audithebest Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 witam wszystkich. Od pewnego czasu mam znowu problem w moim audi. 30 tys. km temu serwis wymieniał całe zawieszenie - koszt 5500zł. Od pewnego czasu pojawiły się stuki w zawieszeniu. Sprawa jest o tyle dziwna że stuki te wystepują najbardziej na małych dziurach, w szczególności podczas jazdy po kostce brukowej. Wydaje mi się że są odczuwalne z obydwu stron. Objeździłem oczywiście mechaników i nikt nie wie co to, każdy sie usmiecha że z takim czymś powinno się jeździć. Ale wcześniej tego nie było, wiec coś jest nie tak. Pomóżcie prosze sugestiami co to może być albo może ktoś przez to przechodził..??? Dodam że stuki te to coś w rodzaju tyk tyk tyk tyk... raczej takie głuche nic metalicznego...
kkam Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 sprawdz łaczniki stabilizatora i amortyzatory
lukas551 Opublikowano 9 Lutego 2014 Opublikowano 9 Lutego 2014 U mnie nowe amory pukały:kwasny: I w tym jest problem ze ciezko miec 100% pewnosc ze to jest to.Na wahaczach wyczujesz luz i wiadomo ze wahacz do wymiany a z amorkiem jest problem:kwasny: A u Ciebie stuka z przodu czy z tyłu?? Jak z tyłu to za bardzo nie ma co stukac jak amory.Moze tuleje na belce ale to auto by pływało podczas jazdy.. I zaznacze ze stuki wystepowały zimą w ujemne temp
nerwos Opublikowano 10 Lutego 2014 Opublikowano 10 Lutego 2014 ja z kolei miałem problem z drążkami kierowniczymi..na tej kulce był mikroluz i właśnie na kostce brukowej pukało i było bardzo uciążliwe. dźwięk raczej metaliczny, przenosił się do środka auta..nie słychać było tego pukania na zewnątrz..nie wiem czy ci to pomoże ale taka moja sugestia..pozdro
audithebest Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Opublikowano 11 Lutego 2014 z drążkami kierowniczymi czy z końcówkami drążków??? U mnie też nie słychać na zewnatrz tylko wewnątrz. dźwięk metaliczny to raczej nie jest pod warunkiem że tak samo to rozumiemy - metaliczny kojarzy mi się z łacznikami stabilizatora.
maramass Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 witam, mam to samo dokładnie jak opisałeś jade w sobote do mechanika, byłem miesiąc temu sprawdzono wachacze lączniki wszystko ok, jesli zrobisz coś wcześniej pisz proszę na pw
audithebest Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Opublikowano 14 Lutego 2014 Ja kolego nic już nie zrobie, byłem u 2 mechaników twierdzą że wszystko jest OK i się podśmiewają pod nosem że ludzie z dużo gorszymi problemami jeżdzą oraz byłem na szarpakach też wszystko OK. A jak jade to mi połowa osób mówi że coś Ci stuka... także pomysłów na rozwiązanie tegoż problemu już nie mam. Chyba że serwis ASO, ale ma daleko a tam też może być róznie...
szczawik111 Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 Sprawdz moze poduszki silnika i skrzyni
nerwos Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 problem był z drążkami..ale przy okazji końcówki zostały też wymienione..tak samo jezdziłem po różnych warsztatach i mowili ze wszystko ok, byłem w kilku miejscach na szarpakach i twierdzili że grzechem było by coś tu wymieniać..a jednak pukało. Problem zdiagnozował gość od przekładni kierowniczych. z drążkami kierowniczymi czy z końcówkami drążków??? U mnie też nie słychać na zewnatrz tylko wewnątrz. dźwięk metaliczny to raczej nie jest pod warunkiem że tak samo to rozumiemy - metaliczny kojarzy mi się z łacznikami stabilizatora.
rikardo Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 z drążkami kierowniczymi czy z końcówkami drążków??? U mnie też nie słychać na zewnatrz tylko wewnątrz. dźwięk metaliczny to raczej nie jest pod warunkiem że tak samo to rozumiemy - metaliczny kojarzy mi się z łacznikami stabilizatora. Jak nie wymieniałeś drążków i końcówek układu kierowniczego to tam masz luz. Miałem podobny problem po wymianie wahaczy i amortyzatorów pojawiło mi się pukanie podczas wjeżdżania na leżący krawężnik na skręconych kołach oraz regularne na kostce granitowej przypuszczalnie było już wcześniej ale na starym zawieszeniu nie było tak słyszalne. Nawet ponownie wyjąłem jeden z amortyzatorów gdyż wydawało mi się, że śruba mogła być nie dokręcona. Z czasem sprawcą okazał się drążek kierowniczy oraz końcówka z prawej strony. Wymieniłem te elementy od razu z obu stron i pukanie przeszło do historii.
