Skocz do zawartości
IGNOROWANY

EDIT: Uszkodzona pompa wody, jak najszybciej wymienić?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

EDIT:

Przyczyną usterki okazała się walnięta pompa wody, dorwałem na szybko nową pompę z obudową pytanie jak ją najszybciej wymienić? Czytałem trochę postów niestety w poradnikach wymiany wygasły fotki, spotkałem sie też z paroma opiniami jakoby dało się wymienić pompę od góry odkręcając alternator. Nie ukrywam że jest to bardzo kusząca dla mnie opcja, jakieś porady jak to najłatwiej i najszybciej rozegrać?

Witam,

pacjent to auto z mojego profilu, przejdę od razu do rzeczy czyli objawów, dodam że z autem wszystko było w porządku, zero błędów, nagle auto podczas jazdy z pedkością rzędu 110-130 na autostradzie zagrzało się na wskaźniku do 95, dokulałem się z prędkością TIR-a do zjazdu temperatura na wskaźniku była już w okolicach 110-115 płyn się gotował, słychać było to bardzo wyraźnie w rurkach i widać po otwarciu maski w zbiorniczku. Na szczęscie miałem do domu parę km więc z kilkoma postojami na schłodzenie silnika dojechałem do domu. Dziś podpiąłem komputer, zero błędów, ale auto bardzo szybko łapie temp. płynu chłodzącego, mimo że w środku z nawiewów leci zimno, temp. podczas jazdy do garażu wahała się między 85 a 95 na wskaźniku. Moja pierwsza myśl to termostat, właściwa? Miał ktoś podobną sytuacje? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam!

Opublikowano

Objawy identyczne do padniętej pompy miałem kiedyś identyczny przypadek. Zdemontuj termostat wsadź palca tam gdzie pracuje wirnik pompy i pokręć pompą na 99% wirnik będzie stał, a kołem pokręcisz tylko dobrze zblokuj. Cżęsta przypadłość tych pomp to wirnik spada z ośki i takie są objawy, czasami nie trzeba nawet blokować czuć jak wirnik lata wewnątrz komory pompy.

Opublikowano

Przyczyną usterki okazała się walnięta pompa wody, dorwałem na szybko nową pompę z obudową pytanie jak ją najszybciej wymienić? Czytałem trochę postów niestety w poradnikach wymiany wygasły fotki, spotkałem sie też z paroma opiniami jakoby dało się wymienić pompę od góry odkręcając alternator. Nie ukrywam że jest to bardzo kusząca dla mnie opcja, jakieś porady jak to najłatwiej i najszybciej rozegrać?

Opublikowano

Zapomnij ze zrobisz to bez sciagania zderzaka.

Chlodnic itd itp. Przednie wzmocnienie mozna zostawic.

Opublikowano

Nie ma takiej opcji ze ty wymienisz pompe wody od gory trzeba cały pas zrzucic bo inaczej nie da rady przerabiałem to u siebie 3 godziny meczarni ale da rade .

Opublikowano

Pasa nie trzeba sciagac

Opublikowano

a po co sie meczyc zrzuci wszystko i szybko pojdzie

Opublikowano

Zdejmujesz chlodnice odkrecasz wisko z wentylatorem. Elektryczny wiatrak na bok i wszystko jest do sciagniecia.

Opublikowano

Ok, dzięki za info panowie, przed chwilą znalazłem na forum fotki z wymiany pompy w ADP sposobem devastation'a, fajny patent. Jeszcze raz dzięki, temat do zamknięcia.

Opublikowano

Ja dziś zmieniałem u siebie pompę wody w ADR i zrzucałem cały pas przedni, patrząc ile miałem problemów z wyjęciem alternatora stwierdzam że nie dałoby rady robić tego bez zrzucania pasa przedniego.

Opublikowano

da ja robię wymiane rozrządu bez dotykania pasa, a pompa to pikuś nie trzeba demontować pasa nie ma takiej potzreby, bezsensowna robota. Do wymiany alternatora demontaż pasa ? demontaż altka to 30 minut roboty :wink:

Opublikowano
da ja robię wymiane rozrządu bez dotykania pasa, a pompa to pikuś nie trzeba demontować pasa nie ma takiej potzreby, bezsensowna robota. Do wymiany alternatora demontaż pasa ? demontaż altka to 30 minut roboty :wink:

wymiana rozrządu pez ściagania przodu to typowa partyzantka:facepalm:

Opublikowano

Jaka q.....a partyzantka ?

Normalna robota

Opublikowano

ja robię jak książka piszę (chyba że mowa o benzynie to nie wiem ) w tdi zawsze sciagam przód i wszystko ładnie widać

Opublikowano

W benzynie nie ma żadnego problemu.

Opublikowano

a to sorki ja na mysli miałęm tdika :wink: koles ma adra i tez kiedys mówił że wymieniał bez ściagania przodu

Opublikowano

Ja wymieniałem tydzień temu rozrząd i pompę wody bez ściągania przodu to żadna patryzantka tylko ułatwienie roboty :D

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam problem ( pewnie jak większość zaglądająca na forum )

Ostatnio zauważyłem częste wzrosty temperatury, podczas jazdy, na początku jest ok 90 przez parę km, następnie przy krótkim postoju wskaźnik leci szybciutko na 100-110 ale nie więcej. Wskazanie na kanale 49 - 108-110 na kanale 51 - 90. Na pierwszy ogień poszło wisco, ale objawy nadal te same.

Co ciekawe przy tak dużej temperaturze dolna część chodnicy i dolny wąż, zimne.

Co teraz wymieniać: pompę wody, chodnice?

Opublikowano

Wymień termostat hah :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...