Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRAK mocy po czyszczeniu turbiny AFN


tarq

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie

zalamałem sie dzisiaj :)

zdjalem wyczyscilem idealnie moja turbine bo miala zapieczone kierownice i ciagle ladowala 1.5 bara i sztanga ruszala sie 1 mm zamiast 2 cm

turbo wyczyszczone idealnie, wsio poskrecane, kierownice chodzi idealnie plynnie, zaznaczam ze nie da sie zle zlozyc tej turbiny bo pierscien do VNT pasuje tylko w 1 polozeniu, no ale do rzeczy, wrzucamy na auto jak sie należy, odpalamy, sztanga 2cm poszla, radosc ze dziala, slychac ja jak swiszczy nieco, no to w droge ....

i kicha, doladowanie 0.2 bara nie ma mocy, nic a nic, podcisnien zadnych nie sciagalem, probowalem podlaczyc gruszke na krotko i nadal zero mocy, sztanga po odpaleniu sie pieknie zaciaga po zgaszeniu opada, reaguje na gaz tak samo rusza sie w pelnym zakresie a mocy zero !!!

nie wiem w czym problem, auto wczesniej przeladowywalo i smigalo az milo, teraz nie doladowuje i jedzie jak SDI !!

zalaczam zdjecia turbo przed zlozeniem

WP_20140110_004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno dobrze wszystko podpiales ?

Wg mnie cos pomyliłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem 3 razy, jedyne co było odpinane to podciśnienie z filtra powietrza no i z gruszki turbo, nic więcej...

podłączenie nawet gruszki na krotko pod n75 nic nie daje, sztanga się pięknie rusza, turbo powinno mieć max doładowanie przy podłączeniu na krótko a nadal jest SDI i nie jedzie, regulacji długości sztangi nawet nie odkręcałem... naprawdę w takich momentach to czuje się jak totalny głupek, nie mam pojęcia co się stało...

odpalam auto, sztanga 2cm wstaje, gaszę, opada, dodaje gazu rusza się płynnie, słychać że turbo coś tam działa, ale jest MUŁ doładowanie 0,2bar

wcześniej przeładowywała na 1.5 BAR i standard NOTLAUFy łapała, więc zabrałem się za to czyszczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam laptopa do środy... ;/

turbo mogło umrzeć w taki sposób że nie daję doładowania prawidłowego ? paść od tak przez przypadek akurat teraz ? nie chce mi sie w to wierzyć ... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to ze para idzie w gwizdek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można źle złożyć turbine z AFN VNT15 ?

wedle mnie NIE ale nie jestem specem, może ktoś wie na 100% to proszę napisać

turbina byla 100% sprawna nie wierzę że sie posypała i nie doładowuje.... no po prostu nie ma opcji... macie jakies inne pomysły ?

---------- Post dopisany at 23:17 ---------- Poprzedni post napisany at 17:29 ----------

jednak mozna źle złożyc ale mam zlożona dobrze wedle powyższego zdjecia całe szczescie ;)

szukam więc nieszczelności jutro i sprawdzam podciśnienia ponownie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym zdjeciu wszystko jest na swoim miejscu

---------- Post dopisany at 11:31 ---------- Poprzedni post napisany at 11:25 ----------

sprawdz czy wszystkie weze od dolotu dobrze dokreciles

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak dzisiaj:

- przekopalem wszystkie podcisnienia wedle schematu sa ok i jestem tego pewien

- nie ma zadnej dziury w zadnym wezu zdjalem i ogladalem kazdy wlacznie z myciem go

- ogladalem wirniki strony zimnej jest idealny nic nie zlapał i rury nie sa zapchane

- weze do IC po dodaniu gazu ciut puchna ale to moim zdaniem za mało powietrza ok 0.2 bar na oko

- NIE MAM JUZ POMYSŁOW CO JEST NIE TAK, MOZE SZTANGA JEJ REGULACJA ? PO ODPALENIU PODCIAGA SIE PLYNNIE OK 2 CM PO ZGASZENIU OPADA

- EGR POZOSTAJE OBOJETNY CZY ZASLEPIONY CZY NIE PRACUJE TAK SAMO

- TURBO słychać ze pracuje bo świszcze ... ale za mało ładuje dużo za mało

- N75 nie byl ruszany, dzialal przed zmiana turbiny dobrze, i co padl by nagle nie dajac doladowania ?

z tego wszystkiego rozebralem druga turbine ktora mialem, dzis ja czyszcze i ew jutro wrzuce ja na auto, nie mam wiecej pomysłow

A Wy ?

zdjecia kolejnej rozbranej turbiny VNT15 z AFN po 412tyś przelotu, luz minimalny w normie, nie brała oleju sam na niej jeździłem, czyszcze i ew jutro na auto jak na tej nie bedzie mocy to ja juz nic nie wiem, zreszta teraz tez nic nie wiem bo na obecnej powinno jechać... chyba ze calkowicie padl N75 albo przepływka ? logi najwczesniej we wtorek moge zrobic

WP_20140112_006.jpg

WP_20140112_007.jpg

WP_20140112_008.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś mi przemknęło przed oczami, że turbo można źle zmontować. Wydaje mi się, że chodziło o pierścień ruszający łopatkami, nieprawidłowe złożenie powoduje zakleszczenie łopatek i turbo przeładowuje. Wydaje mi się, że widziałem to w dziale diagnostyka. Znajdę to wrzucę.

