekty (kanal 33).

Pomysły ?

ps. gaz zakładany na jesieni u dobrego gazownika. Czy temperatura gazu/otoczenia mogła rozjechać mapy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...