Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

niski poziom paliwa = bardzo trudne odpalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, poruszałem już ten problem z odpalaniem we wcześniejszym poście kilka mc temu, ale zakładam nowy wątek ponieważ trochę podrobiłem no i zaobserwowałem, że poziom paliwa spadł na mniej niż 1/4 baku temp na dworze ok 4*C i ma duży problem z odpalaniem po postoju ok 8h. Do tej pory miałem ok 1/2 baku to nie było źle 2-3 kręcenia i załapał (ale po dodaniu gazu go muli i prycha lub gaśnie, gdy się przełączy na LPG jest malina lub gdy się nagrzeje). Co zostało wymienione w ostatnim czasie:

- czujnik temp cieczy

- ezektor

- na VAG nic nie pokazuje

- przepływka OK

- rozrząd jest ustawiony OK (nowy ma ok 1tys km)

- wymieniony płyn chłodniczy

- olej, filtry

przebieg 301tys

I tu moje domysły czy to może być wina:

- filtra paliwa

- zawór odpowietrzenia N80 (bo się zawiesza i prawie nie chodzi

- filtr odpowietrzenia baku zapchany ?? (ten w nadkolu do którego idzie przewód od zaworka N80) bo gdy odpali się to strasznie syczy z korka wlewu paliwa, a gdy go odkręcę całkowicie to obroty na chwilę spadną ale zaraz się ustabilizują no ale potem nadal syczy nawet bez zakręcania korka

- czyszczenie przepustnicy i adaptacja

- pompa paliwa brudna ? traci moc ? (no ale gdyby padała to byłby problem nawet z jazdą na PB gdy się nagrzeje a tego problemu nie ma, po nagrzaniu pali bardzo ładnie od pierwszego strzała)

- odma jest ok (był załamany przewód od odmy bo nawet syczało powietrze jak bagnet wyjąłem ale teraz już tego nie ma po naprawie załamanego przewodu)

- wtryski lub regulator ciśnienia paliwa ? może dolać środka do czyszczenia wtrysków oczywiście po wymianie filtra paliwa żeby syf z filtra dalej nie poszedł

POMOCY Z TYM POJAZDEM ZAGADKOWYM CO MA NIESTWORZONE PRZYPADKI

Opublikowano

Najprawdopodobniej poszedł ci zawór zwrotny w pompie paliwa :) Zrób jeszcze tak, zakręć LPG na butli i wypal całe z układu i wtedy zobacz czy pomoże. :) Żeby sprawdzić czy spływa paliwo do baku to po postoju zdejmij wężyk przelewowy z listwy, podłuż tam jakiś pojemnik i niech druga osoba stara się go odpalić jeżeli PB od razu zacznie lecieć to znaczy, że jest dobrze :)

Opublikowano

oki thx kolego za podpowiedź dziś na noc zakręcę butle a z listwą ogarnę na tygodniu i powiem co i jak ;)

Opublikowano

ok :) Tylko pamiętaj że po zakręceniu butli wypal cały LPG z układu bo inaczej zakręcenie nic nie da :)

Opublikowano

1. Wymień filtr paliwa.

2. Jak ci EVAP szwankuje to różnie może być. Mi przycinał się w pozycji otwartej co powodowało powstawanie dużego podciśnienia w zbiorniku - możesz spróbować pozostawić lekko odkręcony korek od baku. Generalnie jak EVAP się tnie to do wymiany.

3. Sprawdzenie ciśnienia paliwa, ewentualnie wydolności pompy paliwa. Jak sprawdzić jej wydolność masz w "sam naprawiam".

Opublikowano

po zakręceniu LPG na noc efekt jest taki sam więc zero reakcji na rozruch, dopiero za 3-4 kręceniem paliwo dolatuje i zaskakuje więc raczej obstawiam że coś z pompą się dzieje, pewnie tak jak kolega wyżej mówił zawór zwrotny poszedł bo śmierdzi benzyną jakby go zalewało przez to kręcenie dopiero potem jak przepali to nie śmierdzi

a co do zaworka zwrotnego to da rade to ogarnąć nowym czy trzeba całą pompę ??

Opublikowano
po zakręceniu LPG na noc efekt jest taki sam więc zero reakcji na rozruch, dopiero za 3-4 kręceniem paliwo dolatuje i zaskakuje więc raczej obstawiam że coś z pompą się dzieje, pewnie tak jak kolega wyżej mówił zawór zwrotny poszedł bo śmierdzi benzyną jakby go zalewało przez to kręcenie dopiero potem jak przepali to nie śmierdzi

a co do zaworka zwrotnego to da rade to ogarnąć nowym czy trzeba całą pompę ??

Nie kombinuj tylko zacznij od rzeczy najprostszych! Pierwsza sprawa tak jak pisałem - filtr paliwa i sprawdzenie czy w zbiorniku nie tworzy się duże podciśnienie w związku z wadliwym EVAPem jak piszesz. Ale jeśli chcesz wymieniać w ciemno bez ogarnięcia rzeczy o których wiesz że są do wymiany to twoja spraw.

Skoro śmierdzi paliwem (czyli go zalewa) to skąd wniosek że cofa się paliwo i nie dostaje go? Wiem jak było jak dwa razy skończyło mi się paliwo, w tym raz jak jeszcze nie miałem LPG i raz jak już miałem (pech chciał że w drodze na stację skończyły się oba paliwa - mój błąd). Chwile musiał pokręcić aby załapał, potem jak jak paliwa nie było jeszcze odpowiednio dużo zaczynał zaskakiwać ale nie na wszystkie gary, dusił się itp. Przy kręceniu jak przewody były puste oczywiście nic nie śmierdziało.

