Wagi Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Wczoraj po wymianie uszczelniaczy na PD auto straciło na mocy. Nie całkowicie w miare ciągnie do przodu lecz nie jest to to co było,nie przyspiesza od dołu tak żwawo jak przed wymiana. Czy moze to byc oznaka juz konczących się pompek czy cos innego ???
pieciajek Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 A wymieniałeś tylko oringi czy ogólnie je czyściłeś z nagaru jak był na samej główce? Jak teraz pokazuje chwilowe spalanie na wolnych obrotach jest 0,7 -0,9 czy powyżej 1-go?
Wagi Opublikowano 1 Lutego 2014 Autor Opublikowano 1 Lutego 2014 Nie wiem czy mecher czyścił z nagaru a ma to jakies znaczenie ?? Mam Polski Vag 4.9 podpiołem i wyskoczył błąd ,,brak zapłonu na 3 cylindrze", skasowałem błąd już się nie pokazał ale auto dalej nie ciągnie jak trzeba :-/ Na wolnych obrotach pokazuje 0,8 spalanie .
machina Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Wracaj do mechanika i niech naprawia co spieprzył za coś wziął kasę
pieciajek Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Końcówki wtryskiwaczy są delikatne i łatwo je uszkodzić. Generalnie się je powinno być po demontarzu w myjce ultradzwiękowej. Jak się używa tradycyjnych metod, druciak ręczny lub szczotka druciana na boscha to końcówki są zniszczone i pompki są do wymiany. Nie da się ich naprawić. Zużycie paliwa na wolnych jak masz 0.8 to raczej wszystko prawidłowo. Jakie masz wartości na kanałach 13, 18,23 ?
vp-tdi Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 bez przesady jak sa boscha koncowki to ciezko jest takie zepsuć nawet druciakiem ,oby nie szlifować po głowce wtrysku.
pieciajek Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 No właśnie o samym czubku głowicy wtryskującej mowa.
vp-tdi Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 nie no takich rzeczy to sie nie szlifuje nawet papierem wodnym ,ale jak widać zdarzają sie partacze ,no nic teraz za zpapraną robote bedzie musiał to robić 2 raz na swoj koszt ,( ten mechanior )
pieciajek Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Miałem przypadek w skodzie 105 PD i poprzedni mechanik dokładnie wyczyścił gościowi końcówki jakby to był es, spadki mocy szarpania i wysłał go do mnie na komputer i nie dało rady nic zrobić tylko poszedł 1tys na drugie sprawne używki a te zabrał sobie klient, nie wiem czy je oddał tamtemu za dobrą robotę czy na telewizor postawił że za swoję zydowanie musiał zagulić 2 razy?
Wagi Opublikowano 2 Lutego 2014 Autor Opublikowano 2 Lutego 2014 Polski Vag 4.9 to nie jest jakies kozak ale spalanie dzisiaj pokazuje na wolnych obr.0.60L/h Kanałm 13 na zimnym:153,113,115,130 ciepłym:137,96,148,129 Kanał 18: wszysto na 0 czasami wskakuje na 4 Kanał 23: zimny: 2do6,30do24,-3do2,-7do-13 ciepły: 8do15,28do34,8do12,-5do-12
grzybek31 Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 pompo wtryski najlepiej myć w myjce ultra dźwiękowej to po 1, po 2 nie powinno sie ich dotykać druciakiem lub czymś podobnym, po 3 jeśli ktoś kto wkładał nie wyczyścił głowicy tzn miejsce gdzie wchodzi wtrysk powinno byc wydmuchane z brudu, aha o ringi powinny być na smarowe jakimś smarowidłem np olejem, po to by nie przyciąć ich przy wkładaniu oczywiście w 1.9 stosuje sie za każdym razem śruby nowe bo się wyciągają i jeśli wymienił kopytka i prawidłowo ustawił pompo wtrysk nie powinno być problemu.Jeśli "mechanik" powie coś innego to raczej nie wie do końca co robi. ---------- Post dopisany at 16:25 ---------- Poprzedni post napisany at 16:23 ---------- Polski Vag 4.9 to nie jest jakies kozak ale spalanie dzisiaj pokazuje na wolnych obr.0.60L/hKanałm 13 na zimnym:153,113,115,130 ciepłym:137,96,148,129 Kanał 18: wszysto na 0 czasami wskakuje na 4 Kanał 23: zimny: 2do6,30do24,-3do2,-7do-13 ciepły: 8do15,28do34,8do12,-5do-12 bipy z 23 kanału są ok wiec raczej ktoś coś z knocił przy wymianie
pieciajek Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 Dla mnie tez sknocony montaż pompek i jeśli chodzi o 23 kanał to bipy mówią że 4 wtryskiwacz wali na maxa do dołu bo 1 pompka jest zabrudzony lub się zapych. Jak możesz zapisz wartości i zamień pompki miejscami to się wyjaśni która jest najsłabsza.
