Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co ile wymiana rozrządu w AJM - jaka częstotliwość wymiany?


Steve

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Nieco ponad 60.000 km temu (sierpień 2011 r.) wymieniłem pasek rozrządu z pompą wodną, oba paski wielorowkowe i wszystkie płyny eksploatacyjne. Cały materiał był kupiony w ASO - czyli 100% ORI. Czy już czas wydać kolejny 1000 zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob jeszcze 20.000 km i wymieniaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co - myślisz, że na ORI częściach w AJM-ie 80.000 km można bez stresu przelatać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz mi nie wierzyć i wymienic

zdejmij obudowe i sprawdz w jakim jest stanie pasek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to chodzi, że Ci nie wierzę. Przeciwnie. Właściwie to potwierdziłeś moją opinię. Też tak "przeczuwałem", że na dzień dzisiejszy musu jeszcze nie ma, a zrobienie rozrządu na przyszły rok nie będzie wiązało się z jakimś niemożliwym do przyjęcia ryzykiem. Zresztą w książce pojazdu pisze się o interwale 120.000 km... Jak zaznaczyłem, wszystkie wsadzone poprzednio części były ORI. Widać opłaca się w takie inwestować - bezpieczniej wtedy jest przeciągnąć wymianę o całe 20.000 km (tj dla mnie około rok, zależy ile kto jeździ). A swoją drogą mówią, że trudno na podstawie oględzin podejmować się oceny stanu paska rozrządu (i okolicznych elementów) - to takie trochę wróżenie z fusów. Wzbudzić wątpliwości to mogłyby jakieś niepokojące dźwięki wydobywające się z tamtych okolic - ale dźwięków takowych brak, wszystko cyka idealnie. Ty tak sprawdzasz wizualnie? Bo przecież decyzji o wymianie nie podejmuje się tylko na widok totalnie podartego w strzępy paska... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co że producent daje 60 tyś km na pasek możesz i przeciągnąć wymianę twój wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam już nalatane na rozrządzie 75 tysi. Części kupowałem w aso (oprócz hydraulicznego napinacza), robota moja. Rozrząd wygląda ok i nie mam zamiaru wymieniać przed 90 tysiącami:decayed: To musi wytrzymać jak części ori i dobrze zrobione:wink:

Zastanawiam się tylko czy przy następnej wymianie rozrządu wymieniać uszczelniacz na wale i wałku ??? Na chwilę obecną nic nie cieknie, a nie wymieniałem ich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem po przejechaniu ok. 75 tys. km. Kupiłem kpl. ruville. Mechanik stwierdził, że pompa wody pomału zaczęła puszczać, więc dobrze, że wymieniłem.

Na upartego mógłbym jeszcze jeździć, ale wakacje za pasem :). Nie wiem co wsadził poprzedni użytykownik, znaleziona kartka serwisowa wskazywała na wymianę po 60 tys. km, więc i tak przeciągnąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie. Nieco ponad 60.000 km temu (sierpień 2011 r.) wymieniłem pasek rozrządu z pompą wodną, oba paski wielorowkowe i wszystkie płyny eksploatacyjne. Cały materiał był kupiony w ASO - czyli 100% ORI. Czy już czas wydać kolejny 1000 zł ?

Jeśli miałeś ori części i wymienione było wszystko ( czyli napinacz hydrauliczny i pompa wody ) - to śmiało 90 tyś km możesz zrobić , tak podaje do AJM interwał Elsa , a nie 120 tyś km.

W moim autku wg histori z ASO Niemiec wymieniał przy 93 tyś , potem ja po kupnie przy 181 tyś km na ori częściach ( dostałem wtedy info że mam spokój na 90 tyś km ) , za tydzień kolejna wymiana :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymień sobie,po co robić 2x to samo jak można od razu przy wymianie rozrządu,uszczelniacze też maja swoje granice wytrzymałości nie wymienisz to się może zemścić,zacznie ci puszczać oliwe i się tylko wq...sz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko muszę najpierw zrobić ściągacz do górnego koła:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymieniałeś uszczelniacz na wale i wałku?

Na rachunku mam ze wymienione ale nie wiem czy ciekły czy profilaktycznie - mam zaufanych mechaników , zostawiam auto , co trzeba to wymieniają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumując w silniku AJM:

- najlepiej jest wymieniać rozrząd co 60.000 km - co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości, zwłaszcza jak się dopiero kupiło samochód i się nie wie co jest w środku;

- w przypadku zakupu kompletu oryginalnych części (paski, rolki, napinacze, pompa wody, etc.) równie bezpiecznie można przejechać nawet 90.000 km.

Zadałem sobie pytanie, czy powyższe normy mogą mieć zastosowanie do 14 letnich diesli z przebiegami w okolicach 300.000 km? Moim skromnym zdaniem - jeśli kondycja auta nie jest jakaś dramatyczna - mogą. Zgodzicie się?

PS. Jeżeli chodzi o wymianę uszczelniacza na wale i wałku, o którym mówił "machina" to szczerze powiem, że nawet nie wiem czy takie uszczelki były gdzieś w zestawie do wymiany rozrządu w AJM, który nosi numer oryginału 038198119. Chyba jednak wprawny mechanik tego typu defekt powinien dostrzec robiąc wymianę, nie? Mój, gdyby coś dostrzegł, dzwonił by żeby dowieźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnień w zestawie nie ma ale nie ma również najmniejszego problemu je kupić. Ja poprzednio wymieniając rozrząd ich nie wymieniałem ale tym razem poważnie to rozważę, trzeba będzie zakupić uszczelnienia, nową śrubę wału i jakoś o ogarnąć. Myślałem że z drugim razem to wymienię rozrząd z zamkniętymi oczami :decayed: a tu znów coś nowego w postaci uszczelnień schowanych za kołami zębatymi:shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No żadnych uszczelniaczy tam nie ma bo w skład zestawu paska rozrządu 038198119 wchodzi:

  • pasek 038109119P
  • napinacz 045109243C
  • rolka odwracająca 045109244A ( zastapiona przez 03L109244C )
  • śruba rolki N0195313
  • nakrętka napinacza 038109454A

A zresztą tu jest temat co do części rozrządu: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b5-ajm-wymiana-rozrzadu-1600-zl-aso-49093/index2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...