Skocz do zawartości
IGNOROWANY

stukanie w zawieszeniu -dziwne - np. na kostce brukowej, pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich. Od pewnego czasu mam znowu problem w moim audi. 30 tys. km temu serwis wymieniał całe zawieszenie - koszt 5500zł. Od pewnego czasu pojawiły się stuki w zawieszeniu. Sprawa jest o tyle dziwna że stuki te wystepują najbardziej na małych dziurach, w szczególności podczas jazdy po kostce brukowej. Wydaje mi się że są odczuwalne z obydwu stron. Objeździłem oczywiście mechaników i nikt nie wie co to, każdy sie usmiecha że z takim czymś powinno się jeździć. Ale wcześniej tego nie było, wiec coś jest nie tak. Pomóżcie prosze sugestiami co to może być albo może ktoś przez to przechodził..??? Dodam że stuki te to coś w rodzaju tyk tyk tyk tyk... raczej takie głuche nic metalicznego...

Opublikowano

sprawdz łaczniki stabilizatora i amortyzatory

Opublikowano

U mnie nowe amory pukały:kwasny: I w tym jest problem ze ciezko miec 100% pewnosc ze to jest to.Na wahaczach wyczujesz luz i wiadomo ze wahacz do wymiany a z amorkiem jest problem:kwasny:

A u Ciebie stuka z przodu czy z tyłu?? Jak z tyłu to za bardzo nie ma co stukac jak amory.Moze tuleje na belce ale to auto by pływało podczas jazdy.. I zaznacze ze stuki wystepowały zimą w ujemne temp

Opublikowano

ja z kolei miałem problem z drążkami kierowniczymi..na tej kulce był mikroluz i właśnie na kostce brukowej pukało i było bardzo uciążliwe. dźwięk raczej metaliczny, przenosił się do środka auta..nie słychać było tego pukania na zewnątrz..nie wiem czy ci to pomoże ale taka moja sugestia..pozdro

Opublikowano

z drążkami kierowniczymi czy z końcówkami drążków??? U mnie też nie słychać na zewnatrz tylko wewnątrz. dźwięk metaliczny to raczej nie jest pod warunkiem że tak samo to rozumiemy - metaliczny kojarzy mi się z łacznikami stabilizatora.

Opublikowano

witam, mam to samo dokładnie jak opisałeś jade w sobote do mechanika, byłem miesiąc temu sprawdzono wachacze lączniki wszystko ok, jesli zrobisz coś wcześniej pisz proszę na pw

Opublikowano

Ja kolego nic już nie zrobie, byłem u 2 mechaników twierdzą że wszystko jest OK i się podśmiewają pod nosem że ludzie z dużo gorszymi problemami jeżdzą oraz byłem na szarpakach też wszystko OK. A jak jade to mi połowa osób mówi że coś Ci stuka... także pomysłów na rozwiązanie tegoż problemu już nie mam. Chyba że serwis ASO, ale ma daleko a tam też może być róznie...

Opublikowano

Sprawdz moze poduszki silnika i skrzyni :wink:

Opublikowano

problem był z drążkami..ale przy okazji końcówki zostały też wymienione..tak samo jezdziłem po różnych warsztatach i mowili ze wszystko ok, byłem w kilku miejscach na szarpakach i twierdzili że grzechem było by coś tu wymieniać..a jednak pukało. Problem zdiagnozował gość od przekładni kierowniczych.

z drążkami kierowniczymi czy z końcówkami drążków??? U mnie też nie słychać na zewnatrz tylko wewnątrz. dźwięk metaliczny to raczej nie jest pod warunkiem że tak samo to rozumiemy - metaliczny kojarzy mi się z łacznikami stabilizatora.
Opublikowano
z drążkami kierowniczymi czy z końcówkami drążków??? U mnie też nie słychać na zewnatrz tylko wewnątrz. dźwięk metaliczny to raczej nie jest pod warunkiem że tak samo to rozumiemy - metaliczny kojarzy mi się z łacznikami stabilizatora.

Jak nie wymieniałeś drążków i końcówek układu kierowniczego to tam masz luz. Miałem podobny problem po wymianie wahaczy i amortyzatorów pojawiło mi się pukanie podczas wjeżdżania na leżący krawężnik na skręconych kołach oraz regularne na kostce granitowej przypuszczalnie było już wcześniej ale na starym zawieszeniu nie było tak słyszalne. Nawet ponownie wyjąłem jeden z amortyzatorów gdyż wydawało mi się, że śruba mogła być nie dokręcona. Z czasem sprawcą okazał się drążek kierowniczy oraz końcówka z prawej strony. Wymieniłem te elementy od razu z obu stron i pukanie przeszło do historii.

