Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Czy pompowtryskiwacze mam do wymiany ? Porady...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W piątek wymieniłem turbinkę, w sumie w weekend nie mialem nawet czasu zeby pojeździć i sprawdzic czy dalej jest ten uciazliwy terkot Dopiero dzisiaj trochę polatałem i z radościa musze stwierdzić ze dźwięk znikł ;) w końcu. Okazało sie ze wałek był już nadpalony i co za tym idzie miał luzy i to powodowalo ten dźwięk. Ale za to jak audi teraz przyspiesza jak szalona co też mnie bardzo cieszy. Ale jest jeszcze jeden mały problem , odpalam ja i daje na siwo przy wyjeździe z garazu myślałem ze na niebiesko ale to przez xenon, dzisiaj np odpaliłem ją rano i obserwowałem komin to bylo np tak ze chwile puscila dymka chwile nic i tak na zmianę przy przegazówce tez puszczala i to sporo (olej nie ubywa) a po przejechaniu dystansu paru kilometrów i rozgrzaniu się silnika niccc zero dymka przy dodawaniu gazu. Tak jakby cos gdzies nacieklo przez wypalilo sie i spokój , co to może byc? mechanik powiedzial ze kat moze być zawalony i zeby go wywalic.

---------- Post dopisany 05-03-2014 at 20:13 ---------- Poprzedni post napisany 24-02-2014 at 18:21 ----------

Dalej jest problem tego dymka, np. odpalam rano auto puściła dymka ,dodaje lekko gazu też puści, przy wycofywaniu z garażu po odpaleniu i wycofywaniu bez dodawania gazu nie puszcza nic, jak lekko dodam to się pojawia,na początku jazdy widzę że coś za mną zostajejak bardziej wcisne gaz, ale po przejechaniu 3 km staję wciskam gaz i zero dymka z tyłu nic, zauważyłem też że już na rozgrzanym silniku gdy np dojeżdrzam do domu dziurawą drogą na 1 bez gazu a potem cofam pod brame to też pojawił się dymek jakgdyby leciutko niebiekawy , jak cofalem bez gazu to czysto jak troche dodalem i zdusilem autko na sprzegle to się pojawiał, za 3 razem jak cofalem w celu upewnienia się czy na pewno coś pozostawia po sobie było już czysto nawet jak gwałtwoniej cofałem to nic nie było widać . Czy to jest normalne? (a ja jestem ju przewrażliwiony), cy to może być np źle ustawiony kąt synchronizcji lub luzy na PD? czy jeszcze co innego?Czy olac to narazie?Nikt nie ma pomysłow?

---------- Post dopisany 08-03-2014 at 13:07 ---------- Poprzedni post napisany 05-03-2014 at 20:13 ----------

Porobiłem logi

BS:

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

statyczne

Grupy: 001 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 000 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 003 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 007 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

:

Jak zwykle wyjechalem z garażu, na poczatku autko nic nie dymilo poczekałem aż się zagrzeje i co jakis czas sprawdzalem czy nie dymi wciskając gaz do około 3500 obrotów na początku nic po jakimś czasie puściła delikatnego dymka w pewnym momencie aż się przestraszyłem bo puszczała aż chmurę dymu ( na rozgrzanym już silniku) juz pomyslałem ze sie cos całkiem zjebało... spróbowałem jeszcze raz po chwili i przytrzymalem np obroty przez chwile na 2800 cały czas dymilaaa... juz byłem pewien ze cos jest nie tak po puszczeniu gazu na wolnych obrotach z komina cały czas delikatnie sie kopciło a tak jak pisałem ju z wczesniej po porzejechaniu okolo 5 km nawet mniej staje wciskam gaz i nic nie kopciła a tu puszczala (wydaje mi sie ze ona przydymia wtedy jak np dlugo chgodzi bez wciskania gazu tak jakby gdzies cos naplywalo a potem musi sie to wypalić i spokój ) jeszcze zeby bylo ciekawiej po skonczeniu robienia logów jeszcze raz wcislem gaz i nic zero dymka czy to przytrzymujac na obrotach czy gazujac i o co tu moze chodzic? Z logow napewno widac ze ten 4 pd kuleje a byly przeciez sprawdzane w serwisie bosha niedawno i powiedzieli ze sa ok. Czyżby glowica?

Opublikowano

4 cylinder kuleje A co to nie wiadomo. To że na 4 wychodzą wysokie korekty oznacza że cylinder jest słaby. Pierścienie lub przylgnia zaworowa nie trzyma ciśnienia. Musisz sprawdzić w warsztacie ciśnienie sprężania razem z próbą olejowa.

Opublikowano

To moze byc przyczyna takiego zachowywania sie silnika? Że raz dymi raz nie?A po przejechaniu jakiegos odcinka nie dymi nic?

Opublikowano

Jakby nie było to bym nie pisał...

Opublikowano

Witam!

Czy po logach można określić ze uszczelniacze pompek są do wymiany?

