Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Czy pompowtryskiwacze mam do wymiany ? Porady...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Voltomierzem sprawdź czy jest napięcie na fajkach. Przekaźnik jest na podszybiu pod ECU. Podepnij voltomierz może być tani z castoramy czy tam innej biedronki i włącz zapłon. Powinno się pojawić napięcie i w tym czasie słuchaj i macaj ten przekaźnik pod ECU. U Ciebie pewnie podobna T powietrza co u mnie to nie więcej niż 30 sekund powinien grzać.

Odłączyć to możesz czujnik T żeby oszukać ECU. Stojąc przed otwartą maską silnika znajdziesz go na górze po lewej tuż przy grodzi. Po odlaczeniu, ECU będzie grzal świece jakby z minus 50 było czyli bardzo długo. To tak w ramach testu. Jak podepniesz vag to w engine 007 masz temperaturę jaką ten czujnik podaje. Sprawdź przed odpalaniem a później obserwuj czy równomiernie rośnie. W instruments masz T jaką pokazują zegary. Też popatrz czy jest mniej więcej to samo. Bo ten czujnik jest podwójny. Raz T dla ECU, dwa na zegary. Może trochę chaotycznie piszę bo z komórki :-)

Opublikowano

Nie wiem dokładnie gdzie jest ten czujnik T czy to ten ktory jest odpięty na zdjęciu?

IMG_20140202_121410.jpg

Dzisiaj uchwyciłem moment odpalenia autka po nocy na ktorym dokładnie widać i słychać co się dzieje z obrotami i słychac jak pracuje silnik moze to pomoże w ocenie przyczyny

Czasem potrafi jeszcze bardziej wariować. Dzisiaj zanim odpalilem auto potrzymałem na zapłonie z 50 s i odpięta byla ta wtyczka to tak jakby lepiej zapalil prawie wogole obroty nie latały, nasluchiwalem tez tego przkaxnika ale to przy 2 odpalaniu (nie wiem czy ma to jakis wplyw na to) ale było słychac jak się wyłącza po około max 5 s. jutro kupie voltomierz to sprawdze te fajki. Aha i jutro mam tez odstawic auto żeby zmienil ten kąt wtrysku, na jaki ma ustawic?

Opublikowano

To jest map sensor. Czujnik ciśnienia w dolocie. Czujnik T jest po drugiej stronie silnika. Zdejmij osłonę silnika i stań od strony filtra powietrza. Od EGR w stronę grodzi idzie kolano. Pod tym kolanem znajdziesz czujnik. Przy temperaturze 0 tak jak na FIS raczej dłużej powinien grzać. Przekaźnik "puknie".

---------- Post dopisany at 13:12 ---------- Poprzedni post napisany at 13:04 ----------

qy9ypa4a.jpg

Opublikowano

A po tym filmiku można stwierdzic ze to cos ze świecami czy czujnikiem T? czy za wiele nic nie mozna po nim stwierdzic?.

Gość harry19-19
Opublikowano

w aso zestaw do jednej pompki to 150zł a na 4 pompki 600zł

Opublikowano

Opony i olej też w ASO polecasz?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Na jaki kąt mam mu kazać ustawic? I czy po filmiku mozna stwierdzic ze nie dogrzewaja?

Opublikowano

Nie mam pojęcia co ma na myśli mechanik... ustawia się kąt synchronizacji wałkiem rozrządu. Na 0 a nie jakieś wartości 270 itp. Jak masz sprawdzić świece masz już napisane.

Opublikowano

Spytalem sie go specjelnie co to jest te 270 czy to jest kąt wtrysku, odpowiedzial że tak. Wczesniej niby ustawil na 170 ale niby twardo jakos chodziła i zmienil na 270... może chodziło mu o kąt synchronizacji własnie ale skoro mowisz ze ma byc na 0 to ja juz nie wiem nic. A czy cos jeszce ustawia sie przy PD co moglo by mieć takie wartości? I co ja mu mam powiedziec zeby było dobrze to zrobione?

Opublikowano

Kąt wtrysku w PD ustawiają w fabryce. Powiedz mu że chcesz zrobić fotkę jak będzie to robił ;)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

czyli moze on mnie waluje że ustawia kąt ? Skoro kat synchronizacji ma byc na 0 to co on moze ustawiac na 270 a teraz powiedzial ze na 220 trzeba zmienic, i czy on sobie to tak z d*py moze ustawic jak chce. Teraz napewno czuje ze auto jest slabsze niz wczesniej. Nie wiem jak go dopilnowac zeby bylo dobrze bosam nie mam zielonego pojecia co i jak. Juz nie wiem czy w ogole jutro do niego jechac zeby to zmienial skoro on sam nie wie chyba jal to powinno byc, tylko ustawia sobie jak mu sie uwidzi na 170 pracowala za twardo to ustawil sobie 270 to teraz chce na 220. Mam mu powiedziec zeby ustawil kat syncjronizacji na 0 czy cos jeszcze sie ustawia po wyciagnieciu PD ?

