Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopci / Dymi


KruKu95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czytałem na temat mojego problemu ale niestety nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi, więc pozwolilem sobie założyć temat.

Zakupiłem Audi niedawno, i mam w niej problem z dymieniem. Otóż kopci na biało (wiekszosc ludzi twierdzi ze to przez katalizator) lecz po dodaniu gazu widać że pojawia się też niebieski dymek. Bylem z tym u mechanika i wg. niego są to uszczelniacze zaworowe bądź pierścienie, zaproponował zmianę obu części. Zanim się do niego udam chciałbym zapytać jak sprawdzić/wyeliminować którąś z jego tez. Tzn. upewnić się czy na pewno trzeba zmieniać i pierścienie i uszczelniacze. Czy zapieczonych pierścieni nie można oczyscić jakimś specyfikiem? ewentualnie co w silniku 1.8 jest bardziej prawdopodobne, pierścienie czy uszczelniacze? dodam że oleju praktycznie mi nie ubywa, a jeśli już to są to minimalne ilości, płyn chlodniczy również wporządku.

Proszę o pomoc :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. licznika 247 tys., mam książke serwisową do 2009 roku, wtedy wskazywała 190 tys., więc myślę że przebieg jest prawdziwy.

Dodam, że po kupnie zmieniłem termostat bo był uszkodzony i samochód się nie dogrzewał. Z takiej racji wysunąłem teorie, że może komuś zaciął się w "drugą stronę", zagotował samochód kilka razy i pierścienie popękały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie np dymił przez zbyt bogata mieszanke. przy przebiegu 330tys nie bierze oleju

---------- Post dopisany at 21:27 ---------- Poprzedni post napisany at 21:10 ----------

sprawdzaliscie kompresje? moze to cos pomoze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku zbyt bogatej mieszanki nie dymi na czarno? mi ewidentnie bierze delikatnie olej, bo czuć smród spalanego oleju. Co jest najbardziej prawdopodobne w takiej sytuacji?

Kompresji nie sprawdzałem, ale mam taki zamiar, choć mój mechanik twierdzi że kompresje nie są odpowiedzialne pierścienie olejowe.

Dziękuje Ci za dotychczasową pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź kompresje, a nie myślałeś nad uszczelką pod głowicą jak jest z płynem chłodniczym, bierze czy nie ?? I czy węże od chłodnicy są twarde czy miękkie ??. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli oleju praktycznie Ci nie ubywa to zostawił bym uszczelniacze i pierścienie w spokoju.

podłącz się pod kompa może są jakieś błędy być może ma za bogatą mieszankę (padnięta sonda lambda, czujnik temp. bądź przepływka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Panowie za rady. Jak zakończę mój problem to napisze tutaj czym był spowodowany.

---------- Post dopisany 18-01-2014 at 15:00 ---------- Poprzedni post napisany 06-01-2014 at 15:33 ----------

Odebrałem samochód od mechanika, zmienił uszczelniacze zaworowe i odrazu rozrząd.

Do zmiany uszczelniaczy zdejmował głowicę, więc nie wiem czy powodem była uszczelka pod głowicą czy uszczelniacze, wazne że problem zlikwidowany.

Dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie koszta tego zabieu??

800 zł z częściami, z tym że robocizne miałem po taniości bo to kolega.

MAM NASTĘPNY PROBLEM.... otóż wczoraj, jak odebrałem samochód, zrobiłem może z 50 km, jechałem pod górkę, 4 tys. obrotów i czuej ze samochód słabnie, zatrzymałem się i chodził nierówno i zgasł, odpaliłem i tak jak by nie chodził na jeden baniak. W krótkich słowach wk***em się nieziemsko, pojechałem w takim stanie samochodem do tego mechanika, zmierzyliśmy kompresje i na 4 cylindrze nie ma w ogóle ciśnienia.... i teraz moje pytanie, czy to może być wina z jego strony, że coś nie tak zrobił z zaworami lub ogólnie z głowicą , czy pierścieni mi "wypruło" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, że to nic z tłokiem/pierścieniami. W sumie nie chcę mi się wierzyć żeby w jednej sekundzie, bez żadnych wcześniejszych objawów stracił kompresje.

Jutro podjade do niego, bo samochód tam został i zrobię próbę olejową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce cie straszyc ale mi to wyglada na nieszczelnosc zaworow , mechanik jak sciagał glowice to planował ja? docieral zawory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękła jakaś sprężyna, dokładnie nie wiem jaka ale samochód mam dzisiaj do odebrania i wtedy się dowiem dokładnie co i jak.

---------- Post dopisany 23-01-2014 at 10:59 ---------- Poprzedni post napisany 21-01-2014 at 12:28 ----------

Pękła sprężyna zaworowa, zmienił, sprawdził pozostałe sprężyny i wszystko w porządku. Kompresja 13 na kazdym cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...