treczKu Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 u mnie bylo to samo, tez zawieche mialem zrobioną a jednak końcówki drążków dawały w kośc... wymiana i problem znikł...
maramass Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Witam pisałem wcześniej że mam podobny problem z stukami, byłem w czoraj u mechanika diagnoza : listwa na maglownicy ma mały luz i faktycznie lekko stuka, przejrzał zawieszeine i nic poza maglownicą
rikardo Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Witam pisałem wcześniej że mam podobny problem z stukami, byłem w czoraj u mechanika diagnoza : listwa na maglownicy ma mały luz i faktycznie lekko stuka, przejrzał zawieszeine i nic poza maglownicą Tylko jak on to przejrzał? Z własnego doświadczenia z tym zawieszeniem wiem, że jak nie wykręcisz sworznia i nie poruszasz nim to ciężko cokolwiek stwierdzić tak samo w przypadku drążków kierowniczych które jak nie są całkowicie rozbite, że mało sworzeń nie wyskoczy to możesz mieć luz niewyczuwalny a będzie pukać. Dźwięk się przenosi dlatego jak masz oryginalne te elementy to nie wykluczone, że tam jest źródło stukania gdyż drążki te mają zabezpieczać maglownicę przed uszkodzeniem.
maramass Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 byłem na szarpakach potem wytrzasarka w kanale brecha oglądałem wszystkie swornie i drążki i nic wszystko w najlepszym porządku, potem kręciłem kierownicą w lewo w prawo mechanik oglądał wszystko i według niego jest minimalny luz na listwie maglownicy który może dwać te stuki
wesz82 Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 byłem na szarpakach potem wytrzasarka w kanale brecha oglądałem wszystkie swornie i drążki i nic wszystko w najlepszym porządku, potem kręciłem kierownicą w lewo w prawo mechanik oglądał wszystko i według niego jest minimalny luz na listwie maglownicy który może dwać te stuki +1
kollrong Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Też mam podobny problem zawieszenie sprawdzone sztywne amortyzatory takż i u mnie mechanik diagnostyk stwierdzil luz na maglownicy co dziwne tylko z lewej strony zalecil mi abym spróbowal dokrecic śrube od maglownicy o ćwierć obrotu może pomorze ale z braku kanału jeszcze tego nie zrobiłem jak dokrece to dam znać czy pomogło
audithebest Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Opublikowano 24 Lutego 2014 dzisiaj wymieniłem drążek i końcówke z lewej strony, bo 4 mechanik stwierdził że jest tam lekki luz. Części wstawiłem fabryczne. Troche pomogło, ale nadal stuka... Być może to 2 strona, choć mówią że z prawej strony ani grama luzu. Po prostu załamać się idzie albo jeździc i sie chyba przestać przejmować.
maramass Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Także czekam na diagnoze po dokreceniu tej śróby daj znać czy pomogło pozdrawiam
trzacha197444 Opublikowano 8 Marca 2014 Opublikowano 8 Marca 2014 byłem na szarpakach potem wytrzasarka w kanale brecha oglądałem wszystkie swornie i drążki i nic wszystko w najlepszym porządku, potem kręciłem kierownicą w lewo w prawo mechanik oglądał wszystko i według niego jest minimalny luz na listwie maglownicy który może dwać te stuki Ja byłem na szarpakach w kilku miejscach i wszystko było ok. Niezależnie od tego, kilku fachowców sprawdzało dodatkowo ręcznie zawiechę (łączniki stabilizatora rzadko kiedy szarpaki wychwycą, bo autem trzeba "wstrząsnąć" na boki...). Jeden znajomy ma krewnego, który pracuję przy Audi w Niemczech i okazało się, że lekki luz w górnym tylnym wahaczu jest praktycznie nie do wykrycia na szarpakach a w moim przypadku był i generował delikatne i ciche stuki w każdych okolicznościach - nawet na prostej i wydawałoby się - równej drodze. Ja już mam spokój!
MatUSh Opublikowano 9 Marca 2014 Opublikowano 9 Marca 2014 u mnie drążki kierownicze byly do wymiany problem znikł wiec może i u Ciebie jest to samo może masz nie dogkręcony amortyzator u góry i ma luz i napierdziela Ci.... zobacz... może źle spasowałes jak wyciagales amortyzatory przednie....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się