Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BREMBO w B5 na tarczy 320x30 z B8 - moja koncepcja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no w sumie racja ale zanim je zjade to minie rok;]

Opublikowano

Ale te blachy trzeba przejechac na magnesówce zeby wyrównać powierzchnie

Opublikowano

Oczywiście, dokleje je też do klocków albo dospawam punktowo na krawedziach jeśli będzie się dało

---------- Post dopisany 04-02-2014 at 12:03 ---------- Poprzedni post napisany 02-02-2014 at 19:54 ----------

dokopalem sie do jakiegos tematu, koles wpierw uzyl wlasnie tarcz z s4 ktore okazaly sie za plytkie, potem poszedl w b8 wiec moj pomysl chyba jest ok

A4 Ti20 :: motorgeek.com

tylko ze u niego w prosiakach klocek jest nizszy o prawie 1cm a to chyba sporo, tloczki te same

jedyna wada o jakiej pisze, ktorej tez sie spodziewam to luz na pedale hamulca zanim heble zaczynaja hamowac, wynika to pewnie z pojemnosci zaciskow 4 tloczkowych, dalej w temacie kombinuje jak zmienic serwo na wieksze wiec jak znajde chwile to sobie o tym poczytam

Opublikowano

Jak masz dobrze odpowietrzony zacisk tonie bedzie zadnych problemow z praca tloczkow.

Koles mial zapowietrzone zaciski i dlatego beczał.

Opublikowano

byc moze byc :)

---------- Post dopisany at 17:28 ---------- Poprzedni post napisany at 17:22 ----------

tarcze zamowione, adaptery pod przewody hamulcowe tez, sruby z ASO pod zaciski tez, jedynie czekac na odwilz

Opublikowano

u mnie plus 5 :grin:

Opublikowano

u mnie tez ale mam zimowki jedynie na stalowkach ktore nie wejda :) a nie chce mi sie zakladac tych ktore sprzedaje, et tez maja przy duze chyba

---------- Post dopisany at 17:52 ---------- Poprzedni post napisany at 17:52 ----------

doszla paczka?

Opublikowano

jo, dzieki, jutro odeslę,

masz jakis program u siebie ?

Opublikowano

tylko seria AJL

Opublikowano

ok, jak bede miał jakis fajny programik to sie odezwe :wink:

Opublikowano

a no spoko :)

---------- Post dopisany 05-02-2014 at 14:15 ---------- Poprzedni post napisany 04-02-2014 at 18:56 ----------

tarcze przyszly, grubosc 29.5mm za 120zł z kw z klockami lol troche obrdzewiale ale to sie poczysci :)

---------- Post dopisany at 16:43 ---------- Poprzedni post napisany at 14:15 ----------

ostatnia juz chyba przymiarka ktora ukazala pewne defekty, ciesze sie ze tarcza jest idealnie w srodku zacisku i jakos to wyglada jak dla mnie:) dodatkowo zacisk byl za nisko wzgledem tarczy wiec na stale bede montowal duze podkladki miedzy adapter a zacisk, takie same jakie mamy pod maska na srubach mocujacych kolumny, duze i grube - po podlozeniu podkladek jest idealnie

vipertarcza1.jpg

vipertarcza2.jpg

vipertarcza3.jpg

vipertarcza4.jpg

defekty ktore musze jeszcze wyeliminować:

1. podpiłować zwrotnice - tomasz tak jak mówiłeś, u mnie też to będę musiał zrobić, bo tarcza ociera o nią, jest głębsza

2. nawiercic piaste pod malutki wkret trzymający tarcze na piaście, bez niego zakładanie kół to będzie katorga

3. skombinować dystanse kilkumilimetrowe do kół bo ET35 w moich 17 calach jest wciąż za duże ale mam nadzieje że to nie będzie problem

to chyba tyle, czekam na śruby z ASO i będę działął dalej

Opublikowano

Jaki sruby sa Ci potrzebne ?

Nic nie mowiles....

