erbete Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Witam, Mam problem ze wskazaniami temp wody na zegarach. Zrobiłem testy licznika i wskazówka działa poprawnie, więc padło na czujnik temp wody. Kupiłem niebieski i wymieniłem, ale na dole koło chłodnicy - pierwsza jazda jest, temp rośnie normalnie, jednak po chwili wskazówka znowu spadła prawie do zera. Pozaglądałem jeszcze w koło silnika i znalazłem drugi taki sam czujnik? u góry przy ścianie grodziowej, z tego co teraz czytam to większość wymienia właśnie ten - no i tu pytanie - ten czujnik który wymieniłem mierzy temperaturę po otwarciu dużego obiegu? Wskazówka nadal prawie leży na zerze natomiast vag-com pokazuje, że temperatura wody ma 85 st C (mierzone podczas jazdy). Wymienić również ten drugi czujnik, czy w jego miejsce na testy wpiąć ten wyjęty z dołu? A może to termostat?
OLI_B5 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Opublikowano 16 Stycznia 2014 czujniki kupiłes ori czy zamienniki ?
jacek70 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Faktycznie może to być termostat .
Łukasz13 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Czujnik od zegarow to ten przy grodzi. Wysłane za pomoca sputnika.
erbete Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2014 Czyli ten na dole za co w takim razie odpowiada?
Łukasz13 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Nie jestem pew y ale odpowiada za wlaczenie elektrycznego wentylatora w razie za wysokiej temp. Zobacz ja sie zachowuje temp. Na vagu czy tak samo jak na zegarach to wykluczysz termostat, ten przy grodzi daje info na zegary a druga para przewodow doje info do ecu. Wysłane za pomoca sputnika.
erbete Opublikowano 17 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2014 No właśnie na zegarach ledwo wskazówka wstaje, a na vag-comie pokazuje przykładowo 85 st. Po wymianie czujnika przewiozłem się raz to normalnie zaczęła wstawać wskazówka, później dolałem trochę płynu bo było mało i druga przejażdżka, wskazówka leży prawie na 0 a wąż przy tym czujniku na dole zimny/pusty... układ niby odpowietrzyłem, ale czytałem też że odpowietrza się sam, więc już sam nie wiem. Na próbę założyć przy ścianie grodziowej ten stary czujnik z dołu i zobaczyć co się będzie działo? Z któregoś czujnika pomiar brać musiał, ale co się działo później na dole nie wiem bo przykręciłem osłonę silnika i już nie wchodziłem do kanału... Ogrzewanie działa normalnie, a na kompie nie było żadnego błędu czujnika przed czy po wymianie.
Łukasz13 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Opublikowano 17 Stycznia 2014 Ten z chlodnicy nie bedzie pasowal bo przy grodzi jest 4 pinowy mozliwe ze jest uszkodzony czujnik ten przy grodzi to znaczy ta jego czesc co daje info na zegary jak na vagu jest prawidlowa temp. silnika Wysłane za pomoca sputnika.
erbete Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2014 Ten z chlodnicy nie bedzie pasowal bo przy grodzi jest 4 pinowy No właśnie ten koło chłodnicy na dole też jest 4ro pinowy! I stąd cała dezorientacja w terenie bo widocznie ma takie samo oznaczenie jak ten górny - kupując sugerowałem się numerem części z forum i pasował w miejsce tamtego z resztą tak samo wyglądał, stąd moje zdziwienie jak przy grodzi znalazłem drugi 4ro pinowy... ---------- Post dopisany 19-01-2014 at 12:46 ---------- Poprzedni post napisany 17-01-2014 at 17:46 ---------- Jak wpiąłem czujnik z dołu, ten stary, we wtyczkę u góry i wsadziłem do gorącej wody to na kompie pokazało wartość tem wody -78 st Także rozwiązaniem będzie pewnie jednak wymiana termostatu
Łukasz13 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Te czujniki nie są zamienne ten z chłodnicy to termowłącznik wentylatora, za temp. pokazywana na zegarach i na vagu odpowiada ten przy grodzi, jakiem masz w końcu auto b5 silnik awt? jak chcesz to przecież wymień termostat w awt jest zwykły termostat bo w nowszych modelach jest juz drogi elektryczny, ale sprawdz dokłądnie bo jesli na zegarach pokazuje źle a na vagu temp. wskazywana jest ok tzn. 90 st. i nie waha się a ogrzewanie grzeje to wskazuje to na uszkodzenie tego czujnika.
