Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Przerywa podczas przyspieszania


bols2008

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich klubowiczow

Nie dawno kupilem Audi z silnikiem 1,8t silniczek jest suchutki nic nie cieknie nie pali oleju. Walnela w nim turbina i olej dostal sie do wydechu :( po wymianie turbiny (po regeneracji) podczas przyspieszania szarpie i nie ma takiej mocy. Czy moze to byc wina zapchanego katalizatora?? Czy moze czegos innego?? Prosze Was o pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator należało wyciąć...teraz jest kompletnie zapchany. Czy to jest powód przerywania...nie koniecznie.

Długo auto stało ? Dla mnie to coś nie tak z paliwem...może tez być kwestia sondy lambda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo rozne chodza plotki

świetnie to ująłeś, to są zwykłe plotki "znawców"

spokojnie wycinaj kata, i wstawiaj rurkę 2,5" średnicy, zrób w niej gniazdo na sondę lambda dokładnie w tym samym miejscu co teraz jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha czyli nie musze sie niczego obawiac to dobrze to jutro sie biore za wycinanie i zobaczymy czy cos da.

Dzieki jak narazie za pomoc

spoko ale tak jak mówię, to może być kwestia lambdy lub paliwa (pompy pailwa, wtrysków)

dobrze byłoby abys sprawdził ciśnienie doładowania jak juz wytniesz kata

masz jakis wskaźnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie nie mam zadnego wskaznika gdzie takie cos mozna sprawdzic??

Bylem wczoraj sprawdzic komputer i wyskakuje mi jeden blad ktorego nie da sie usunac i to jest "Zawor regulacji bypassa przepustnicy do spalin - N75" i jestem ciekawy czy to moze byc powodem tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie nie mam zadnego wskaznika gdzie takie cos mozna sprawdzic??

Bylem wczoraj sprawdzic komputer i wyskakuje mi jeden blad ktorego nie da sie usunac i to jest "Zawor regulacji bypassa przepustnicy do spalin - N75" i jestem ciekawy czy to moze byc powodem tego.

oczywiście, że to jest przyczyną...najpierw sprawdź czy on jest w ogóle podpięty pod wtyczkę, jak jest to masz go do wymiany

numer części to:

058906283F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wycięcia kata - ja w swoim 1.8 miałem wstawioną zwykłą rurkę zamiast kata. Auto było przez to głośne. Spec od tłumików zalecił mi zamontowanie tłumika przelotowego i tak też zrobiłem. Od tamtej pory auto chodzi ciszej i co najważniejsze lepiej się zbiera z dolnych obrotów. Polecam założenie tłumika zamiast rurki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w AEB rurke SuperSprinta zamiast kata :) Zero zmiany w kulturze pracy silnika a dzwiek turbo jest powalajacy. Samochod lepiej sie zbiera z dolnych obrotow. Opis dalem na forum w dziale warsztat - zrob to sam. Przeglad zrobilem :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro zaczety jest podobny watek, wiec podepne sie pod niego....

Mam bardzo podobny problem co kolega bols2008...z ta roznica ze u mnie nie padla turbina. 3 miesiace temu kupilem A4 1.8T Avant, 1999r, ANB, z przebiegiem licznikowym 156tys km. Podczas sprawdzania auta u zaufanych mechanikow wyskoczyly dwa bledy na VAGu:

1)16486

2)16795

Pierwszy z tych bledow wskazywal na przeplywke wiec zostala ona wymieniona w ASO w Lodzi.

Drugi z bledow to cos takiego: "System wprowadzania wtórnego powietrza (B2) – niewłaściwy przepływ" - ta usterka nie zostala usunieta do tej pory. Problem z autem wyglada nastepujaco... Podczas proby przyspieszania powyzej 4,5 /5 tys obr/min samochod zaczyna szarpac i nie przyspiesza dalej. To jest cos takiego jakby auto zaczelo sie dusic powyzej tych obrotow. Dzieje sie tak glownie na 3, 4 i 5 biegu. Efekt ten nie wystepuje za kazdym razem gdy przeciagam auto powyzej w/w obrotow. Podczas proby przejazdu z mechanikim i podlaczonym kompem nic sie nie dzialo, auto normalnie przyspieszalo a VAG nie pokazywal bledow. Moze macie jakies pomysly na rozwiazanie tego problemu?? :)

Dodam jeszcze ze w aucie wymieniony zostal:

-kompletny rozrzad (SKF, Gates)

-filtry

-olej 5w40 (Mobil)

-świece (NGK)

-termostat w ASO

-przeplywomierz w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qnie Możliwe że padła ci pompa powietrza. Sprawdź to najpierw. Lub zatkał się zawód pompy powietrza przy bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest jakis sposob aby samemu to sprawdzic? I w ktorym miejscu mam szukac tej pompy...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa jest pod lampą od strony pasażera

najlapiej jakbys jeszcze raz :vaglogi: i podesłał mi błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tutaj zaczynaja sie schody.... Nie znam nikogo kto jest wstanie podlaczyc VAGa do mojej A4 i zrobic LOG-i :(( Jak tylko znajde kogos w mojej okolicy to podesle Ci wynik. Mam nadzieje ze jutro uda mi sie to zalatwic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tak jak mowilem sprawdzilem ten czujnik i jest ok tylko wtyczka byla troche rozwalona to ja wymienilem ale jako sam czujnik jest sprawny przy okazji wyczyscilem caly dolot powietrza od samego intercoolera po sam filtr powietrza bylo tam troche tego oleju ale nie bylo tragedi. Samochod zbiera sie juz lepiej ale jeszcze jest odczuwalne te szarpanie tak po przekroczeniu 2,5tys obrotow tak do mniej wiecej do 3,5tys obrotow. I dalej nie wiem co tam jeszcze zrobic zeby nie bylo takiego problemu. Przy tym calym czyszczeniu i robieraniu zauwazylem ze mam pekniety kolektor wydechowy czy to moze byc przyczyna tego szarpania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor? Może turbina? Napisz dokładniej w którym miejscu i jak duże jest pęknięcie i czy jest zadymione? Nieszczelny wydech przed sondą zakłóca pracę silnika - lambda zostaje fałszywe dane o składzie spalin i ECU nie poda optymalnej mieszanki.

Poziek ma rację, należy usunąć katalizator; skoro olej poszedł do wydechu, to blokuje wylot spalin. Częściowo spalił się w katalizatorze, ale pozostałości blokują wydech. Wyczyść przepustnicę, zrób adaptację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że każdy tłumikarz to zrobi, jeśli wie na co zwracać uwagę. Jeżeli lubisz majsterkować, masz garaż, kątówkę i dobrego spawacza, to dasz radę. Poczytaj tu:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_jak_pomoc_turbinie-t25445.15.html

Przy czym u mnie nie było konieczności przespawania gniazda lambdy - jest osadzone jeszcze na rurze (przed katem), inaczej niż na zdjęciu. Może też tak masz, sporo pracy mniej.

Oczywiście zacznij od zdobycia rury i kolana 2,5" oraz redukcji z 2,5" na 2".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...