Te zaciski trochę komicznie wyglądają na tej malej tarczy :decayed:

Opublikowano

lepiej na tych jak na 288 :D sruby zamowilem, m12x95x1.5 takich szukalem

---------- Post dopisany at 18:25 ---------- Poprzedni post napisany at 18:22 ----------

jeśli okaże się że na żadną 16stke to nie wejdzie, będę próbował zwiekszyc z czasem rozmiar tarczy tak aby wykorzystać maksymalnie bęben 17stki, pewnie 330mm da rade upchać, zreszta, moglbym juz teraz przymierzyc i sie przekonac dając dodatkowe 5mm podkladu pod zacisk

---------- Post dopisany 06-02-2014 at 13:50 ---------- Poprzedni post napisany 05-02-2014 at 18:25 ----------

prawdopodobnie w łapy wpadnie mi druga para podobnych zacisków więc jeden trafi na sprzedaż:)

---------- Post dopisany 07-02-2014 at 18:13 ---------- Poprzedni post napisany 06-02-2014 at 13:50 ----------

dzisiaj złożyłem praktycznie całą zwrotnicę, delikatnie ją szlifowałem ale jak będę robił drugą stronę, to postaram się wpierw podtoczyć tarcze a może uda się zebrać jej na tyle dużo żeby nie trzeba było frezować zwrotnicy

cała zwrotnica z tarczą na gotowo waży chyba ze 30kilo, albo i lepiej, ciężko mi to było nieść do komórki jedną ręką, fotek na gotowo nie mam bo już było ciemno

śmieszna też rzecz się okazała dzisiaj że te zaciski co mam mają jednak tłoczki 44/40, nie miałem pojęcia że pod osłonkami przeciwpyłowymi mogą mieć inny rozmiar, wcześniej po prostu mierzyłem tylko część która jest na zewnątrz gumki, bylem pewien że jest tak jak np w seryjnych zaciskach, że to bez znaczenia, człowiek uczy się całe życie :) tak więc mam zaciski największe w swojej klasie

ale generalnie, w tygodniu zamówiłem też zaciski od alfy giulietty, 4 tłoczki 40mm z tym że klocek jest wyższy niż w viperze a sam gabaryt zacisku jest mniejszy bardzo delikatnie, klocki pasują zamiennie prócz tego że w tych od alfy są cylinderki na klockach które wchodzą w tłoczki i dodatkowo je przytrzymują ale można je sobie odkrecic od klockow, a te normalnie założyć do zacisku vipera uzyskując wieksza powierchnie tarcia

myslalem że te od alfy beda ciut mniej wystawac zebym nie musial kombinowac z dystansami w feldze, tak jest, ale niestety otwory w moim adapterze zą za głęboko i zacisk wadzi o tarcze, w dodatku klocek wadzi o adapter bo jest wyższy, wystaje u dołu zacisku w przeciwieństwie do tych z vipera, trzeba by było całkiem nowe adaptery robić pod nie, śruby są też jeszcze grubsze, pod M14 i też nie szło tego przykręcić

pierwsza fota to porownanie wystawania zacisku wzgledem srub mocujacych, jak widac te z alfy mniej wystaja deko, ale nie pasuja pod moj adapter

alfa1.jpg

alfa2.jpg

alfa3.jpg

alfa4.jpg

alfa5.jpg

najśmieszniejsze jest to że okazyjnie kupiłem zwrotnice od eSy z nowiutkimi łożyskami SKFa jeszcze nie jeżdżonymi :P ale póki co nie zamierzam ich zakładać, chce pojeździć przez lato na viperach