Opublikowano

u mnie bylo to samo, tez zawieche mialem zrobioną a jednak końcówki drążków dawały w kośc...

wymiana i problem znikł...

Opublikowano

Witam pisałem wcześniej że mam podobny problem z stukami, byłem w czoraj u mechanika diagnoza : listwa na maglownicy ma mały luz i faktycznie lekko stuka, przejrzał zawieszeine i nic poza maglownicą

Opublikowano
Witam pisałem wcześniej że mam podobny problem z stukami, byłem w czoraj u mechanika diagnoza : listwa na maglownicy ma mały luz i faktycznie lekko stuka, przejrzał zawieszeine i nic poza maglownicą

Tylko jak on to przejrzał? Z własnego doświadczenia z tym zawieszeniem wiem, że jak nie wykręcisz sworznia i nie poruszasz nim to ciężko cokolwiek stwierdzić tak samo w przypadku drążków kierowniczych które jak nie są całkowicie rozbite, że mało sworzeń nie wyskoczy to możesz mieć luz niewyczuwalny a będzie pukać. Dźwięk się przenosi dlatego jak masz oryginalne te elementy to nie wykluczone, że tam jest źródło stukania gdyż drążki te mają zabezpieczać maglownicę przed uszkodzeniem.

Opublikowano

byłem na szarpakach potem wytrzasarka w kanale brecha oglądałem wszystkie swornie i drążki i nic wszystko w najlepszym porządku, potem kręciłem kierownicą w lewo w prawo mechanik oglądał wszystko i według niego jest minimalny luz na listwie maglownicy który może dwać te stuki

Opublikowano
byłem na szarpakach potem wytrzasarka w kanale brecha oglądałem wszystkie swornie i drążki i nic wszystko w najlepszym porządku, potem kręciłem kierownicą w lewo w prawo mechanik oglądał wszystko i według niego jest minimalny luz na listwie maglownicy który może dwać te stuki

+1

Opublikowano

Też mam podobny problem zawieszenie sprawdzone sztywne amortyzatory takż i u mnie mechanik diagnostyk stwierdzil luz na maglownicy co dziwne tylko z lewej strony zalecil mi abym spróbowal dokrecic śrube od maglownicy o ćwierć obrotu może pomorze ale z braku kanału jeszcze tego nie zrobiłem jak dokrece to dam znać czy pomogło

Opublikowano

dzisiaj wymieniłem drążek i końcówke z lewej strony, bo 4 mechanik stwierdził że jest tam lekki luz. Części wstawiłem fabryczne. Troche pomogło, ale nadal stuka... Być może to 2 strona, choć mówią że z prawej strony ani grama luzu. Po prostu załamać się idzie albo jeździc i sie chyba przestać przejmować.

Opublikowano

Także czekam na diagnoze po dokreceniu tej śróby daj znać czy pomogło pozdrawiam

Opublikowano
byłem na szarpakach potem wytrzasarka w kanale brecha oglądałem wszystkie swornie i drążki i nic wszystko w najlepszym porządku, potem kręciłem kierownicą w lewo w prawo mechanik oglądał wszystko i według niego jest minimalny luz na listwie maglownicy który może dwać te stuki

Ja byłem na szarpakach w kilku miejscach i wszystko było ok. Niezależnie od tego, kilku fachowców sprawdzało dodatkowo ręcznie zawiechę (łączniki stabilizatora rzadko kiedy szarpaki wychwycą, bo autem trzeba "wstrząsnąć" na boki...). Jeden znajomy ma krewnego, który pracuję przy Audi w Niemczech i okazało się, że lekki luz w górnym tylnym wahaczu jest praktycznie nie do wykrycia na szarpakach a w moim przypadku był i generował delikatne i ciche stuki w każdych okolicznościach - nawet na prostej i wydawałoby się - równej drodze. Ja już mam spokój!:wink:

Opublikowano

u mnie drążki kierownicze byly do wymiany :) problem znikł :wink: wiec może i u Ciebie jest to samo :hi:

może masz nie dogkręcony amortyzator u góry i ma luz i napierdziela Ci.... zobacz... może źle spasowałes jak wyciagales amortyzatory przednie....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...