bols2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Witam wszystkich klubowiczow Nie dawno kupilem Audi z silnikiem 1,8t silniczek jest suchutki nic nie cieknie nie pali oleju. Walnela w nim turbina i olej dostal sie do wydechu po wymianie turbiny (po regeneracji) podczas przyspieszania szarpie i nie ma takiej mocy. Czy moze to byc wina zapchanego katalizatora?? Czy moze czegos innego?? Prosze Was o pomoc!!
poziek Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Katalizator należało wyciąć...teraz jest kompletnie zapchany. Czy to jest powód przerywania...nie koniecznie. Długo auto stało ? Dla mnie to coś nie tak z paliwem...może tez być kwestia sondy lambda...
bols2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Niby ogolnie auto jezdzilo do konca ale ile jest w tym prawdy to nikt sie nie dowie. A czy wyciecie katalizatora i wstawienie zwyklej rurki badz strumiennicy nie sprowadzi do jakis problem z czujnikami?? bo rozne chodza plotki
poziek Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 bo rozne chodza plotki świetnie to ująłeś, to są zwykłe plotki "znawców" spokojnie wycinaj kata, i wstawiaj rurkę 2,5" średnicy, zrób w niej gniazdo na sondę lambda dokładnie w tym samym miejscu co teraz jest.
bols2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2008 aha czyli nie musze sie niczego obawiac to dobrze to jutro sie biore za wycinanie i zobaczymy czy cos da. Dzieki jak narazie za pomoc
poziek Opublikowano 18 Sierpnia 2008 Opublikowano 18 Sierpnia 2008 aha czyli nie musze sie niczego obawiac to dobrze to jutro sie biore za wycinanie i zobaczymy czy cos da. Dzieki jak narazie za pomoc spoko ale tak jak mówię, to może być kwestia lambdy lub paliwa (pompy pailwa, wtrysków) dobrze byłoby abys sprawdził ciśnienie doładowania jak juz wytniesz kata masz jakis wskaźnik ?
bols2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Wlasnie nie mam zadnego wskaznika gdzie takie cos mozna sprawdzic?? Bylem wczoraj sprawdzic komputer i wyskakuje mi jeden blad ktorego nie da sie usunac i to jest "Zawor regulacji bypassa przepustnicy do spalin - N75" i jestem ciekawy czy to moze byc powodem tego.
poziek Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Wlasnie nie mam zadnego wskaznika gdzie takie cos mozna sprawdzic?? Bylem wczoraj sprawdzic komputer i wyskakuje mi jeden blad ktorego nie da sie usunac i to jest "Zawor regulacji bypassa przepustnicy do spalin - N75" i jestem ciekawy czy to moze byc powodem tego. oczywiście, że to jest przyczyną...najpierw sprawdź czy on jest w ogóle podpięty pod wtyczkę, jak jest to masz go do wymiany numer części to: 058906283F
bols2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2008 ok dzieki za info jutro biore sie za sprawdzanie a jak nie bedzie sprawny to za wymiane i dam znacz czy pomoglo.
tomaszu Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Co do wycięcia kata - ja w swoim 1.8 miałem wstawioną zwykłą rurkę zamiast kata. Auto było przez to głośne. Spec od tłumików zalecił mi zamontowanie tłumika przelotowego i tak też zrobiłem. Od tamtej pory auto chodzi ciszej i co najważniejsze lepiej się zbiera z dolnych obrotów. Polecam założenie tłumika zamiast rurki.