Opublikowano

Z tym 270 to może chodziło mu o regulację luzu na pompce, jeżeli tak to powinien ustawić między 180-220 stopni. W sieci jest pełno opisów jak prawidłowo zamontować i wyregulować PD:wink:

Opublikowano

To moze rzeczywiście chodzilo mu o ten luz . Ztego co wyczytalem kat synchronizacji mozna sprawdzic na vagu tylko na ktorym bloku? Czy cos jeszcze trzeba ustawiac po wyciagnieciu PD? Zebym wiedzial czego j

utro dopilnowac.

Opublikowano

Grupa druga, blok czwarty. Wartość od -3 do +3. Najlepiej ustawić na 0:wink:

Opublikowano
Z tym 270 to może chodziło mu o regulację luzu na pompce, jeżeli tak to powinien ustawić między 180-220 stopni. W sieci jest pełno opisów jak prawidłowo zamontować i wyregulować PD:wink:

Masz rację! Ale skoro w/g mechaniora to jest kąt wtrysku to ja bym sp....... od niego. Kręci sobie jak mu się podoba? Jeżeli "ustawia" czyli odkreca śrubę o 270 stopni to faktycznie za duży luz powstaje i PD nie będzie pracował jak trzeba a co za tym idzie można się bawić świecami czujnikami a i tak nie będzie chodził jak trzeba

Opublikowano

No więc tak luzy ustawione na 190 i chyba w koncu wszystko ok jest auto ciągnie jak należy i nawet ten dziwny dźwiek znikl a przynajmniej nie bylo go jak auto bylo zagrzane. Powiedzial ze, wczesniej jak ustawił luzy na 180 to auto ni chu.. nie chcialo chodzic a nawet ciężko odpalało stwierdził że to mogła być wina świeżych oringow, niby dopiero teraz się ułożyły jak trzeba. Problem telepotania i dymka z rana też już chyba rozwiązany okazalo się że świeca na 3 cylindrze byla spalona trochę mnie to zdziwiło bo byly wymieniane w grudniu i zrobiłem na nich około 4tys ale firma Hart wszystko chyba tłumaczy, mialem wymienic sztuke ale stwierdziłem że jak jedna sie spalila to i reszte może niedługo szlak trafić także 4 nowe denso założone i mam nadzieję że już wszystko będzie w porządku. Napisze jeszcze jak na zimnym się zachowuje

---------- Post dopisany at 14:10 ---------- Poprzedni post napisany at 13:58 ----------

Wszystko juz w porzadku tylko pozostał problem dźwieku Na samym początku wspominalem o kumplu z passka tylko ze z silnikiem 2,0 że mial podobny problem tylko u niego dxwiek ten był głośniejszy. Spotkałem go wczoraj i mówil że rozwiązał problem i to przez przypadek, zacinała mu się geometria w turbo więc oddal do naprawy okazało sie ze juz nie doładowywała już, po wyciągnięciu turba okazało się że caly wirnik był równomiernie juz dość mocno zużyty, po regeneracji dźwięk znikł cisza jak makiem a pasek ciągnie jak zły, podłaczyłem też swoją do kompa i niby też juz nie doładowuje tak to wygląda:

http://s29.postimg.org/evvwyeegz/IMG_20140207_093459.jpg[/img]

po dodaniu gazu roznica miedz wartoscią wymaganą a wskazywana jest ciagle taka sama czyli jakies 100 róznicy. Czy to jest dużo? W sumie dźwiek by pasował bo słychać go tylko podczas obciążenia silnika a na luzie go nie ma. Co myślicie?

---------- Post dopisany at 15:26 ---------- Poprzedni post napisany at 14:10 ----------

IMG_20140207_093459.jpg

Opublikowano

Zapomniałeś jak logi robić? Zrób dynamicznie 011

Opublikowano

Baterii w lapku nie starczyy... i tu mam problem.Ale jezeli nie doladowuje mniejwiiecej cały czas o tą stówę to chyba cos jest na rzeczy Myslisz że przez ten wirnik mogą byc te dźwięki? Może jutro skombinuje innego lapka

Opublikowano

Może być że już nie pompuje jak trzeba ale... może być N75 do wymiany a może też być niskie podciśnienie. Winna pompa vacum lub nieszczelność na wezykach

Opublikowano

Z logow da sie to wszystko wykminic?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...