Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Licznik JAEGER czy podejdzie VDO


Salin92

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli opcja łatwiejsza, obejdzie się bez adaptacji immo id, kupujesz nowy licznik, Commandera i 3 minuty i po robocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz immo 2.

Kklem od viaken spokojnie ustawisz przebieg i odczytasz pin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć. Dzięki wielkie Panowie. Licznik w trakcie zamawiania. Teraz pozostaje jedynie pogromadzić wiedzę i zabrać się do roboty.


Udało mi się wczoraj, po skompletowaniu niezbędnego sprzętu i softu oraz zarezerwowaniu wieczoru, zabrać finalnie do tematu. Przesiadałem się z licznika Jaeger 8D0920930 na VDO 8D0920931. Mechanicznie podmiana nie nastręczyła żadnych problemów (wszystkie wskaźniki wydają się działać poprawnie). Niespodzianki zaczęły się później. Używałem kabla KKL od Viaken'a oraz VAG Commander'a 1.4.

Komunikacja z licznikiem przebiegła poprawnie, udało mi się odczytać wsad, wyciągnąć PIN i odczytać poprawny przebieg (w granicach błędu zgadza się z tym co wyświetla licznik). Tutaj pierwsza niespodzianka - PIN jest trzycyfrowy - 960. Następnie przeszedłem do kodowania/dodawania kluczyków - mam trzy (dwa scyzoryki oraz ten mały, "serwisowy"). Używałem "podejrzanego", trzy-cyfrowego pinu, poprzedzonego jednym zerem. Jestem w stanie "zakodować" każdy z kluczyków z osobna (wpisując jako liczbę kluczy "1"). Po takim "dodaniu", klucz po włączeniu zapłonu powoduje poprawne działanie immo (symbol gaśnie, auto odpala). Jeśli natomiast chcę dodać więcej niż jeden klucz, to operacja "nauki" przebiega poprawnie (przynajmniej tak wygląda). Natomiast po zakończeniu całego procesu (wyłączenie zapłonu, odłączenie kabla), przy włożeniu któregokolwiek dodanego kluczyka i włączeniu zapłonu, dioda immo miga, ale z dwukrotnie wyższą częstotliwością niż w przypadku "standardowym" (użycie złego klucza), ale - i to najciekawsze - samochód odpala z tak migającą diodą immo.

Czy w ten sposób licznik próbuje przekazać mi informację/komunikat? Czy możliwe jest to, że odczytany PIN jest trzycyfrowy - nigdzie się z tym nie spotkałem - ale z drugiej strony jestem w stanie dodać w pełni poprawnie pojedynczy kluczyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj cały mój wsad (przed jakimikolwiek zmianami):

https://drive.google.com/file/d/0BzIFW9jRVTFtbjV2eTdvamZ5R1U/view?usp=sharing

Niestety w domu będę dopiero wieczorem, a wczytany z pliku wsad nie pokazuje PIN'u i przebiegu:

https://drive.google.com/file/d/0BzIFW9jRVTFtdV9UQWtRRGFZZ3M/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtf dlaczego przebieg zero i pin zero?

"...wczytany z pliku wsad nie pokazuje PIN'u i przebiegu...". Jak wrócę do domu, podepnę kompa jeszcze raz i zrobię screen'a z podłączonego VAG Commandera na żywo (wówczas VAG Commander wyświetla przebieg oraz PIN: 960) - to jest screen z zawartością wczytanego pliku wsadu. Przed rozpoczęciem całej zabawy z licznikiem, zrobiłem sobie kopię zapasową - załączoną w poprzednim poście. Nie znam formatu tego wsadu, żeby go ręcznie na kawałki rozłożyć...

Edytowane przez KubaM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twoj pin to 0960 (tak wynika z wsadu - hex C003 -->03C0-->dec 0960) i logujesz sie wpisujac 00960. adaptacje zapewne przeprowadzałeś commanderem. Mi też tak robił, że przy dwoch kluczykach adaptacja przebiegała ok a pozniej okazywało się ,że immo miga. Zrób adaptacje vag-comem lub vcdsem. Powinno pojść gładko ;)

Z resztą możesz sobie ustawić dowolny czterocyfrowy pin ;)

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh, niestety wyjazdy służbowy do Szwajcarii i wakacyjny do Francji bardzo opóźnił moje zajęcie się tematem - nie chciałem grzebać przy tym tuż przed lub w czasie wyjazdu, bo zawsze istniało ryzyko, że "coś" się spie...szy i będzie to drogi problem.

Dziękuję Wam bardzo za pomoc - udało się doprowadzić sprawę do końca. Podsumowując temat - wymiana zakończyła się pełnym sukcesem. Napiszę może parę szczegółów dla potomnych.

Używałem kabla KKL od Viaken'a oraz VAG Commander'a 1.4 (wbrew informacją krzyczącym w kilku popularnych instrukcjach PDF że jest to niemożliwe i wymagany jest kabel K+Can). Z ciekawostek:

- VAG Commander umożliwił odczytanie pinu, który w moim przypadku okazał się czterocyfrowym, ale z "zerem" na pierwszym miejscu - 0960 - co VAG Commander wyświetlał nieco myląco, jako "960"

- VAG Commander odczytał poprawnie przebieg, ale nie pozwalał na jego ustawienie

- Do zmiany przebiegu użyłem VAG Eeprom programmer 1.19g - ten problemów nie miał

- Miałem problemy z kodowaniem więcej niż jednego kluczyka do immo przy użyciu VAG Commandera'a - problem opisany wyżej. Zgodnie z sugestią zrobiłem adaptację "ręczną" - w moim przypadku VCDS'em - kanał 21. Ta procedura udała się i licznik poprawnie rozpoznaje wszystkie cztery kluczyki.

Dziękuję jeszcze raz za pomoc i rady. W razie czego, jestem w stanie udzielić już jakiegoś wsparcia.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak wygląda dopasowanie licznika vdo w miejsce jaegera w aucie z immo3? Dodam, że posiadam 4-cyfrowy pin z jaegera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden problem ja to robiłem immo 3 jeager na vdo

Tylko adaptacja wygląda inaczej, parę minut dłużej

https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_III_Immobilizer_Swapping_(Instrument_Cluster)&ved=0CBoQFjAAahUKEwjnqMyrh6fIAhUnvXIKHYewB3c&usg=AFQjCNGvk6KusuujaP3SCpQbNbhJg4GhxQ&sig2=WkePvyCjCDvlsVD91fLw5w

Chyba to, chodzi o to że pin z jaegera stanie się nowym pinem vdo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak dobrze rozumiem, po kolei:

-wkładamy do auta licznik vdo,

-logujemy się w instruments pinem z vdo,

-wchodzimy w kanał 50 i tam wpisujemy pin z jaegera,

-wyłączamy zapłon na minutę,

-po minucie logujemy się do licznika już pinem z jaegera,

- kanał 21 i dopisanie kluczyków.

Tak powinno to być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakby we wsadzie tym vdo zmienić samemu pin na taki jak był w jaegerze to adaptacja jedynie na kanale 21?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze pytanie. Podłączając licznik "na stole" nie mogę wejść w kanał 50, czy po wsadzeniu licznika do auta będzie dostępny ten kanał? I jeszcze odnośnie tego filmiku, bo w drugiej części jest o adaptacji w komputerze silnika, o co tam chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...