Opublikowano
Witam!

Czy po logach można określić ze uszczelniacze pompek są do wymiany?

A o czym jest wątek? Zacznij czytać od 2 strony jak już masz kabel...

Opublikowano

Tak więc Arek zrobiłem to co napisałeś po próbie olejowej mechanik stwierdził ze wszystko jest w porzadku ( powiedział trzymaja jak nowe) cisniniowa pokazała :

1 cylinder27

2 25

3 25

4 28

Opublikowano

to u mnie kazdy jeden ma po 30 i bałem sie ze kompresja słaba

Opublikowano
Witam!

Czy po logach można określić ze uszczelniacze pompek są do wymiany?

A o czym jest wątek? Zacznij czytać od 2 strony jak już masz kabel...

To co powiesz o tych pompkach?:

Log (50 - 013)

Log (48 - 018)

Log (47 - 023)

Opublikowano

Elmer co myslisz ? Jak Ci sie widzi ta komprecha?Jutro jeszcze chyba zostawie auto i kaze zamienić 4 z 3 PD tak jak mówiłeś wcześniej? Bo jak sie okazało tego nie zrobili Kazać im jeszcze coś innego sprawdzać?

Opublikowano
Tak więc Arek zrobiłem to co napisałeś po próbie olejowej mechanik stwierdził ze wszystko jest w porzadku ( powiedział trzymaja jak nowe) cisniniowa pokazała :

1 cylinder27

2 25

3 25

4 28

Rozumiem że te wartości co podałeś są z olejem? Jak było przed olejem? Jeżeli na 4 puszczają pierścienie to właśnie po dodaniu oleju pokaże dobrą kompresję. Olej uszczelnia i jest ok. Olej podaje się żeby stwierdzić w przypadku słabej kompresji czy to wina pierścieni czy przylgni zaworowej.

---------- Post dopisany at 15:00 ---------- Poprzedni post napisany at 14:56 ----------

Witam!

Czy po logach można określić ze uszczelniacze pompek są do wymiany?

A o czym jest wątek? Zacznij czytać od 2 strony jak już masz kabel...

To co powiesz o tych pompkach?:

Log (50 - 013)

Log (48 - 018)

Log (47 - 023)

W miarę ok ale trochę się "przycinają" Zrobilbym czyszczenie przy użyciu LM DIESEL CLEAN. Węże w butelkę itd. Znajdziesz na forum, w Google i na Youtube co i jak :-)

Opublikowano

Ok, tnx popatrze :-)

Opublikowano

Próba cisnieniowa wygladala tak ze gościu podłączyl swoje urządzonko a ja kręcilem rozrusznikiem, a olejowa :ściągnął pokrywę i pokoleji ustawiał tak zeby zawory były zamknięte i zapodawał ciśnienie . Chodzi ci o tą która pokazuje ciśnienie na cylindrach? Wiec z tego co wyczytalem to przy każdej próbie powinno sie wlac do cylindra 0,5 ml oleju, czyli co musze zrobić próbę jeszcze raz?

Opublikowano

"Zapodawal ciśnienie" ??? Mnie uczono że jak któryś cylinder odstaje to wstrzykuje się ileś tam oleju (nie pamiętam dokładnie ile ale zdaje się że 20-30ml) i ponownie kręci. Jak się polepszy to znaczy że pierścienie. Jak nie to gniazda zaworowe.

0,5 ml ??? To zastrzyk w dupe tyle ma :-) chyba 50 ml wlał?

Opublikowano

Wygladalo to tak ze ustawial zawory pokoleji tak aby bylyzamkniete w miejsce swiecy wkrecal waz z jakims urzadzeniem, a dalej waz od sprezarki. dlatego napisalem zapodawal cisnienie, nie lal zadnego oleju. Wiec to sa wartosci brez oleju.Robic z olejem?

Opublikowano

Jeżeli to są wartości przy kreceniu na "sucho" to nic już nie rób. Próbę olejowa robi się jak masz wyraźny spadek kompresji na cylindrze. Próba olejowa już tylko Ci mówi co masz do zrobienia.

Opublikowano

Czyli w moim przypadku na co wskazuja te próby? Ciśnienie dobre czy lipa? Co mam dalej robic?

Opublikowano

Wrócę z pracy to poczytam i pomyśle co masz zrobić bo już sam nie wiem co wymieniłeś

Opublikowano

Ok to czekam bo mialem dzisiaj zostawić auto ale jednak przełozylem to na jutro, a juz nie wiem co mam im mówić żeby zrobili.

---------- Post dopisany 13-03-2014 at 18:03 ---------- Poprzedni post napisany 12-03-2014 at 17:42 ----------

I jak Elmer co robimy dalej?

Opublikowano

Zakładając że wszystko co zrobiłeś było zrobione prawidłowo to zamień miejscami PD. 4 z 3 i zobacz czy korekta pójdzie za Pompką czy zostanie na 4. Jak już będziesz przekladal pompki to zmień uszczelnienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...