Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Muł i turbina w trybie awaryjnym


siwusek

Rekomendowane odpowiedzi

specifid to jest ciśnienie zadane przez ecu teraz masz tak zrobić żeby wartości 1948 czyli to co zadaje ecu były zbliżone do aktualnego pomiaru tak mniej więcej przy 1700 obrotach masz osiągać 1948 a nie tak jak masz teraz 1550 czyli robisz obrót w lewo lub prawo i porównujesz z poprzednim logiem gr 11 czy jest lepiej czy gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ty kiedykolwiek widziałes jak ustawia sie sztange turbinu i o co w tym chodzi :facepalm: Nic nie dotykaj na regulacji powinny byc ori znaki z niebieskiej farby tak aby było wiadomo ze nikt przy tym nie grzebał.

Sprawdz czy dolot masz szczelny bo wydaje mi sie ze nie, patrzyłeś co sie dzieje jak odłączysz przepływkę ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz ty wiesz swoje ja wiem swoje już pare aut ustawilem w ten sposób sztange bo sobie pogrzebali jeżeli ma fabryczne ustawienie i oznaczone farba to nie rusza ale tego nie widzę na własne oczy to nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niema zadnej farby tam nic niejest zaznaczone dolotu nie slychac nic zeby lewe powietrze lapalo mi a na przeplywce nie sprawdzalem bo niewiem czy zrobic logi czy jak poprostu wyczuc roznice w jezdzie


na wolnych obrotach jak odlacze przeplywke to nic niema zadnych zmian ze sluchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypnij przepływke i pojezdzij. Jak ją wypniesz to ECU ustali sobie stałą dawke paliwa i jesli przepływka jest uwalona powinieneś odczuc poprawe. Dolot posprawdzaj wnikliwie a nie na słuch, zrób sobie roztwór ludwika lub czegos bardziej sie pieniącego i wlej do pianownicy lub psikadła po jakims Clinie do okien i na odpalonym silniku piskaj po łączeniach rur. Jesli chcesz zrobić to bardziej profi są specjalne preparaty a aerozolu.

Co do długości sztangi to ustala sie ją na stole przy okreslonym przez producenta podcisnieniu sztanga ma oprzeć sie na ograniczniku, gdy skracasz długość sztangi podcisnienie przy dobiciu do ogranicznika jest mniejsze czyli ecu błednie okresla położenie kierownic....

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jestem w punkcie wyscia bo niewiem czy to ogarne ale zrobie jak radzisz ale co do turbo to juz wymiekam jesli bedzie cos nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ktos tego nigdy nie robił to moze wydawać sie skomplikowane ale tak naprawde cały układ turba jest bardzo prosty i stosowano go juz w latach 60...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a wiec jak odlaczylem przeplywke i pojezdzilem to odczulem ze jest mulowaty i zero przyszpieszenia wiec przeplywka odpada jeszcze dzis sprawdze dolot pod wzgledem szczelnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz sprezarke to moge podsunac ci fajny pomysl jak to sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam sprezarke wlasciwie to mam warsztat ojciec jest mechanikiem ale od 15 lat juz w tym nie siedzi a na kompach to wogule sie niezna tylko stare auta robi a ja jestem elektromechanikiem samoch.


pewnie w przeplywke wdmuchnac powietrze ze sprezarki co? hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie robisz szczelne połaczenie wdmuc**jesz 2 atmosfery i elegancko słychac gdzie ucieka powietrze, jak ciezko jest zlokalizowac wyciagasz plastikowy dolot po prawej stronie silnika i wpuszczasz powietrze w strone kolektora jesli tam jest cisz to w drugą strone. Na odpalonym aucie jest szum łożysk wiatraka i ciezko to zlokalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przeciez ciśnienie bedzie uciekać przez zawory bo zawsze jakies są otwarte. No chyba ze zatkać dolot przy samym kolektorze ssacym.