Wagi Opublikowano 2 Lutego 2014 Autor Opublikowano 2 Lutego 2014 Mam rozumiec ze 4 ,, wali do dołu" czyli podaje za małą dawke ???
pieciajek Opublikowano 2 Lutego 2014 Opublikowano 2 Lutego 2014 tak, to jest cwana bestia. ECU wylicza poprzez dawkę , napełnienie cylindra powietrzem potrafi wyliczyć chwilową prędkość tłoka a co za tym idzie jaki jest stopień kompresji na danym tłoku i koryguje dawkowaniem pompek tak aby silnik pracował jak najbardziej równo i optymalnie. Czasami bywa tak że silnik pracuje niemal prawidłowo na pompkach bipy się rozjeżdżają i wcale nie jest to wina uszkodzonych oringów lub samych pompowtryskiwaczy tylko najzwyczajniej w świecie uszczelkę pod głowicą wydmuchało. A może od tego zacznij, wykręć świeczki i na zimnym sprawdź kompresję.
Wagi Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Opublikowano 3 Marca 2014 Dzięki za wykład :-) Zawioze go i niech mecher dalej myśli. Chciałem tylko z Bipami się upewnić. Czyli wychodzi ze 4 niedomaga czy raczej wszytko w normie? ---------- Post dopisany 04-02-2014 at 09:47 ---------- Poprzedni post napisany 02-02-2014 at 22:14 ---------- Mechanik twierdzi że nie czyścił końcówek bo można uszkodzic PD .... stwierdził że ustawi pompki ze 180 na 220 stopni. Ale co to daje ??? ---------- Post dopisany 03-03-2014 at 16:49 ---------- Poprzedni post napisany 04-02-2014 at 09:47 ---------- Jedno pytanie. Czy bipy z 23 kanału sprawdza się przy obciążeniu?? Bo jeśli tak to dwie pompki wychodzą dobrze ponad 60 na plusie a druga na minusie :/
machina Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Bipy sprawdza się na biegu jałowym. Powinny oscylować w granicach -30 +30.W przedziale 30 - 60 zaczyna ich kondycja nie jest już najlepsza aczkolwiek śmiało można jeszcze na tym jeździć. Powyżej 127 ecu wywala błąd nie mogąc wyregulować wtrysku. Jeżeli na rozgrzanym silniku masz wynik w granicach 60 to już możesz powoli myśleć o zakupie/regeneracji pompek:wink:
misiek95 Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Bipy sprawdza się na biegu jałowym. Powinny oscylować w granicach -30 +30.W przedziale 30 - 60 zaczyna ich kondycja nie jest już najlepsza aczkolwiek śmiało można jeszcze na tym jeździć. Powyżej 127 ecu wywala błąd nie mogąc wyregulować wtrysku. Jeżeli na rozgrzanym silniku masz wynik w granicach 60 to już możesz powoli myśleć o zakupie/regeneracji pompek:wink: a jeżeli ja mam w granicach 90? podpinam się pod temat bo jak silnik mam zimny to na wolnych obrotach jest niesamowicie słaby... tzn. do momentu kiedy turbo zaczyna pompować nie ma żadnej prawie reakcji na gaz. w praktyce wygląda to tak, że wciskam pedał gazu i zastanawiam się dlaczego nie jedzie a za chwile odpala turbo i urywa mi głowe po minucie jazdy problem znika. czy wymiana oringów na pompkach może coś pomóc? warto się w to bawić?
machina Opublikowano 18 Marca 2014 Opublikowano 18 Marca 2014 No jak masz w granicach 90 to nie ma powodu do radości. Zrób loga dynamicznego 023 i może się okazać że są już poza zakresem regulacji:wink:
krzysiek1606 Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 [/color]Mechanik twierdzi że nie czyścił końcówek bo można uszkodzic PD .... stwierdził że ustawi pompki ze 180 na 220 stopni. Ale co to daje ??? / zmiejszyl ich wydajnosc:grin:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się