marda16 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Witam,chcę podładować akumulator żeby nie było problemu w większe mrozy i dłużej posłużył a więc aku jest chyba jeszcze oryginalny 2007r.od 2.0 TDI bez oczka i chyba są pod naklejką korki do odkręcania czy przy ładowaniu muszę się do nich dostać i je odkrecić ?
izka7878 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Jeśli pod naklejką, to akumulator bezobsługowy i nic nie odkręcasz. U mnie w drugim aucie (A6 C5)też oryginał jeszcze z 2004r
marda16 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2014 Podziękował,i jak by to było bez kobiet
elmer80 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Odkrecasz... Zerwij naklejke i odkrec korki. Bedziesz widzial poziom elektrolitu. Jak wystaja plyty to dolej wody destylowanej. Podlacz prostownik i obserwuj co jakis czas czy gazuje. Jak mocno bedzie sie gotowal to odlacz. Laduj tak przez 10 godzin pradem 1/10 pojemnosci akumulatora. Zachowaj ostroznosc przy odpinaniu krokodyli. W trakcie ladowania wydziela sie wodor. Zawsze wylaczaj najpierw prostownik z zasilania.
Kali S4 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 nie mieszaj, skoro są korki pod naklejką to znaczy że bez obsługowy i ich nie odkręcasz
elmer80 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Co Wy z tym bezobslugowym??? Proponuje przeczytac jakakolwiek ksiazke od elektromechaniki. Bawcie sie dalej...
Kali S4 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 co mi każesz czytać książkę, mam taki aku o jakim mowa i tych korków spod naklejki się nie da odkręcić
karbonek Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Bezobsługowy jest tylko z nazwy, czasem trzeba uzupełnić odpowiednie stężenie elektrolitu.
izka7878 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 To jest akumulator bezobsługowy i spróbuj tu odkręcić Polecam punkt 4
Kali S4 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 dokładnie o tym pisałem,za ch..a tych korków nie odkręcisz:naughty:
lookas Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Jeżeli ma korki to powinny się dać odkręcić. Akumulatory takie jak np. centra plus czy futura są bezobsługowe i nic się nie odkręca, ani nie zdejmuje żadnych pokryw.
POWER-KRIS Opublikowano 27 Stycznia 2014 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Jak ktoś jeździ na krótkich odcinkach to nie zaszkodzi szczególnie zimą doładować przez około 10 godzin prądem 1/10 pojemności. Czyli dla 72Ah 7.2A itp. U mnie jedno z aut jeździ tylko 8km co 2 dzień do szkoły po dzieci. Ładuje mu aku raz na miesiąc aby się nie zasiarczył i długo służył. Nie zdażyło mi się jeszcze w życiu by Varta lub Centra mi padła ale fakt ze auto miałem najdłużej 8 lat. http://www.sklepcentra.pl/centra/akumulatory---porady/samochodowe
bogus096 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Za h..a bo ich nie ma, jest klapka która się nie ściąga. jeżeli są widoczne korki pod naklejką to są po to żeby je odkręcić i uzupełnić wodę destylowaną.
paweu1 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Jeśli akumulator jest z 2007 roku, gwarancja już się skończyła, to też jestem zdania, żeby otworzyć korki i zajrzeć do środka, uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną i ładować małym prądem 3-4A kilkanaście godzin. Im niższy prąd tym lepiej. W Lidlu są chyba jeszcze fajne automtyczne prostowniki, prąd 3,8A w sam raz. Co do bezobsługowości. To może rzeczywiscie akumulator jest bezobsługowy przez okres gwarancji tj. 2-3 lata. Ale przy starszym aku jeśli tylko jest możliwość to trzeba uzupełnić poziom elektrolitu, który mimo wszystko ubywa Cytat z elektrody Akumulator bezobsługowy to taki który spełnia normę o bezobsługowości. A norma ta określa ilość zużycia wody w % w określonym czasie oraz samorozładowanie akumulatora w % i w czasie. Oczywiście w normie są podane wartości które normalnemu urzytkownikowi są nie potrzebne. Ubytek wody w akumulatorze zawsze może się zdarzyć (np. przeładowanie przez alternator). Jeżeli są korki w akumulatorze to po prostu dolać i już (1,5 cm ponad górną krawędź płyt - więcej nie bo będzie chlapać).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się