Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Muł i turbina w trybie awaryjnym


siwusek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakie wartości powinna miec turbina gazy wlotowe i wylotowe ustawialem sztanga i mam 380 i 400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, gdyż problem u mnie jest podobny. Ja już straciłem nerwy do mojej cudowniusi. Potrzebuje pomocy speca z okolic Gliwic. Auto a4b5 ajm kopci na czarno jak stary Kamaz, turbina robiona 20 tys km temu, sztanga chodzi w pełnym (moim zdaniem) zakresie. Auto jest mułowate i kopci, traci moc i szarpie. Wiem ze nikt nie jest wróżką dlatego proszę o pomoc kogoś kto nie puści mnie w skarpetkach. Nie mogę tez zostawić auta w warsztacie. Moim zdaniem gdzieś mam dziurę w dolocie, której nie mogę zlokalizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej kup kabel vag i zrób logi.

Na sam początek możesz sprawdzić węże dolotu czy na łączeniach pocą się olejem, jeśli tak to dociągasz opaski.

Jak to nic nie da to odkręcanie każdego łącznika gumowego z osobna i sprawdzenie ich stanu. Ja tak u siebie robiłem i od razu wyszło że pod opaską gumowego łącznika wychodzącego z turbo do IC, jest ogromna dziura - nic nie było widać, nawet gdy auto stało na kanale.

W miejscu łączenia był upocony lecz olej nie spływał po nim i wydawał się być w porządku.

Kolejną dziurę miałem na IC, znalazłem ją gdy go czysciłem. Na szczęście poxipol dał rade i go nie wysmarkało (dziura w plastiku)

Sprawdź też węże od podciśnienia.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże od podciśnienia raczej są ok.

Faktycznie jutro zdemontuję każdy wąż gumowy - może coś się znajdzie.

Kabel mam ale niestety laptop bez baterii bo zdechła wiec logów dynamicznych nie zrobię.

Dlatego prosiłem o pomoc kogoś z okolicy oczywiście nic za darmo :)

Ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laptop pod ładowarke i bateria nie potrzebna żeby sprawdzić błędy.

Uzupełnij profil, bo nie wiadomo o jaki silnik chodzi.

Jak masz auto powyżej 97r to wchodzisz w grupe 011 BS i sprawdzasz skok sztangi (ok. 20mm musi płynnie pracować) na odpalonym silniku, nawet tutorial jest na YT jak to zrobić.

To że turbina robiona 20 tys. temu nie oznacza że się nie zapchała nagarem jeśli masz VNT.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

011 bs robiłem "stacjonarnie" - 2cm chodziła płynnie.

Mnie chodziło o to ze nie mogę zrobić logow dynamicznych.

Silnik ajm 115km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie błędy w ecu silnika?

Jak nie masz możliwości zrobienia logów dynamicznych to sprawdź dolot, mocne kopcenie na czarno, brak mocy sugeruje na jego nieszczelność.

Podaj przebieg auta.

Jakie masz korekty na pompkach (grupa 013) oraz bipy (grupa 023 o ile się nie myle)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd wskazuje na przekroczoną granice doładowania.

Masz przeładowanie, czy sztanga na pewno poprawnie pracuje?

Wężyki w całym układzie podciśnienia do sprawdzenia - nie na "oko" i machnąć ręką... a jest wszystko OK.

Wężyki często pękają przy końcówkach, przez oplot tego nie widać i bez zdjęcia ich niczego nie zobaczysz, nie zawsze ale często tak jest.

Możesz mieć niesprawny zawór N75, ale tutaj najlepiej logi dynamiczne by to pokazały.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie tłumaczyłem, skoro sztanga chodzi w pełnym zakresie to wężyki podciśnienia, n75 i grucha są sprawne. Niestety nie mogę zrobić tych nieszczęsnych logów dynamicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla świętego spokoju lepiej wykluczyć to co można zrobić bez logów:

Sprawdzić układ podciśnienia oraz podmienić n75.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli moje rozumowanie o pełnym zakresie pracy sztangi jest błędne?

Robiłem logi statyczne i sztanga pracowała ok.

Teraz jeszcze przyszło mi do glowy: Czy na jakimś kanale na postoju da się sprawdzić ciśnienie jakie powinno być w dolocie i o jakie wartości chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hezen jak wypatrzyłeś tę dziurę w ic? Ja mam też mokry od spodu i myślę go jutro wyjąć i jakoś sprawdzić jego szczelność. Mam pewien pomysł tylko nie wiem czy coś z tego wyjdzie :D . Kolego kopen kup sobie za 3 dyszki ładowarkę samochodową do laptopa i już możesz śmigać z logami. Ja też mam baterie zmarłą i jeżdżę z ładowarką :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie możliwości, icka sprawdzisz sprężonym powietrzem i będzie przez dziure syczeć albo stawiasz go na wysoki "kant" zalewasz wodą i po jakimś czasie sprawdzasz czy ubyło wody.

Wypatrzyłem dziure gdy muałem go w łapkach, ułanany plastik od jednego z jego mocowania był ułamany i w tym miejscu miałem dziure.

Teraz ICek jest suchutki :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po dzisiejszej walce pasuję. Bardzo proszę kogoś z okolicy o pomoc w diagnostyce vagiem. Zauważyłem podczas oglądania kanału 11 bs, ze gdy turbina jest wyłączona to ciśnienie wynosi około 970 milibar a przy włączonej 1040 milibar. Ta druga wartość wydaje mi się zadziwiająco niska. Jest tu ktos z okolicy co pomoże?

Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia.

Podmieniłem przepływkę.

Na podmienionej przepływce dalej jest kopcenie jak ze starego Kamaza.

Jedyna możliwośc jazdy tym autem bez kopcenia to wyciągnięcie wtyczki z przepływki - kopcenia nie ma ale jest strata mocy, bardzo słabe przyspieszanie na 5 biegu i notlaufy przy 110 km/h.

Czy dobrze myślę, że gdzieś jest przerwa na kablu podającym sygnały przepływomierz - ecu?


ktoś, coś...

Edytowane przez kopen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chcesz pomocy to uzupełnij profil.

Logując BS własnie takie są parametry. Zrób loga dynamicznego 03 i 08

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już niestety wyczerpałem swoje możliwości. Widocznie jestem "za cienki" na ten problem. Chciałbym po prostu, aby ktoś mi to sprawdził, zdiagnozował, ewentualnie naprawił. Piszę na forum bo są tu znawcy, pasjonaci a ja jestem uczulony na mechaników-wymieniaczy całych modułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...