Wysłane przy użyciu telefonu stacjonarnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze jest prosciej niz przy odpalonym aucie, czasem to włąsnie ucieka na walniętej uszczelce na kolektorze dolotowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelki sa nowe na kolektorze dolotowym i na wydechowym oraz na turbo takze sa nowe uszczelki jutro sprawdze co i jak i dam znac


dolot powietrza ok szczelny wiec jakies nowe propozycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o czym ja pisalem o regulacji sztangi dlatego ci napisalem Łukasz ty wiesz swoje a ja swoje jakby był problem z nieszczelnascia to nie bylo by podciśnienia w całym zakresie obrotów a on uzyskuje cisnienie przy pewnych obrotach także regulacja sztangi metodą logowania tak jak ci pisałem

Ale nie jesteśmy tu aby się kłócić tylko aby sobie pomagać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek metoda logowania tzn jak mozesz mi wytlumaczyc jasniej troche krok po kroku co mam robic wiem ze kupe roboty z tym ale jakos to chyba ogarne.

Aha jeszcze jedno na wolnych lekko kopci bialym dymkiem ale przy przygazowaniu na wysokie obroty ulatnia sie czarny dym z tlumnika czy to wina kata wtrysku 60 stopni.


i ogarnalem ten przewod powrotny paliwa w 2 miejscach byl zagniecony i wstawilem przewod gumowy do paliwa w tych miejscach paliwo przechodzilo ale dla pewnosci wymienilem te uszkodzone miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzujesz nakretke kontrujaca na sztandze robisz jeden obrót w lewo albo w prawo i logujesz gr 11 porównując zadane ciśnienie 1948 z aktualnym ma mniej więcej być podobne i uzyskiwane przy 1700 obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ze tego nikt nie powinien ruszać i jesli masz pewność ze jest nie ruszane od nowości/naprawy to kręcenie długością sztangi jest głupotą i nie wiedzą mechanika bo przewaznie jest tak ze vacumpompa nie wytwarza juz takiego podcisnienia aby wciągnąc gruszkę i madrzy mechanicy skracają sztange aby zmniejszyć podcisnienie max doładowania, a tak nie powinno sie robić.

Żeby ustawic długość sztangi musisz miec pompke podcisnienia, zaczyna sie od ogranicznika powinien byc tak ustawiony aby grucha nie przeciągała kierownic poza zakres czyli kierownice połozone max, i ustawiasz sobie w tym miejscu ogranicznik, spuszczasz cisnienie i wykrecasz dla zabezpieczenia ogranicznik o 1/3 obrotu a nawet mniej. Nastepnie ustawiasz sobie powiedzmy (nie wiem ile musi byc dla turba od AFN) -0,8 na gruszce i regulujesz długościa sztangi aby dobiła do ogranicznika. Jesli po załozeniu i odpaleniu gruszka nie sciąga sie do ogranicznika masz problem z podcisnieniem....

VNT działa tak ze odrazu po odpaleniu kierownice sa ustawione w max doładowaniu a dopiero przy ok 2800 - 3000rpm opadają i sterują tak turbiną aby nie dawała cisnienia wiekszego niz wymagane, jesli cisnienie znacząco wzrasta to ECU aby nie rozerwało niczego tnie dawke paliwa czyli wpada w awaryjny.

Raz w zyciu widziałem jak wmiare profesjonalnie składa sie turbo od 0 i na tej podstawie kilka razy reanimowałem sam... krecenie sztangą na chybił trafił nie prowadzi nigdzie bo gdy całkiem padnie ci vakum i je wymienisz znowu bedzie kobinował dlaczego wpada w awaryjny.....

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje jeżeli jest pewien że nie było ruszam to się nie rusza ale u niego nie ma żadnej farbyani znaków i ma tę auto od nie dawna kij wie co tam było grzebane powinno się ustawiać sztangę tak jak piszesz tylko znajdź mechanika który to ogarnie bo większość naciąga na koszta i to nie małe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...