ajax Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Ja mam w AEB rurke SuperSprinta zamiast kata Zero zmiany w kulturze pracy silnika a dzwiek turbo jest powalajacy. Samochod lepiej sie zbiera z dolnych obrotow. Opis dalem na forum w dziale warsztat - zrob to sam. Przeglad zrobilem
Qnie Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Skoro zaczety jest podobny watek, wiec podepne sie pod niego.... Mam bardzo podobny problem co kolega bols2008...z ta roznica ze u mnie nie padla turbina. 3 miesiace temu kupilem A4 1.8T Avant, 1999r, ANB, z przebiegiem licznikowym 156tys km. Podczas sprawdzania auta u zaufanych mechanikow wyskoczyly dwa bledy na VAGu: 1)16486 2)16795 Pierwszy z tych bledow wskazywal na przeplywke wiec zostala ona wymieniona w ASO w Lodzi. Drugi z bledow to cos takiego: "System wprowadzania wtórnego powietrza (B2) – niewłaściwy przepływ" - ta usterka nie zostala usunieta do tej pory. Problem z autem wyglada nastepujaco... Podczas proby przyspieszania powyzej 4,5 /5 tys obr/min samochod zaczyna szarpac i nie przyspiesza dalej. To jest cos takiego jakby auto zaczelo sie dusic powyzej tych obrotow. Dzieje sie tak glownie na 3, 4 i 5 biegu. Efekt ten nie wystepuje za kazdym razem gdy przeciagam auto powyzej w/w obrotow. Podczas proby przejazdu z mechanikim i podlaczonym kompem nic sie nie dzialo, auto normalnie przyspieszalo a VAG nie pokazywal bledow. Moze macie jakies pomysly na rozwiazanie tego problemu?? Dodam jeszcze ze w aucie wymieniony zostal: -kompletny rozrzad (SKF, Gates) -filtry -olej 5w40 (Mobil) -świece (NGK) -termostat w ASO -przeplywomierz w ASO
poziek Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Qnie Możliwe że padła ci pompa powietrza. Sprawdź to najpierw. Lub zatkał się zawód pompy powietrza przy bloku.
Qnie Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 A czy jest jakis sposob aby samemu to sprawdzic? I w ktorym miejscu mam szukac tej pompy...
poziek Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 pompa jest pod lampą od strony pasażera najlapiej jakbys jeszcze raz i podesłał mi błąd
Qnie Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 No i tutaj zaczynaja sie schody.... Nie znam nikogo kto jest wstanie podlaczyc VAGa do mojej A4 i zrobic LOG-i ( Jak tylko znajde kogos w mojej okolicy to podesle Ci wynik. Mam nadzieje ze jutro uda mi sie to zalatwic.
bols2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2008 to tak jak mowilem sprawdzilem ten czujnik i jest ok tylko wtyczka byla troche rozwalona to ja wymienilem ale jako sam czujnik jest sprawny przy okazji wyczyscilem caly dolot powietrza od samego intercoolera po sam filtr powietrza bylo tam troche tego oleju ale nie bylo tragedi. Samochod zbiera sie juz lepiej ale jeszcze jest odczuwalne te szarpanie tak po przekroczeniu 2,5tys obrotow tak do mniej wiecej do 3,5tys obrotow. I dalej nie wiem co tam jeszcze zrobic zeby nie bylo takiego problemu. Przy tym calym czyszczeniu i robieraniu zauwazylem ze mam pekniety kolektor wydechowy czy to moze byc przyczyna tego szarpania??
adams78 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Kolektor? Może turbina? Napisz dokładniej w którym miejscu i jak duże jest pęknięcie i czy jest zadymione? Nieszczelny wydech przed sondą zakłóca pracę silnika - lambda zostaje fałszywe dane o składzie spalin i ECU nie poda optymalnej mieszanki. Poziek ma rację, należy usunąć katalizator; skoro olej poszedł do wydechu, to blokuje wylot spalin. Częściowo spalił się w katalizatorze, ale pozostałości blokują wydech. Wyczyść przepustnicę, zrób adaptację.
bols2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2008 pekniecie jest zaraz jak odchodzi od silnika przy srubach. Walsnie jest w tym problem ze nie moge nigdzie znalesc kogos kto by sie podjal wyciecia katalizatora moze ktos wie gdzie w trojmiescie by sie tego podjal?
adams78 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Myślę, że każdy tłumikarz to zrobi, jeśli wie na co zwracać uwagę. Jeżeli lubisz majsterkować, masz garaż, kątówkę i dobrego spawacza, to dasz radę. Poczytaj tu: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_jak_pomoc_turbinie-t25445.15.html Przy czym u mnie nie było konieczności przespawania gniazda lambdy - jest osadzone jeszcze na rurze (przed katem), inaczej niż na zdjęciu. Może też tak masz, sporo pracy mniej. Oczywiście zacznij od zdobycia rury i kolana 2,5" oraz redukcji z 2,5" na 2".
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się