Opublikowano

OKEJ zrobię jak mówisz tylko, że jak zostawiałem korek odkręcony nawet cały bo próbowałem kilka razy tak robić to nic to nie dawało, ciągle był problem z odpalaniem, a EVAP się zawiesza na 100% bo jak się go puknie parę razy to załapie na trochę a potem znowu cisza

Opublikowano

No to jedno wiesz że jest ok. Póki EVAP szwankuje to "wywal" dziada. To znaczy odepnij wąż za nim - niech pary idą w atmosferę a wąż do kolektora zaślep. Będziesz miał pewność że dziad nic nie miesza.

Bardziej to mi pasuje do zalewania auta z rana niż do braku paliwa - bo sam piszesz że śmierdzi PB.

Opublikowano

Odkręć wąż przelewowy na listwie wtryskowej i zobacz czy od razu przy kręceniu rozrusznikiem poleci pb czy nie jeżeli od razu znaczy że jest git jeżeli nie znaczy że spływa paliwo. Odnośnie elektro zaworu par paliwa to nie jest tak, że on cały czas cyka (co niektórzy twierdzą), np.: przy podwyższeniu obrotów nie będzie cykał, tak samo od razu po odpaleniu też nie będzie cykał. Jeżeli ten zaworek ci nie domaga to przede wszystkim syczy z baku ponieważ podciśnienie silnik wytwarza, i moja rada jest odwrotna do rady kolegi wyżej, jeżeli zawór ci nie domaga to go wymień i niech układ działa tak jak powinien działać :) Jak narazie zobacz czy pb nie spływa, a w jakim stanie masz świece ??

Opublikowano
Jeżeli ten zaworek ci nie domaga to przede wszystkim syczy z baku ponieważ podciśnienie silnik wytwarza, i moja rada jest odwrotna do rady kolegi wyżej, jeżeli zawór ci nie domaga to go wymień i niech układ działa tak jak powinien działać :) Jak narazie zobacz czy pb nie spływa, a w jakim stanie masz świece ??

A czy moja rada była inna? Przecież napisałem mu że może tak zrobić póki szwankuje, czytaj póki nie wymieni na sprawny (bo przecież sam się nie naprawi jeśli jest walnięty). Nie karzę mu go wywalać całkiem. Ale lepiej jeśli będzie jeździł z odpiętym zaworkiem na czas jego wymiany niż jeździł z zacinającym się ale wpiętym. A tak po za tym to małe gówno nie ma innego zadania jak tylko dbanie o ekologię.

Co do szwankowania EVAP to mogę coś powiedzieć bo sam przerabiałem ten temat. Wszystko zależy w jakiej pozycji się zacinał, czy otwartej czy zamkniętej więc niekoniecznie musi syczeć ze zbiornika jeśli EVAP się psuje. Dodatkowo raz wywalał jego błąd raz nie. Co do cykania to fakt, nie zawsze cyka i generalnie powinien chyba tylko na wolnych obrotach po nagrzaniu kiedy zbierają się opary paliwa.

Opublikowano

świece mam w stanie OK NGK, przejechane mają ok 5tys więc jeszcze troszkę będą działać, a co do EVAP to zrobię tak jak mówi kolega wyżej odepnę go, a co do cykania że raz cyka raz nie to wiem o tym jak on powinien działać ale u mnie jest kompletny ERROR pukniesz go palcem załapie pochodzi ok minuty a potem kaput ani drgnie do następnego puknięcia palcem, wymienię go zaraz na dniach 120pln kosztuje BOSH bo nie ma zamiennika już się dowiadywałem

Opublikowano

Mi kiedyś udało się dorwać używkę od jakiejś Skody za 20 zł. Cena tego pierdołu jest niesamowita jak za elektrozawór bo chyba nic innego tam nie ma.

Opublikowano

zawór odpowietrzenia baku wymieniony, syczenie z baku ustało ale problem dalej jest z odpalaniem... czy w tym szrocie jakim jest najgorszy silnik ADR jest coś za co jest odpowiedzialne odcinanie paliwa na zimnym silniku ? bo takie są objawy depniesz mocniej i nie daje paliwa i go muli i gaśnie ale z drugiej strony na jakiego śmierdzi benzynką i to tylko na ZIMNYM !! czy ktoś kiedykolwiek rozwiązał problem tych silników szrotowych ADR ? bo jak czytam na forach innych to 3/4 ADR ma to samo i nikt tego nie ogarnia wydając nawet po tysiąc złotych i dalej to samo bo widziałem że są i takie osoby

JAKIEŚ POMYSŁY ??

a i jeszcze jedno czy to normalne ze zaleje za 50pln 9,5L i to wystarcza na 10dni samego odpalania i zagrzania się do 16-20* aby przełączył się na gaz ? temperatura na dworze to +5 więc dużo mu nie trzeba tej jazdy na PB

POMOCY BO SPRZEDAM TEGO SZROTA pomimo kupna felg i nowego lakieru ;)))

Opublikowano

Sprawdzałeś wreszcie tą pompę paliwa? Przecież jak pompa nie będzie dawała odpowiedniego ciśnienia czy nie będzie miała odpowiedniego przepływu to będziesz miał właśnie takie efekty o których piszesz. Sprawdź tą pompę, przecież to nic nie kosztuje.

Opublikowano

zrób tak jak ci kolega wyżej pisze, zmierz jej ciśnienie :)

Opublikowano
czy jest ktos, kto rozwiazal problem uruchamiania ?

To znaczy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...