erbete Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2014 Mój silnik to AMB, jednak nie było go do wyboru przy zakładaniu tematu więc pisze jak pisze... Wymieniłem wczoraj termostat na nowy - wahler, silnik nagrzany - wg DeltaScan 86st C, wskazówka na zegarze ledwo się podniosła, temp wg klimatronika 67st. Termostat się nie otworzył - dolny wąż zimny :/ górny gorący. Nie mam już pomysłu, spróbuję go jeszcze odpowietrzyć przy nagrzewnicy, ale zapowietrzenie, jak mniemam powodowałoby raczej przegrzewanie, a nie niedogrzewanie i nieotwieranie termostatu?
Łukasz13 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 JaK pisałem wymień czujnik przy grodzi.
erbete Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2014 Ale to ma mieć coś do niefunkcjonującego dużego obiegu? W takim razie muszę przełożyć ten czujnik z dołu do góry, a na dół założyć stary, który tam był bo kupiłem 8D0959481B (to jest faktycznie G62?) i wsadziłem na dół.
Łukasz13 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 ten czujnik co kupiłeś to nie jest g62 to termowłącznik wentylatora, nie jest zamienny z g62 ale to już pisałem nie. Nie wiem gdzie teraz masz jaki włożony, przy niskich temp. musi troche potrwac żeby termostsat się całokwicie otworzył i chłodnica zrobiła się gorąca ile czekałeś?
erbete Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2014 Wiem, kolego to nie jest moje pierwsze auto chodził 30 min w garażu co jakiś czas z obrotami ok 2 tys. później 30 min jazdy i kolejne 15 min w garażu, później kolejne 30 jazdy, temp się ciągle wahała góra dół na VAGu, wskazówka prawie nieruchoma, po każdej jeździe macanie węży - góra gorący max, dół zimny :/ Czyli kupiłem i wymieniłem czujnik termo włącznika wentylatora (niebieski 4-ro pinowy 8D0959481B) i założyłem go na dole. Więc wymienię jeszcze ten na górze G62 (tj 059919501A ??), ale to raczej nie uruchomi dużego obiegu...
Łukasz13 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Aha jesli tak piszesz to ok, tzn. teraz przy odczycie na vagu temp. też się wahała? to juz nic nie wiem, po takim czasie termostat powinien sie otworzyć, a na starym było tak samo? A i jeszcze sie zastanawiam bo b5 chyba nie było silnika AMB tylko w b6 chyba że to jakaś wersja amerykańska, a termostat masz zwykły czy ten elektroniczny?
erbete Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2014 Termostat zwykły, wersja amerykańska, tak ten silnik był głównie montowany w B6, ale zaczęli go wkładać już w B5. Na starym było to samo, ale stary wczoraj zalałem wrzątkiem i nawet nie drgnął... Nowego niestety nie testowałem, jedyne co mi chyba zostaje to próba odpowietrzenia układu ?
Łukasz13 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Aha no to dopóki nie dojdziesz czemu nie puszcza na duży obieg nie ma sensu kupywania czujnika, próbuj odpowietrzyć przy wężach co ida do nagrzewnicy w jednym z nich powinna byc dziurka do odpowietrzania jak go lekko sciągniesz tylko nie pamiętam w którym.
erbete Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2014 Ok, będę patrzył i zaglądał, dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się