Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem po wymianie uszczelek pompy wtryskowej


fireman tom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Puszczały mi uszczelki na pompie. Dziś mechanik wymienił je. Niestety nie posiada on vaga. Za to ja posiadam kabelek i przed naprawa sprawdziłem wartości w grupie 1 measuring blocks. Injection quantity wynosiło 3,4-3,6 mg/R a teraz po wymianie uszczelek wynosi 1,6. Auto pracuje równo i tak jak przed tem. Czy jest coś nie tak? Jeśli wartości są inne to co teraz zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale generalnie nic się nie dzieje. Tylko ta dawka jest inna. Czy coś się stanie jeśli w najbliższym czasie nie zmienię tej dawki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie powinien sie lepiej zbierac, bo dostaje wiecej paliwa.

Mowi sie, ze ponizej 2 sie nie powinno schodzic, ale widzialem zeciory, co na 1.2 normalnie jezdzily.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem. Dostaje więcej paliwa? Sądziłem że jeśli dawka jest mniejsza to dostaje mniej paliwa. Przed wymiana było 3.6 a teraz jest 1.4 to chyba mniej teraz paliwa dostaje. Tak jak pisałem po za tym wszystko gra. Nawet jakby lepiej odpala choć z tym nie było nigdy problemu ale jakoś tak lepiej;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wlasnie odwrotnie. Im mniejsza wartosc, tym faktyczna dawka jest wieksza. Jesli obroty nie faluja, nie kopci, to mozesz zostawic, jesli nie chce Ci sie bawic. Nic mu nie bedzie. Co do spalania, to jakiejs wielkiej zauwazalnej roznicy nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz rozumiem. Obroty nie falują i są takie jak przed robotą byli 861/min. Nie kopci i generalnie jest ok. Jeśli ze spalaniem będzie ok i nic nie szkodzi ta różnica to nie będę kombinował. Grunt żeby pompa już nie ciekła. Dziwią mnie ceny za robotę o których tu się pisze. Mechanik ode mnie wziął 150zł za robotę i części a wymieniał obie uszczelki pompy i króciec plastikowy od układu chłodzenia plus płyn do chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy na jakiego się mechanika trafi:wink:

Mnie gostek chciał naciągnąć bo powiedział ze do wymiany uszczelek pod i nad nastawnikiem musi demontować całą pompę,kłócił się jak najęty ze inaczej nie da rady.

Wyśmiałem go i zrobiłem to u elektro,potem już słyszałem od kolegi że następnym klientom robił to beż demontażu pompy:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mój mechanik pompy nie wyciągał. Ot wymienił 2 uszczelki i cała filozofia. Jak sobie pomyśle że miałbym za to dać tak jak inni 650zł to... Masakra;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

1# Kilka miesiący temu wymieniłem uszczelkę pod pokrywą nastawnika. Ale wciąż mam wyciek a w ostatnim czasie to już kapie pod autem konkretnie. Ropa sączy mi się głównie pod jedną z czterech srub a dokladnie tą specjalna i potem na dół na cała pompe. Ale czy to możliwe, że cieknie mi spod nastawnika i ropa idzie aż do góry i tam leje, Dodam, że po wykręceniu tej śruby założyłem bardzo podobną na imbus.

2# Po uzyciu Vag-Com w pierwszym bloku dawke mam 1.0 do 1.4 - czy to nie za duzo paliwa?? A moze ktoś tuningował i coś porobił albo jakiś chip wstawił? Dodam, że auto nie jest jakieś nadzwyczaj mocne ale pali na dotyk w zimie i lecie i obroty ładnie chodzą ani nie szarpie. Troche dużo pali ale może to być też powodem szerokich opon i wycieku.

3# W poradniku czyszczenia nastawnika pisze jeśli wartość 3 linijki w bloku 001 nie moze się zmienić tzn że jak miałem na zaplonie 0,740v przed rozebraniem nastawnika to po włożeniu do pompy ma być też 0,740V? Czy po prostu wartość będzie skakać? A jak będzie inaczej to znaczy że nie trafiłem wałkiem nastawnika w otwór w pierścieniu?

4# Jak w VAG-COM - skorygować dawkę po ręcznym ustawieniu?

Prosze o odpowiedz na moje pytania. Moze jak kilka osób coś napisze to dostanę odpowiedzi na wszystkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieknie Ci ze spodu nastawnika bo ta sruba trzyma i dekiel i nastawnik.zmien uszelke pod nastawnikiem i od razu skoryguj dawke na 3mg ale zrob to na rozgrzanym silniku.musisz delikatnie puknac od strony grodzi w pompe.

Zalatw sobie dobra latarke po to by oswiecic sobie pierscien uwiez mi ze trzeba miec mega pecha by nie trafic w niego.jak nie rozbierasz nastawawnika do czysczenia to nie przejmuj sie rsw.Ja korygowalem pompa nie vag ale poszukaj dobrze tylko pamietaj ze vag duzej wartosci nie skoryguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam przypadek że zbyt duża dawka paliwa po wstawieniu w palnik spowodowała przeskoczenia paska + kolizja tłok zawór = zcięcie klinu na wale. Ale ten przypadek dotyczył T4 2.4 d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos nie dykwi ten link, temat znajduje sie tutaj:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/47690-all-b5-czyszczenie-nastawnika-pompy-vp37-by-lishoo/?hl=%2Bczyszczenie+%2Bnastawnika+%2Bpompy

a pytanie mam moze i glupie, ale czy w AJM na pompowtryskach tez sie ustawia ta dawke ? bo ja mam jakies dosc duze wartosci ...

