KruKu95 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Witam. Czytałem na temat mojego problemu ale niestety nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi, więc pozwolilem sobie założyć temat. Zakupiłem Audi niedawno, i mam w niej problem z dymieniem. Otóż kopci na biało (wiekszosc ludzi twierdzi ze to przez katalizator) lecz po dodaniu gazu widać że pojawia się też niebieski dymek. Bylem z tym u mechanika i wg. niego są to uszczelniacze zaworowe bądź pierścienie, zaproponował zmianę obu części. Zanim się do niego udam chciałbym zapytać jak sprawdzić/wyeliminować którąś z jego tez. Tzn. upewnić się czy na pewno trzeba zmieniać i pierścienie i uszczelniacze. Czy zapieczonych pierścieni nie można oczyscić jakimś specyfikiem? ewentualnie co w silniku 1.8 jest bardziej prawdopodobne, pierścienie czy uszczelniacze? dodam że oleju praktycznie mi nie ubywa, a jeśli już to są to minimalne ilości, płyn chlodniczy również wporządku. Proszę o pomoc Pozdrawiam.
KruKu95 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Wg. licznika 247 tys., mam książke serwisową do 2009 roku, wtedy wskazywała 190 tys., więc myślę że przebieg jest prawdziwy. Dodam, że po kupnie zmieniłem termostat bo był uszkodzony i samochód się nie dogrzewał. Z takiej racji wysunąłem teorie, że może komuś zaciął się w "drugą stronę", zagotował samochód kilka razy i pierścienie popękały.
rafal9119 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 watpie zeby przez zagotowanie pierscienie popekaly
KruKu95 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Czyli w jaką stronę iść? co może być jeszcze przyczyną?
rafal9119 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 u mnie np dymił przez zbyt bogata mieszanke. przy przebiegu 330tys nie bierze oleju ---------- Post dopisany at 21:27 ---------- Poprzedni post napisany at 21:10 ---------- sprawdzaliscie kompresje? moze to cos pomoze
KruKu95 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 W przypadku zbyt bogatej mieszanki nie dymi na czarno? mi ewidentnie bierze delikatnie olej, bo czuć smród spalanego oleju. Co jest najbardziej prawdopodobne w takiej sytuacji? Kompresji nie sprawdzałem, ale mam taki zamiar, choć mój mechanik twierdzi że kompresje nie są odpowiedzialne pierścienie olejowe. Dziękuje Ci za dotychczasową pomoc.
ja74687 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 sprawdź kompresje, a nie myślałeś nad uszczelką pod głowicą jak jest z płynem chłodniczym, bierze czy nie ?? I czy węże od chłodnicy są twarde czy miękkie ??.
Shhaddoww Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Jeżeli oleju praktycznie Ci nie ubywa to zostawił bym uszczelniacze i pierścienie w spokoju. podłącz się pod kompa może są jakieś błędy być może ma za bogatą mieszankę (padnięta sonda lambda, czujnik temp. bądź przepływka)
KruKu95 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2014 Dziękuje Panowie za rady. Jak zakończę mój problem to napisze tutaj czym był spowodowany. ---------- Post dopisany 18-01-2014 at 15:00 ---------- Poprzedni post napisany 06-01-2014 at 15:33 ---------- Odebrałem samochód od mechanika, zmienił uszczelniacze zaworowe i odrazu rozrząd. Do zmiany uszczelniaczy zdejmował głowicę, więc nie wiem czy powodem była uszczelka pod głowicą czy uszczelniacze, wazne że problem zlikwidowany. Dziękuję za pomoc
KruKu95 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2014 jakie koszta tego zabieu?? 800 zł z częściami, z tym że robocizne miałem po taniości bo to kolega. MAM NASTĘPNY PROBLEM.... otóż wczoraj, jak odebrałem samochód, zrobiłem może z 50 km, jechałem pod górkę, 4 tys. obrotów i czuej ze samochód słabnie, zatrzymałem się i chodził nierówno i zgasł, odpaliłem i tak jak by nie chodził na jeden baniak. W krótkich słowach wk***em się nieziemsko, pojechałem w takim stanie samochodem do tego mechanika, zmierzyliśmy kompresje i na 4 cylindrze nie ma w ogóle ciśnienia.... i teraz moje pytanie, czy to może być wina z jego strony, że coś nie tak zrobił z zaworami lub ogólnie z głowicą , czy pierścieni mi "wypruło" ?
rafal9119 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 skoro kompresji nie ma to napewno sama tak nie zgineła pewnie jego wina bo glowice zrzucał
KruKu95 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2014 Mam nadzieje, że to nic z tłokiem/pierścieniami. W sumie nie chcę mi się wierzyć żeby w jednej sekundzie, bez żadnych wcześniejszych objawów stracił kompresje. Jutro podjade do niego, bo samochód tam został i zrobię próbę olejową.
rafal9119 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Nie chce cie straszyc ale mi to wyglada na nieszczelnosc zaworow , mechanik jak sciagał glowice to planował ja? docieral zawory?
KruKu95 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2014 Własnie nie wiem czy to robił, dlatego podejrzewam że to jego wina.
rafal9119 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Piszesz ze placiles 800zł to na bank nie planował glowicy i zaworow bo to tez ze 200kosztuje
KruKu95 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2014 Pękła jakaś sprężyna, dokładnie nie wiem jaka ale samochód mam dzisiaj do odebrania i wtedy się dowiem dokładnie co i jak. ---------- Post dopisany 23-01-2014 at 10:59 ---------- Poprzedni post napisany 21-01-2014 at 12:28 ---------- Pękła sprężyna zaworowa, zmienił, sprawdził pozostałe sprężyny i wszystko w porządku. Kompresja 13 na kazdym cylindrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się