i znalazłem:

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/przeladowanie-czyszczeniu-turbo-280916/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak problem w tym ze ja mam poskładane dobrze, zrobilem zdjecie przed zamknieciem muszli jest w 1 poscie, i jest zlozone prawidlowo, zlozone nie prawidlowo dawalo by ciagle notlaufa a wiec duze przeładowanie a moj problem to NIEDOLADOWANIE

a moze sztanga turbo w tej nowej gruszce jest zle skrecona ?

do tego stopnia ze ladowala by tylko 0.2 bar ? mozliwe tak skrecic sztange ze jest tak duze niedoładowanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz turbinkę jeszcze raz i odwróć ten pierścionek co steruje łopatkami, jak go dobrze obejrzysz to nie jest symetryczny a odwrotnie założony powoduje że za mały jest skok na sztandze i łapie ciągle muła. Jedna z łopatek się zapiera o krążek bo brakuje jej ruchu.

Dodatkowo załóż zegar i sprawdź jakie podciśnienie generuje vacum bo może z tej strony jest coś nie halo a przecież to podciśnienie robi całe sterowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz turbinkę jeszcze raz i odwróć ten pierścionek co steruje łopatkami, jak go dobrze obejrzysz to nie jest symetryczny a odwrotnie założony powoduje że za mały jest skok na sztandze i łapie ciągle muła. Jedna z łopatek się zapiera o krążek bo brakuje jej ruchu.

Dodatkowo załóż zegar i sprawdź jakie podciśnienie generuje vacum bo może z tej strony jest coś nie halo a przecież to podciśnienie robi całe sterowanie.

Jak jest odwrotnie to kierownice sa otwarte i jest przeladowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierscien jest zalozony napewno dobrze bo tez robilem zdjecia jak czyscilem i mam tak samo.

kolego Tarq nic nie pisałes wczesniej ze zmieniałes gruche. teraz raczej tutaj szukalbym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inaczej

turbo ktore wsadzilem pochodzi z kumpla poprzedniego a4, calosc turbo i grucha - jezdzil na tym 4 lata chodzilo wzorowo az zaczelo sie zacinac - wyjal i wlozyc zupelnie nowe a to dal kiedys mnie, wyczyscilem zlozylem i zalozylem cale do mnie z gruszka ktora byla przy nim...

natomiast swoje turbo wyjalem wyczyscilem i jest obecnie w bagazniku razem z moja gruszka... a ja na tym kumpla turbo nie mam tego doladowania

ale nawet sztanga w tej gruszce na max skrecona i tak dawalaby doladowanie rzedu 0.5 bar a nie 0.1 ....

w ostatecznosci wloze teraz moje turbo wyczyszczone z moja gruszka, czyli to na ktorym jezdzil moj jamnik...

---------- Post dopisany 14-01-2014 at 14:50 ---------- Poprzedni post napisany 13-01-2014 at 18:29 ----------

no i co jakies pomysly ?

podniesienie sztangi nic nie daje

pozostaje zmiana turbiny bo co innego ?

---------- Post dopisany at 21:41 ---------- Poprzedni post napisany at 14:50 ----------

AUTO ŚMIGA !!

- założyłem swoje stare turbo wyczyszczone i złożone jak to poprzednie, jedynie co to dowiedziałem się od turbiniarzy że po czyszczeniu należy spojrzec przez wirnik strony gorącej czy ruszaja sie kierownice, oczywiscie jak naciskamy to co nimi porusza sztange, no i w tej faktycznie widac ze sie ruszały, założylem i auto jeździ pieknie !!

- poprzednia która zdjalem na której nie jezdzilo jak powinno, patrze przez wirnik i zadnego ruchu nie widze !! czy moglem nie trafic jezykiem w wypustke na pierscieniu do ruszania zmienna VNT !!??

bo chyba nie trafiłem, pierscien zalozony ok ale wyglada na to ze chyba nie trafilem jezykiem w ta zapadke i kierownice se stały, pytanie czy wtedy by niedoładowywało czy przeladowywało ?

jutro ta turbine otworze no ale jak otworze to nic nie zobacze ;) nie bede widzial czy trafilem jezykiem ale wydaje mi sie ze moglem nie trafic bo jak wspominalem przez wirnik strony goracej nie widze poruszajacych sie kierownic podczas naciskania sztangi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nareszcie konie w stajni, tylko z tej euforii powrotu mocy żebyś nie wydupcył w co bo zima idzie i ślisko się robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie wiedzialem ze mozna zajrzec jak ruszaja sie kierownice przez wirnik strony goracej, nigdzie w poradach filmach tutorialach tego nie ma i nikt mi tego nie powiedzial, dopiero facet ktory zawodowo sie tym zajmuje !!

jutro zobacze dlaczego ta stara nie pompowala

ponawiam pytanie:

pierscien zalozony ok ale wyglada na to ze chyba nie trafilem jezykiem w ta zapadke i kierownice se stały, pytanie czy wtedy by niedoładowywało czy przeladowywało ? turbina wtedy zamyka sie na 3 bolcach a nie trafiony jezyk nie prezy ? nie przeszkadza ?

bo mi jedna i druga turbina składala sie tak samo, bez roznicy... jest opcja nie trafienia jezykiem i zamkniecia turbo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...