Edytowane przez wachu01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego lepiej ustaw tą dawkę tak jak powinno być , u mnie po zmianie uszczelek pseudo mechanik nie ustawił dawki jak należy i miałem ok 1 , auto na ciepłym silniku gorzej odpalało obroty silnika spadały i wieszały sie ok 1000 obr i wolno opadały do 860 i po jakimś czasie zaczęły sie problemy z turbiną i przycinaniem sie geometrii . Fakt spalanie nie jest jakoś dużo większe ale lepiej to ustawić jak należy


Witam

1# Kilka miesiący temu wymieniłem uszczelkę pod pokrywą nastawnika. Ale wciąż mam wyciek a w ostatnim czasie to już kapie pod autem konkretnie. Ropa sączy mi się głównie pod jedną z czterech srub a dokladnie tą specjalna i potem na dół na cała pompe. Ale czy to możliwe, że cieknie mi spod nastawnika i ropa idzie aż do góry i tam leje, Dodam, że po wykręceniu tej śruby założyłem bardzo podobną na imbus.

2# Po uzyciu Vag-Com w pierwszym bloku dawke mam 1.0 do 1.4 - czy to nie za duzo paliwa?? A moze ktoś tuningował i coś porobił albo jakiś chip wstawił? Dodam, że auto nie jest jakieś nadzwyczaj mocne ale pali na dotyk w zimie i lecie i obroty ładnie chodzą ani nie szarpie. Troche dużo pali ale może to być też powodem szerokich opon i wycieku.

3# W poradniku czyszczenia nastawnika pisze jeśli wartość 3 linijki w bloku 001 nie moze się zmienić tzn że jak miałem na zaplonie 0,740v przed rozebraniem nastawnika to po włożeniu do pompy ma być też 0,740V? Czy po prostu wartość będzie skakać? A jak będzie inaczej to znaczy że nie trafiłem wałkiem nastawnika w otwór w pierścieniu?

4# Jak w VAG-COM - skorygować dawkę po ręcznym ustawieniu?

Prosze o odpowiedz na moje pytania. Moze jak kilka osób coś napisze to dostanę odpowiedzi na wszystkie

Co do punktu 2 to nawet po zmianie mapy dawka na wolnych obr jest ok 4 , więc to nie wina chipa , pewnie że auto zapiernicza przy takiej dawce , u mnie z dołu rwała jak by było coś dłubane , pewnie już ktoś dłubał przy pompie i nie ustawił dawki jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy bede w najbliższym czasie wymieniał tą uszczelkę. To jaką dawkę powinienem ustawić? cos pomiędzy 3 - 4? Aha a to pukanie na ciepłym silniku w pompe aby nastawić dawkę to robi sie na wlaczonym czy wylączonym silniku bo roznie piszą?? A czy vag pokaze że nie trafiłem wałkiem nastawnika w otwór w pierścieniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy vag pokaze że nie trafiłem wałkiem nastawnika w otwór w pierścieniu?

Taa i jeszcze najnizsza krajowa podniesie... No co ty ale spokojnie jak ci sie rece mocno nie trzesa to spokojnie trafisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawke ustaw na 3.0-3.2.

Możesz to robic na odpalonym ja tak robiłem i nic się nie stało.

Tylko rób tak ze tą śrubę co masz najlepszy dostęp lekko przykręć i uderzaj delikatnie.

Spoko trafisz w otwór tylko potrzebna będzie latarka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przy odpalaniu wskoczy Ci niekontrolowanie na wysokie obroty, to bedziesz wiedział, ze nie trafiles :decayed:

A na powaznie, to jak masz troche pojecia, poradzisz sobie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz to rozkręcilem. Uszczelka bardzo płaska była dlatego cieklo- w środku jest taki pierścień który chodzi do przodu i do tyłu oraz kręci się wokół własnej osi. Ustawiłem auto lekko z górki wiec pierścień nie latał po trzpień tylko opada w stronę zderzaka, a jeśli nie trafi się w otwór to nastawić jest wyżej i dopiero jak sądzie w otwór to opada kilka mm i wtedy wiadomo ze jest. Później będę to składał i dawkę ustawia to napisze co i jak. A to z tymi wysokimi obrotami to nie jest tak ze jak się trafi dobrze w otwór ale nastawić nie przykre ci się idealnie to wtedy wchodzi na wysokie obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak trafisz dobrze w otwor zostaje jeszcze nagrzanie auta i ustawienie dobrej dawki.

Jak ustawisz za mala dawke nic sie nie stanie dlatego proponuje ustawic tak nastawnik zeby mijal sie z kreska (ta co wczesnie zaznaczyles)o ok minimetr w strone mniejszej dawki.pisze tak bo nie pamietam w ktora strone jest wiecej a w ktora mniej.slyszalem o przypadkach ze ktos dal za duza dawke przez co silnik dostal niekontrolowanych wysokich obrotow i nie szlo go normalnie wyl potrzeba bylo go zdlawic na 5 biegu.

Osobiscie raz trafilem na 1mg i nic sie nie stalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...