---------- Post dopisany 08-02-2014 at 19:14 ---------- Poprzedni post napisany 07-02-2014 at 18:13 ----------

przymiarka końcowa i etap końcowy tak naprawdę. moje fele alessio monza 17 cali et35 potrzebuja jeszcze min.5mm dystansu, i wszystko gra

viperfelga.jpg

Opublikowano

to zalezy, adaptery pod jakikolwiek zacisk po znajomosci mozna sobie zalatwic po kosztach materialu, 100-150zł, na zamowienie normalnie kosztuja okolo 300, tarcze uzywki ktore sa jak nowe kostowaly mnie 100zl, klocki mialem, ale ceny sa takie same jak kazdych innych tarcz i klockow mniej wiecej, czy to nowe czy uzywane, a te i tak musze zaraz wymienic bo moje 312 maja juz rowy, zaciski wyszly mnie 900zl, plus przelotki na przewod hamulcowy 30 zeby to jakos polaczyc, no i sruby z ASO 40zl/4 sztuki

wiec razem 1100-1200zl okolo

mozna zrobic podobny hebel na zaciskach z alfy a te mozna kupic juz za 600zl jak sie dobrze poszuka, w takim srednim stanie lakierniczym ale na pewno sprawne, czyli 300zl mniej jak moje

sprzedaje takie nawet za nieco wiecej:

zaciski alfa giulietta brembo 4 tłoczki Siedlce ? Tablica.pl

ale jako że masz B6 odrazu wal w cos co bez zadnych przerobek zamontujesz, np 345mm z S4 b6 albo minimum 320mm z 3.0tdi B7

generalnie jest wielki temat na racingforum o zaciskach i adapterach, dla posiadaczy B5tek powinien byc ciekawą lekturą

jarzma pod zaciski boxter s do 312mm - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum

---------- Post dopisany at 23:04 ---------- Poprzedni post napisany at 19:50 ----------

znalazlem jeszcze info ze zaciski z touarega przod pod 330mm tarcze, 4 tloki brembo mialy 4 tloczki 46mm... co by znaczylo laczna powierzchnie 6644mm kw, masakrycznie dużo, zaciski idealne na tarcze 330mm np w eSie, klocek ten sam mniejwiecej co w alfie 166, lae nigdzie nie moge znalezc pewnego zrodla z potwierdzeniem tej informacji

---------- Post dopisany 17-02-2014 at 18:27 ---------- Poprzedni post napisany 10-02-2014 at 23:04 ----------

projekt prawie na ukończeniu, dystane 5mm do felg wystarczyly z niewielkim zapasem, jeszcze tylko podłączyć przewody i można ruszać w trase ;]

vipertarcza5.jpg

vipertarcza6.jpg

vipertarcza7.jpg

kolejny etap to swap pompy hamulcowej na poliftową, i dorezanie jakiegoś w miare taniego ale dobrego tyłu

---------- Post dopisany 23-02-2014 at 21:23 ---------- Poprzedni post napisany 17-02-2014 at 18:27 ----------

heble od tygodnia już na aucie, lekko sie dotarly ale już jest kotwica :) przydaly by sie teraz lepsze opony bo o zerwanie przyczepnosci z przodu nie trudno teraz, zadnych problemow z pedałem itp, seryjna pompa przedliftowa spokojnie daje rade

finalnie tak to wygląda

brembo.jpg

Opublikowano

Fajna Luftmysza ....

Teraz tył:whistling:

Opublikowano

no właśnie.. tył :whistling: teoretycznie już w drodze, zobaczymy co to za złom przyjdzie :D

ale powiem ci, że mam ochote na 6 tłok z tarczą 330mm, tam klocek jest gigantyczny a na pewno to robi trochę różnicy, jakby się znalazł fajny kupieć na to to czemu nie, zwrotnice już mam :kox:

tylko w prosiakach, nie znajde nowych klocków ferodo za 45zł z tablicy i używanych ale prawie nowych tarcz od MLa za 100zł tak jak tu mi się udało :whistling:

Opublikowano

Ktos na sportaudi chce sprzedac zaciski od purchawki na tarcze 330 mm za 800zl

Opublikowano

wiem wlasnie, poszly w godzine, cena byla bardzo dobra bo przecietnie chodza po 1200, a te mniejsze to w ogole rzadkosc ostatnio, a 350mm chyba juz nie wchodzi pod 17 cali...

Opublikowano

Niestety nie wchodzi 345 z purchawki pod 17"

Piotrek tak na prawde to nie ma sensu wrzucac niewiadomo jak wielkich tarcz

Podstawa to dobre podzespoly

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...