Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z zaworem n75 1.9 TDI AHU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ! Mam problem z zaworem n75 w silniku 1.9 tdi ahu 98r. Na tym ktory mam po jakims czasie jazdy pod obciazeniem odcina mi turbine i auto bardzo traci na mocy, znajomy mechanik stwierdzil ze to n75 i zalozyl inny od afn. Zauwazylem ze auto jest troche slabsze, ale za to nie odcina juz turbiny. Dzisiaj sprawdzilem czy ten z afn jest dobrze podpiety (bo przeciez moc powinna byc taka sama jak na tym z ahu, zanim odcinalo turbine) i okazalo sie ze zgodnie ze schematem afn jest zle- wezyk od gruszki byl zamieniony z wezykiem z dolotu powietrza. Po zamianie ich silnik odzyskal pelna moc ale znowu przy jezdzie pod obciazeniem turbina sie odlacza, po wlaczeniu ponownie zaplonu wszystko jest okej, do momentu ponownego odciecia. Gdzie szukac przyczyny? Z gory dzieki za sugestie :) pozdrawiam !

Opublikowano

W AFN N75 jest sterowany podcisnieniem a w AHU jest nadcisnienowy. Miales prawdopodobnie podlaczony na krotko i dlatego nie lapal notlaufa. Podmien N75 od AHU/1Z.

Opublikowano

Kolego użyj szukajki a na pewno znajdziesz odp na swój problem.

---------- Post dopisany at 19:37 ---------- Poprzedni post napisany at 19:34 ----------

Afn ma zmienną geometrie a ahu nie,w afn pomaga przeczyszczenie turbiny i wyciecie kata aby sie nie zamulała tak szybko,a w ahu możliwe że przeczyszczenie też pomoże.

Opublikowano

Zobacz cały dolot czy jest szczelny, dymi ja depniesz?, słyszysz może świst jak obciążasz sinik podczas jazdy. U mnie objawami nieszczelności dolotu (gumowa rura łączaca IC z plastikową rurą, która łączy się później z EGR-em) był słyszalny świst i trochę dymu, no i notlauf w górnej partii obrotów. Proponuję na początku ci to sprawdzić.

Opublikowano

Afn ma zmienną geometrie a ahu nie,w afn pomaga przeczyszczenie turbiny i wyciecie kata aby sie nie zamulała tak szybko,a w ahu możliwe że przeczyszczenie też pomoże.

W AHU nie ma co czyscic. Na poczatek do sprawdzenia szczelnosc dolotu tak jak kolega flex78wyzej pisze. Chociaz stawialbym na N75 jesli podlaczony na krotko idzie.

Opublikowano

Nie kopci ani jak jedzie normalnie ani wtedy gdy brakuje mu mocy, dolot wnioskujac po kondycji wszystkich wezy i zacisnieciu opasek raczej tez w porzadku, takze tez raczej bym obstawial n75. Jak myslicie warto poszukac jakiejs uzywki czy kupic nowy?

Opublikowano

Mozesz sprobowac sam zregenrowac. Jest opis na forum co i jak.

Opublikowano

Da się go zregenerować jak najbardziej (trzeba go rozłamać a później skleić. Jak go sklejam na silikon). Wpisz na google "regeneracja zaworka N75" i znajdziesz. Sam go regeneruje u siebie. winna jest sprężynka. Może pękła. Pasuje od długopisa.

tu masz linka. szukałem go niecałą minute

Reanimacja N75 czyli Adam Slodowy series ;) : FAQ - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Opublikowano

dokładnie spreżynka z długopisa i odjazd ,tylko nie wkladaj byle jakiej z najtanszego długopisa ,ja wzadziłem do siebie z parkera i smiga juz pol roku :wink:

Opublikowano

wykonalem wlasnie reanimacje N75 :) Udalo sie :) Przyczyna byla peknieta sprezynka oraz prawdopodobnie dosc spory "zab" na tym wielokliniastym tloczku. Zalozylem inna sprezynke, wyszlifowalem ran, zlozylem na silikonie, wlozylem do auta, podpialem i jest ok.Silnik rozwija teraz wyczuwalnie pelna moc i nie lapie notlaufow :) Dzieki wielkie za pomoc i sugestie. Pozdrawiam serdecznie !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...