Skocz do zawartości
IGNOROWANY

90 stopni - letnie powietrze - plamy na klimatroniku


arek2735

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

Panowie mam znowu poważny problem jeżdżę już moją pszczółką ponad rok i nagle coś mi się zimno zrobiło , patrze na blacie 90 stopni a tu powietrze letnie leci z nawiewu (dodam jeszcze że jakoś we wrześniu to grzała jak wściekła) od razu pomyślałem sobie że ma to związek z plamami na wyświetlaczu klimy które pojawiły mi się w dziwnych okolicznościach - otóż początkiem grudnia wymieniałem radio. Kluczyki wyciągnięte prąd wyłączony wszystko pięknie radio założone przekręcam kluczyk ładnie gra jestem happy . Niestety moja euforia potrwała tylko do momentu kiedy popatrzyłem w dół (w tym momencie zrobiło mi się tak ciepło że ogrzewanie nie było mi w ogóle potrzebne) , patrzę a na obu wyświetlaczach pojawiły się plamy - nie mam pojęcia skąd bo ani nie uderzyłem ani nie zalałem , dosłownie jak by martwe piksele . Nie wiem może poruszałem kablami ??? Albo coś. Czy może to mieć jakiś związek ze słabym ogrzewaniem ? Dodam tylko że po jakimś czasie ilość plam troszeczkę się zmniejszyła i ogólnie wszystko działa normalnie oprócz tego że czasami gdy wciskam przycisk włączający klimę to ikona pojawia się gdy trzymam przycisk a gdy puszczam to znika , ale czasami działa normalnie. Bardzo proszę o podpowiedź od czego zacząć . Może termostat ? Czyszczenie nagrzewnicy czy wymiana wyświetlacza ? Z góry dziękuje za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może naruszyłeś jakąś wtyczkę,klima poniżej 3 do 5stC się nie załącza,jak będziesz trzymał przycisk to ikonka świeci ale klima nie wystartuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby z nagrzewnicy poleciał płyn na wyświatlacz , tak to wygląda, ani nie grzeje , a wilgoć robi swoje,może się gdzieś rozczelniła. A szyby parują od środka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te wyswietlacze tak mają ze wychodzą na nich rózne ,,wzorki" i albo sie powieksza albo same znikna, klimy nie włączysz poniżej 2 albo 3 stopni na plusie, a co do letniego nawiewu to jak dasz na HI to leci gorące powietrze?,i jak masz 90 stopni na blacie to termostat jest dobry (wiadomo mogł sie popsuć wskaznik temp. ale to inny temat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej coś z nagrzewnicą się dzieje, bynajmniej ja bym ją wziął pierwszą pod uwagę, a plamy z tego co wiem są już taką przypadłością, i mogą się pojawić i nie musi być to uszkodzenie z naszej strony... I popraw tytuł bo masz plamy a nie palmy...:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi zacznę powoli grzebać . Jak 90 stopni mam to powietrze dalej leci zimne nawet kiedy jest ustawione na HI , trochę cieplejsze niż na zimnym silniku . Szyby nie parują . Dzięki za info o klimie bo już myślałem że jest coś zepsute .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z nagrzewnicą to będziesz miał sporo roboty niestety, może gdzieś jest wątek o tym jak się do niej dostać, musisz poszukać :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi zacznę powoli grzebać . Jak 90 stopni mam to powietrze dalej leci zimne nawet kiedy jest ustawione na HI , trochę cieplejsze niż na zimnym silniku . Szyby nie parują . Dzięki za info o klimie bo już myślałem że jest coś zepsute .

sprawdzałeś czy weże od nagrzewnicy są gorace,te co wchodza w sciane grodziową obok akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlacz vaga i zobacz czy masz bledy w klimatroniku moze ktoras klapka Ci sie zaciela konkretnie od cieplego/zimnego powietrza. potem zrob test i sluchaj po kolei czy klapki wydaja jakies dzwieki. jak wszystko oki to nagrzewnice masz zapchana. plynu Ci nie ubywa? co do wyswietlacza albo do czyszczenia i to pomoze a jak nie to wymiana, przeliftowy kosztuje max 50 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

węże mam ciepłe , płynu nie ubywa na dniach podjade do gościa z vagem

na początek spróbuj odpowietrzyć nagrzewnice, jak nie pomoże to płukanie , i na końcu sprawdził bym jeszcze pompę wodna czy pompuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem na kompie - okazało się że nie ma żadnego błędu i wszystko działa oprócz wentylatora przy chłodnicy . Jak będe miał czas to spróbuje odpowietrzyć nagrzewnice .

---------- Post dopisany at 18:28 ---------- Poprzedni post napisany at 14:34 ----------

próbowałem odpowietrzać i zauwazyłem że z lewego węża nie leci płyn w ogóle ściągnąłem go całkiem silnik chodzi a płyn nie leci więc chyba jest coś zatkane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w takim razie nagrzewnica zapchana , miałem to samo , tak była zabita że po podłączeniu pompy do brudnej wody prawie nie leciało , a taka pompa ma spore ciśnienie , po zmianie kierunku przepływy wody poleciał taki syf że tragedia , kila zmian i zaczęło normalnie lecieć i pojawiło sie wreszcie ciepełko w aucie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]próbowałem odpowietrzać i zauwazyłem że z lewego węża nie leci płyn w ogóle ściągnąłem go całkiem silnik chodzi a płyn nie leci więc chyba jest coś zatkane

A z prawego leci jak ściągniesz węża , jeśli tak to nagrzewnica do płukania , bądź wymiany , a jak nie leci to przyjrzyj się pompie wodnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuje wam za wszystkie podpowiedzi naprawdę bardzo mi pomogły dzisiaj robiłem zabieg operacja się udała . Kupiłem środek odkamieniający najpierw przepłukałem nagrzewnice w te i wewte kilka razy wodą z sieci po przez węża ogrodowego później lejek i nalałem do niej roztworu odkamieniacza z wodą . Po dwudziestu minutach przepłukałęm , poskładałem , nalałem płynu , odpowietrzyłem i wsio. Efekt bardzo mnie zadowala bo na blacie ledwo ponad 60 stopni a przy kratce kiełbasę można smażyć .:radocha:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEh dobrze ze Ci sie udało :) bo wymienić nagrzewnice to nie jest takie o jak kopnąć kulawego psa w du.e :D

A ja mam pytanie czy zegary od 2.8 moga zawyżać tem. o10" w 1.8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde mogą zawyżać. Seryjnie pakowane też zawyżają. U mnie jak zaczyna się nagrzewać to w momencie dojścia do 90 na blacie, na VAGu temperatura dla ECU jest właśnie około 10 stopni niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...